15.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@auto_world).
Nová generácia čínskeho elektrického sedanu Xpeng P7 spôsobila v domovskej Číne doslova ošiaľ. Za necelých sedem minút si automobil pripísal neuveriteľných 10 000 objednávok. Tento elegantný a technologicky nabitý elektromobil sa navyše chystá zamiešať karty aj na európskom trhu, kde bude priamym konkurentom pre zavedené značky ako Tesla.

Foto: youtube.com/@auto_world
Elegantný dizajn a aerodynamika
Nový Xpeng P7, ktorý meria viac ako päť metrov, prináša svieži dizajnový jazyk. Jeho tvorcovia stavili na nízky a elegantný profil, ktorý sa môže pochváliť jedným z najnižších koeficientov odporu vzduchu na trhu s hodnotou len 0,201 Cx. Prednej časti dominuje charakteristický svetelný podpis, ktorý sa tiahne naprieč celou maskou a spája vertikálne svetelné prvky.
Zaujímavým detailom sú čierne predné stĺpiky, ktoré vytvárajú efekt plávajúcej strechy. Dizajn kolies v tvare písmena X zase odkazuje na logo značky. Zadná časť vozidla kopíruje štýl tej prednej a navyše tu nájdeme aj aktívny zadný spojler, ktorý sa vysúva z jednoliatych dverí batožinového priestoru.
Minimalizmus a špičková technológia v kabíne
Interiér modelu P7 je stelesnením moderného minimalizmu. Vodič má pred sebou trojramenný volant so sploštenou spodnou časťou a digitálnu prístrojovú dosku. Tú dopĺňa obrovský, až 87-palcový head-up displej s rozšírenou realitou. Centrom palubnej dosky je 15,6-palcová obrazovka, ktorú je možné otáčať o 25 stupňov do všetkých smerov. Multimediálny systém reaguje na hlasové povely aj gestá.
Na svoje si prídu aj pasažieri na zadných sedadlách. Pre nich je pripravený 8-palcový monitor určený na zábavu. Srdcom celého systému sú tri pokročilé čipy Turing AI, ktoré vyvinula priamo spoločnosť Xpeng. Dva z nich sa starajú o pokročilé asistenčné systémy riadenia, zatiaľ čo tretí, spolu s čipom Qualcomm Snapdragon 8295P, poháňa inteligentnú kabínu.
Výkon, ktorý ohromí: Dve verzie a bleskové nabíjanie
Xpeng P7 bude v ponuke s pohonom zadných kolies aj ako štvorkolka. Obe verzie využívajú modernú 800-voltovú platformu. Verzia s pohonom zadných kolies ponúka výkon 367 koní a na výber sú dve batérie: lítium-železo-fosfátová s kapacitou 74,9 kWh alebo lítium-ternárna s kapacitou 92,2 kWh.
Výkonnejšia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies (AWD) je dostupná výhradne s väčšou batériou. Pridáva predný elektromotor s výkonom 227 koní, čím celkový systémový výkon dosahuje impozantných 594 koní. V najlepšom prípade sľubuje výrobca dojazd až 820 km (podľa čínskeho cyklu). Celý modelový rad podporuje ultrarýchle nabíjanie 5C, ktoré umožňuje získať dojazd viac ako 500 km len za 10 minút. Najvýkonnejšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za bleskové 3,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Elektrická motorka so 68 koňmi, na ktorú vám stačí vodičák na auto? Áno, existuje!
Lada Azimut: prvý crossover od AVTOVAZ
Motor ako nový za približne 7 eur? Tento trik musíte poznať!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.