08.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ovu0ng).
Ako sa do čoraz väčšieho počtu áut dostávajú 48-voltové, takzvané mild-hybridné systémy, Toyota cíti ohrozenie a znehodnotenie názvu „hybrid“. Výrobcovia totiž vo svojom marketingu zvyčajne nerozlišujú medzi 48-voltovými systémami a tradičnými hybridnými systémami, hoci medzi týmito dvoma technológiami je obrovský technický rozdiel. Zákazník je tak často uvedený do omylu.

Foto: shutterstock.com/Ovu0ng
Nie je hybrid ako hybrid!
V čom je teda ten zásadný rozdiel? Skutočný, alebo takzvaný „full-hybrid„, aký preslávila práve Toyota, dokáže poháňať kolesá priamo elektromotorom. To znamená, že auto sa dokáže na krátke vzdialenosti pohybovať čisto na elektrinu, napríklad pri parkovaní alebo v mestskej zápche.
Na druhej strane, mild-hybrid (48-voltový systém) toto nedokáže. Jeho malý elektromotor slúži len ako pomocník pre spaľovací motor. Pomáha mu pri štartovaní, zrýchľovaní a umožňuje „plachtenie“ s vypnutým motorom. Dokáže tak ušetriť nejaké to deci paliva, no nikdy nedokáže poháňať auto samostatne.
Toyota: Toto sú falošné hybridy!
Podľa Toyoty by sa hybridmi mali nazývať len tie vozidlá, pri ktorých je možný priamy elektrický pohon kolies. Vyhlásil to Sean Hanley, marketingový šéf austrálskeho zastúpenia značky. V 48-voltových hybridných systémoch to jednoznačne nie je možné, takže by sa tu dala jasne stanoviť hranica. Toyota tak chce chrániť dobré meno svojich plnohodnotných hybridov, ktoré sú preslávené svojou efektivitou a spoľahlivosťou.

Foto: youtube.com/@MVAutoTV
Chaos v samotnej Toyote
Celá situácia má však jeden vtipný háčik. Zatiaľ čo v Austrálii Toyota skutočne nenazýva svoj 48V systém hybridom (označuje ho ako V-Active systém), v Európe je to inak. Tu samotná Toyota marketingovo označuje Hilux vybavený 48V systémom ako hybrid. V tejto otázke teda panuje rozpor aj vo vnútri samotnej firmy, pravdepodobne kvôli tomu, že európsky trh je voči označeniu „hybrid“ oveľa tolerantnejší a marketingovo to jednoducho funguje lepšie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia šokuje: Toto je ich nové mini-elektroauto! „Kocka“ do mesta bude stáť menej ako 20 000 eur
Váš tachometer klame a nie je to porucha. Tu je dôvod a presné čísla
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.