04.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops)
Malý Jeep to dokázal a prepisuje históriu! Model Avenger, ktorý sa na trhu objavil len koncom roka 2022, už stihol pokoriť magickú hranicu. Z výrobnej linky v poľskom závode v Tychách zišiel jubilejný kus s poradovým číslom 200 000. Tento neuveriteľný úspech len potvrdzuje, že titul európskeho Auta roka 2023 získal absolútne zaslúžene. Avenger sa stal pre značku Jeep v Európe doslova zlatou baňou a jeho popularita neustále rastie, čím poriadne zamiešal karty v nabitom segmente mestských SUV.

Foto: youtube.com/@Carscoops
Cesta od elektromobilu k širokej ponuke
Jeep odštartoval príbeh modelu Avenger veľmi odvážne. Na trh ho uviedol najprv ako čistý elektromobil. Týmto krokom jasne ukázal svoje elektrické ambície. Automobilka však veľmi pružne reagovala na požiadavky jednotlivých trhov. Krátko nato predstavila aj verziu so spaľovacím motorom, konkrétne s benzínovým trojvalcom 1.2 Turbo. Tá bola pôvodne určená len pre Taliansko, Španielsko a Poľsko. Obrovský záujem však viedol k rozšíreniu ponuky o mild-hybridnú verziu e-Hybrid, ktorá sa okamžite stala dostupnou naprieč celou Európou a prilákala ďalšiu vlnu zákazníkov.
Najnovší prírastok: Konečne aj 4×4
Značka Jeep je synonymom pohonu všetkých štyroch kolies. Fanúšikovia preto netrpezlivo čakali, kedy túto ikonickú vlastnosť dostane aj najmenší model. A dočkali sa! Nedávno automobilka predstavila verziu Avenger 4xe. Ide o šikovné spojenie mild-hybridnej technológie s pohonom oboch náprav. Systém kombinuje známy benzínový motor s dvoma elektromotormi. Jeden je integrovaný v prevodovke a druhý poháňa zadné kolesá. Týmto krokom Jeep nielenže rozšíril ponuku, ale zároveň ponúkol schopnosti v teréne, ktoré zákazníci od tejto legendárnej značky právom očakávajú.
Dominancia na trhu B-SUV
Jeep Avenger si podmanil európsky trh a jeho predajné čísla to jasne potvrdzujú. V Taliansku sa tento rok stal absolútnym lídrom v segmente B-SUV a zosadil z trónu dlhoročných favoritov. Jeho popularita však nekončí na Apeninskom polostrove. Vynikajúce výsledky dosahuje aj na ďalších kľúčových trhoch, ako sú Francúzsko, Nemecko, Španielsko či Poľsko. Tento úspech dokazuje, že Jeep trafil presne do čierneho a ponúkol Európanom auto, ktoré dokonale spĺňa ich predstavy o modernom mestskom vozidle, ktoré je štýlové a zároveň praktické.
Elektrická verzia ako nečakaný ťahúň
Hoci je značka Jeep historicky spojená so spaľovacími motormi, najväčším prekvapením je obrovský úspech plne elektrickej verzie. Práve tá tvorí viac ako 40 % z celkového počtu predaných kusov, čo je v tomto segmente skutočne pozoruhodné číslo. Tento fakt jasne signalizuje zmenu v preferenciách zákazníkov a zároveň potvrdzuje, že elektrická stratégia automobilky bola správnym krokom. Avenger tak úspešne búra mýty a dokazuje, že aj ikonická americká značka môže byť lídrom v oblasti elektromobility v Európe a osloviť úplne novú cieľovú skupinu.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Stratégia, ktorá priniesla ovocie
Príbeh modelu Avenger je ukážkou dokonale zvládnutej produktovej stratégie. Jeep dokázal z jedného modelu vytvoriť celú rodinu vozidiel, ktorá pokrýva takmer všetky požiadavky zákazníkov. V súčasnosti si môžete vybrať až zo štyroch rôznych druhov pohonu: čisto elektrický, benzínový, mild-hybridný a najnovšie aj mild-hybridný s pohonom 4×4. Práve táto rozmanitosť a schopnosť rýchlo reagovať na potreby trhu je kľúčom k jeho ohromnej popularite a statusu európskeho bestselleru, ktorý si získal srdcia vodičov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dilema pre motoristov: Jeep Avenger alebo Volkswagen T-Cross?
Stellantis má 14 značiek – výhoda či komplikácia?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.