11.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@startstopsk)
Automobilový svet je na nohách. Česká automobilka Škoda práve odhalila svoj ambiciózny plán, ktorý má navždy zmeniť pravidlá hry. Do roku 2030 predstaví neuveriteľných 8 úplne nových modelov! Nejde o žiadne facelifty. Hovoríme o úplne nových autách, ktoré majú posilniť pozíciu značky v Európe a zaútočiť na segmenty, kde doteraz chýbala. Od malého mestského elektromobilu za 20 000 eur cez novú Octaviu až po obrovské 7-miestne SUV. Pripravte sa na totálnu ofenzívu, ktorá nenechá kameň na kameni.

Foto: youtube.com/@startstopsk
Elektrická revolúcia sa začína
V prvom rade, Škoda masívne šliape na plyn v elektromobilite. Do roku 2027 predstaví až štyri úplne nové elektrické modely. Tým najočakávanejším je malé a cenovo dostupné mestské SUV s pracovným názvom „Small“. Toto auto má stáť menej ako 25 000 eur a má ambíciu stať sa ľudovým elektromobilom. Okrem neho sa dočkáme aj kompaktného SUV „Compact“ (nástupca Karoqu), priestranného kombi „Combi“ a obrovského 7-miestneho SUV „Space“, ktoré bude elektrickou alternatívou ku Kodiaqu.
Koniec Fabie, akú poznáme?
A teraz prichádza tá najšokujúcejšia správa. V plánoch Škody na najbližšie roky chýba nová generácia modelu Fabia. Súčasná, štvrtá generácia, zostane v predaji ešte niekoľko rokov, no jej budúcnosť je viac ako neistá. Dôvod? Prísna emisná norma Euro 7, ktorá extrémne predražuje výrobu malých áut so spaľovacím motorom. Je takmer isté, že Fabia, ako ju poznáme, skončí a jej miesto v budúcnosti zaujme práve malý elektrický model.
Legendy žijú ďalej
Hoci Škoda masívne investuje do elektromobility, nezabúda ani na svoje najväčšie ikony. Už čoskoro sa dočkáme úplne novej generácie modelov Superb a Kodiaq. Tie prinesú modernejší dizajn, nové technológie a vylepšené plug-in hybridné pohony s dojazdom viac ako 100 km na elektrinu. A v roku 2026 príde na rad aj modernizácia absolútneho bestselleru – Škody Octavia. Tá dostane novú tvár a ešte modernejší interiér.
Nový dizajn, nová identita
Všetky nové modely sa ponesú v duchu nového dizajnového jazyka „Modern Solid“. Ten automobilka predstavila na koncepte Vision 7S. Zabudnite na oblé tvary. Prichádza robustnejší, hranatejší a sebavedomejší dizajn, ktorý má autám dodať silnejší charakter. Súčasťou novej identity je aj nové logo a zmena farebnej palety. Škoda tak chce jasne ukázať, že vstupuje do novej, modernej éry.

Foto: youtube.com/@startstopsk
Čo to znamená pre nás?
Čo si z toho vziať? Pre nás, bežných zákazníkov, je to vlastne skvelá správa. Masívna ofenzíva Škody znamená jediné – väčší výber, modernejšie technológie a hlavne, tlak na konkurenciu. Súboj o európskeho zákazníka bude v najbližších rokoch drsnejší ako kedykoľvek predtým. A Škoda ukazuje, že v tomto boji chce byť víťazom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Škoda prepúšťa tisíce zamestnancov, no chystá revolúciu: Prvá elektrická Octavia je na ceste!
Český motor pre americký sen: Škoda navrhuje pohon pre gigantické pick-upy
Škoda šokuje: Najlacnejší automobil z Mladej Boleslavi už schádza z výrobných liniek!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.