25.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto).
Batérie s pevným elektrolytom zostávajú veľkým sľubom elektromobility, ktorý by mohol priniesť s dnešnou technológiou nepredstaviteľnú hustotu energie a rýchlosť nabíjania pri mimoriadne bezpečnom a odolnom prevedení. Hoci sa touto technológiou zaoberá množstvo výrobcov batérií, skutočná sériová výroba sa ešte nezačala. Huawei však nedávno patentoval novú batériu, ktorá sľubuje ohromujúce čísla.

Foto: youtube.com/@autodriveauto
Sulfidová technológia s dvojnásobnou hustotou energie
Huawei patentoval sulfidovú batériu s pevným elektrolytom, ktorá teoreticky disponuje hustotou energie 400-500 Wh/kg, čo je približne dvojnásobok až trojnásobok bežnej lítiovo-iónovej batérie.
To všetko znamená, že batéria Huawei by mohla umožniť dojazd až 3000 kilometrov a nabíjanie za 5 minút – samozrejme, ak sa skutočne podarí realizovať túto technológiu v praxi.
Revolučné riešenie problému vedľajších reakcií
Tieto úžasné čísla umožňuje niekoľko zaujímavých inovácií. Huawei našiel nový spôsob, ako zlepšiť elektochemickú stabilitu v batérii: sulfidové elektrolyty sa ošetrujú dusíkom, čím sa stávajú zvládnuteľnejšie vedľajšie reakcie vznikajúce v hraničných oblastiach.
Práve vedľajšie reakcie boli dlhodobo nevyriešeným problémom sulfidových batérií. Huawei tak môže priniesť prelomové riešenie, ktoré otvorí cestu k masovému nasadeniu tejto technológie.
Batérie s pevným elektrolytom: Sľub budúcnosti
Batérie s pevným elektrolytom predstavujú svätý grál elektromobility. V porovnaní s tradičnými lítiovo-iónovými batériami ponúkajú:
- Vyššiu hustotu energie (2-3-krát viac)
- Rýchlejšie nabíjanie (minúty namiesto hodín)
- Vyššiu bezpečnosť (menšie riziko požiaru)
- Dlhšiu životnosť (viac nabíjacích cyklov)
Výzvy masovej výroby
Napriek sľubným číslam zostáva otázkou, kedy sa táto technológia dostane do sériovej výroby. Batérie s pevným elektrolytom čelia niekoľkým výzvam:
- Vysoké výrobné náklady
- Komplexnosť výrobného procesu
- Potreba nových výrobných liniek
- Testovanie dlhodobej spoľahlivosti

Foto: shutterstock.com/BigTunaOnline
Konkurencia v oblasti batérií s pevným elektrolytom
Huawei nie je jediná spoločnosť, ktorá sa zameriava na batérie s pevným elektrolytom. Podobné projekty vyvíjajú aj:
- Toyota – plánuje komerčné nasadenie do roku 2027
- Samsung SDI – testuje prototypy
- QuantumScape – spolupracuje s Volkswagenom
- Solid Power – podporovaná Fordom a BMW
Čínska spoločnosť však môže mať výhodu v rýchlosti implementácie a prístupe k potrebným surovinám.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Európa potrebuje lacné autá ako Japonsko: Automobilky žiadajú novú kategóriu E-Car
Tesla predstavila nový facelift pre Model S a Model X: Malé zmeny, väčšia autonómia
Škandál vo Švajčiarsku: Úrady skrývali správu o elektrických autách
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.