22.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jaomoto).
Pamätáte si na éru dvojtaktných motorov a vôňu zmesi benzínu s olejom? Yamaha Aerox bol vtedy ikonou medzi 50 ccm skútrami. Hoci z európskeho trhu zmizol, jeho meno žije ďalej. Má to však jeden háčik – nový model si môžete kúpiť len ďaleko od našich hraníc a s pôvodnou legendou má spoločné už len meno.

Foto: youtube.com/@jaomoto
Ikona, na ktorú sa nezabúda
Yamaha Aerox prišiel na európsky trh v roku 1997 a okamžite si získal srdcia mladých jazdcov. V časoch, keď boli mopedy s objemom 49 centimetrov kubických kráľmi ciest, patril Aerox medzi absolútnu špičku. Nebol to len dopravný prostriedok. Bol to symbol slobody a štýlu. Jeho agresívny dizajn a početné farebné prevedenia, často inšpirované svetovým šampionátom v motocykloch, z neho robili neprehliadnuteľný stroj. Každý tínedžer s čerstvým vodičským preukazom na moped po ňom túžil.
Obľúbený základ pre úpravy
Aerox nebol slávny len pre svoj vzhľad. Skutočnú popularitu si získal vďaka obrovskému potenciálu na úpravy. Jeho vodou chladený jednovalcový dvojtaktný motor bol skvelým základom pre tých, ktorí chceli zo svojho stroja vyžmýkať maximum. Vďaka nízkej hmotnosti okolo 95 kilogramov bol po úpravách extrémne rýchly. Zvyšovanie výkonu a krútiaceho momentu bolo na dennom poriadku. Navyše, aj po úpravách si zachovával vysokú spoľahlivosť, čo z neho urobilo legendu, ktorá na cestách dominovala celé desaťročie.
Nová éra, ale ďaleko od Európy
Dnes je situácia úplne iná. Ak by ste chceli novú Yamahu Aerox, v Európe už nekúpite ani jeden kus. Jediným mopedom v ponuke značky na našom trhu je elektrický model NEO’s. Meno Aerox však nezmizlo úplne. Stále sa predáva, no museli by ste za ním cestovať na ázijské trhy, napríklad na Filipíny, do Vietnamu alebo Thajska. Moderný Aerox je však už úplne iný stroj. Dvojtaktný motor je minulosťou. Nahradil ho moderný štvortaktný motor s objemom 155 ccm.
Čo ponúka moderný Aerox 2025?
Nový model sa predáva v dvoch verziách: Aerox a Aerox SP. Obe poháňa jednovalec Blue Core VVA s maximálnym výkonom 15,4 konských síl a krútiacim momentom 14,2 Nm. Hmotnosť sa však zvýšila na 124 kg, respektíve 130 kg pri verzii SP. Práve verzia SP je technologicky vyspelejšia. Ponúka vylepšenú prevodovku Y-ECVT, ABS, kontrolu trakcie či bezkľúčové štartovanie. Oba modely majú 5,5-litrovú nádrž a úložný priestor s objemom 24,5 litra. Ceny na filipínskom trhu začínajú v prepočte na približne 1 800 eur za základný model a končia na 2 500 eurách za verziu SP.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Máte vodičák na auto? Môžete jazdiť aj na motorke! Pozor však na tieto podmienky
Elektrická motorka so 68 koňmi, na ktorú vám stačí vodičák na auto? Áno, existuje!
Digitálne ŠPZ končia s podvádzaním motorkárov: Koniec éry ohýbania značiek
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.