2. júla 2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Halfpoint)
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak sa mi nechce alebo nemám kde ho nabíjať? Takéto otázky sa objavujú čoraz častejšie vďaka atraktívnym akciám na plug-iny, ale aj kvôli čínskym značkám, kde je často plug-in hybrid jediným rozumným pohonom v ponuke.

Foto: shutterstock.com/Halfpoint
Plug-in hybrydy majú takmer samé výhody
Plug-in hybrydy majú – najmä v teórii – takmer samé výhody. Sú to autá, ktoré môžu jazdiť na elektrinu takmer tak dobre ako typické elektrické autá. Síce je elektrický dosah auta s pohonom PHEV výrazne nižší než dosah typického elektromobilu, ale súčasné modely sú pod týmto ohľadom neporovnateľne lepšie.
V prípade nového modelu je reálny dosah 80-100 km a úplne postačujúci na každodenné pohybovanie sa po meste. Objavujú sa modely s výrazne vyšším dosahom – 150 km a viac.
Čo sa stane, ak nebudete nabíjať plug-in hybrid?
Na rozdiel od bežných hybrydov, aby ste využili plný potenciál plug-in hybridu, treba pravidelne nabíjať akumulátor takého auta z vonkajšieho zdroja energie – aspoň z domácej zásuvky 230 V.
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?:
- Plug-in hybrid, aj nenabíjaný, môže byť stále úspornejší než benzínový pohon neelektrifikovaný žiadnym spôsobom
- Má lepšie výkony než bežný benzínový pohon
- Má rovnaký systém rekuperácie ako bežný hybridný pohon
Temná stránka
Ak ste využili jazdu na skúšku s plug-in hybridom, je takmer isté, že auto malo akumulátor s plným nabitím. Takéto auto poskytuje najlepšie zážitky z jazdy, keď akumulátor dosahuje maximálnu kapacitu.
Po vybití batérie čaro do značnej miery vypŕcha, najmä v mestskej premávke:
- Auto je ťažké – oveľa ťažšie než benzínové a ťažšie než variant s bežným hybridom
- Hybrydy majú zmenšený batožinový priestor – niekde treba umiestniť trakčný akumulátor
- Plug-in hybrid je kvôli vyššej hmotnosti výrazne menej úsporný než podobné auto s bežným hybridným pohonom
- Vzdávate sa dodatočných funkcií ako diaľkové spúšťanie kúrenia či chladenia
Ako si poradí nikdy nenabíjaný akumulátor?
Akumulátor v plug-in hybride, aj keď auto nenabíjame, nie je úplne nečinný. Prijíma relatívne malé množstvá energie získanej z brzdenia a odovzdáva túto energiu počas jazdy.
Mnoho áut s plug-in pohonom má možnosť dobíjania akumulátora počas jazdy – stačí vybrať príslušný režim. Má to však absolútne zanedbateľný ekonomický zmysel kvôli vysokej spotrebe paliva.

Foto: youtube.com/@adin
Riziko predčasnej degradácie
Mechanici zaoberajúci sa opravou hybridných systémov upozorňujú, že večne nenabíjaný trakčný akumulátor plug-in hybridu podlieha rýchlej degradácii. To znamená, že po niekoľkých rokoch sa akumulátor poškodí a vtedy začnú skutočné problémy.
Fakty bez pochybností
- Plug-in hybrid bez nabitého akumulátora je menej úsporný než bežný hybrid
- Prázdny akumulátor znamená výrazne nižšie výkony než pri nabitom akumulátore
- Komfort jazdy po meste s prázdnym akumulátorom je výrazne nižší
- Plug-in hybrid je drahší a komplikovanejší než bežný hybrid
Ak jazdíte po meste elektromobilom, môžete ho nabíjať každých niekoľko dní. V prípade plug-in hybridu budete nabíjať denne alebo takmer denne.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
7 zlozvykov, ktoré ničia spojku a prevodovku auta. Robíte ich aj vy?
Prehrievanie motora: Čo robiť, keď sa motor začne prehrieva
Dehydratácia za volantom: Skrytá hrozba na cestách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.