26.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Reuters).
Čínskych značiek je na trhu čoraz viac a ich úspech je obrovský. Sú to veľmi silné a pokročilé firmy, pokiaľ ide o trh s elektrickými autami. Prezident General Motors, Mark Reuss, priznal, že existuje mnoho aspektov, v ktorých by sa mali učiť od čínskych firiem. Jedným z nich je rekordná rýchlosť výroby. GM nechce Čínu kopírovať, ale predbehnúť.

Foto: youtube.com/@Reuters
Čínske firmy sú o krok vpred
Úspech značiek pochádzajúcich z ázijského giganta nie je náhodný. Existuje mnoho faktorov, ktoré spôsobujú, že predávajú tak veľa. Jedným z nich môže byť prijateľná cena ich automobilov, ale ďalším, ktorý treba zdôrazniť, je rýchlosť, s akou vyrábajú svoje elektrické vozidlá. V súčasnosti udávajú tempo, ktoré je pre značky zo zvyšku sveta veľmi ťažké dorovnať.
Pre lepšiu predstavu: kým čínskej značke venujúcej sa elektrickým vozidlám trvá výroba nového modelu odhadom 22 až 28 mesiacov, priemer tohto istého procesu u západných výrobcov je 32 až 48 mesiacov. Tento čas je kľúčový a spôsobuje, že čínske firmy sú o krok vpred. Preto by jedným z cieľov ostatných výrobcov malo byť dorovnanie tohto rýchleho procesu, aby mohli s týmito značkami konkurovať.
Šéf GM: „Musíme byť lepší“
Mark Reuss, prezident General Motors, vedie amerického výrobcu od roku 2019. V rozhovore pre podcast ‚InsideEVs‘ hovoril o cieľoch značky a dotkol sa témy čínskych áut, ktoré zaplavujú trhy. Uistil, že ich nechcú kopírovať, ale chcú ich predbehnúť. „Nemôžeme kopírovať ich spôsob práce, musíme byť lepší,“ priznal riaditeľ. Napriek tomu nemal problém priznať, že v niektorých aspektoch sú Číňania pred nimi. Preto by nebolo zlé sa na tieto firmy zamerať. Prezident severoamerického výrobcu hovoril o frekvencii výroby týchto výrobcov: „Povedal by som, že sa môžeme veľa naučiť z rýchlosti.“

Foto: youtube.com/@Reuters
Vysvetlil stratégiu, ktorú čínski výrobcovia používajú, a zdôraznil, že to môže mať aj negatívne stránky: „Navzájom sa dôkladne porovnávajú, potom kopírujú a spúšťajú do výroby, takže cyklus je veľmi rýchly. Pokiaľ nepredávate batérie, je veľmi ťažké tam dosiahnuť zisk.“ Uistil, že mnohé spoločnosti idú na ich trh a s týmto spôsobom práce tam dlho nevydržia.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ako jazdiť s elektromobilom, aby batéria vydržala čo najdlhšie?
Nový elektromotor YASA s výkonom 1000 koní a rekordnou hustotou!
Tesla v tichosti priznáva chybu: Do áut vracia starú technológiu, ktorú Musk nenávidel!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.





















