Cestovanie, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Čínsky maglev prekonal bariéry: Nový svetový rekord 650 km/h

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cgtn). Čínsky maglev, ktorý sa buduje už roky, ustanovil nový míľnik vo vývoji projektu. Testované vozidlo išlo rýchlosť až 650 km/h. Týmto spôsobom bol ustanovený...

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cgtn).

Čínsky maglev, ktorý sa buduje už roky, ustanovil nový míľnik vo vývoji projektu. Testované vozidlo išlo rýchlosť až 650 km/h. Týmto spôsobom bol ustanovený nový rekord.

Vákuový tunel
Čínsky maglev prekonal bariéry: Nový svetový rekord 650 km/h.
Foto: youtube.com/@cgtn

Sedemsekundový test s rekordnou rýchlosťou

Čínsky maglev absolvoval niekoľkosekundový test na špeciálnej platforme v Laboratóriu Donghu v provincii Hubei. Vlaky na Slovensku majú stále problémy s prekonaním bariéry 150 km/h, zatiaľ čo Číňania idú za svojim cieľom a ich testový maglev dokázal zvýšiť nový rekord rýchlosti pre magnetickú železnicu.

Testové vozidlo vážiace 1,1 tony sa podarilo zrýchliť počas demonštračnej skúšky na až 650 km/h. Špecialisti z Číny tvrdia, že cieľ bude ešte rýchlejší.

Kilometrová testovacia trať

Test sa uskutočnil na špeciálnej platforme v Laboratóriu Donghu v provincii Hubei. Tamojšia „trať“jeden kilometer dĺžky a slúži na vykonávanie skúšok pohonu na krátkych vzdialenostiach.

Čínsky maglev počas skúšky, ktorá trvala iba sedem sekúnd, dokázal prejsť 600-metrový úsek a v tomto čase dosiahol maximálnu rýchlosť 650 km/h.

Plány na zvýšenie až na 800 km/h

To je veľmi rýchlo, ale inžinieri z Číny neplánujú na tom skončiť a už myslia na ďalší rekord. Testovací úsek v Laboratóriu Donghu bude rozšírený. Tamojší špecialisti ho chcú prispôsobiť na rýchlosť až 800 km/h. Výstavba sa má skončiť ešte v tomto roku.

Potom bude možné začať s ďalšími testami magnetického vozidla. Číňania predpokladajú (zatiaľ teoreticky), že v budúcnosti bude možné zrýchliť takéto vozidlá na rýchlosť až 1000 km/h!

Najväčšia rýchlosť na svete na krátkom úseku

Li Weichao, riaditeľ Centra inovácií elektromagnetickej technológie pohonu v Laboratóriu Donghu, povedal, že dosiahnutý výsledok je najväčšou rýchlosťou na svete na tak krátkom úseku.

Výhody maglev technológie

Čína verí, že budúcnosť železnice patrí vozidlám typu maglev, ktoré na rozdiel od tradičných vlakov nemajú styk s traťou. V skutočnosti levitujú nad ňou, čo umožňuje vyhnúť sa odporom valenia a zostávajú len tie aerodynamické.

Okrem toho sa vozidlo Číňanov môže rozbehnúť na veľké rýchlosti vo veľmi krátkom čase a podobne je to s brzdením. Pri maximálnej rýchlosti má byť maglev schopný zastaviť sa na úseku dlhom iba 200 metrov.

Je to možné aj vďaka veľmi precíznemu systému riadenia, ktorý je schopný plniť svoju úlohu s presnosťou na 4 milimetre.

Najrýchlejší komerčný vlak na svete

Hoci železnicu veľmi vysokých rýchlostí často spájame napríklad s Japonskom, najrýchlejší osobný vlak majú v skutočnosti Číňania. Ide o vozidlo CR450, ktoré je zdokonalenou verziou CR400 z roku 2017.

CR450 je najrýchlejší komerčný osobný vlak na svete, ktorý sa má pohybovať rýchlosťou 400 km/h. Bude uvedený do prevádzky ešte v tomto roku.

Najrýchlejší komerčný maglev sa nachádza v Šanghaji. Vozidlo je schopné dosahovať rýchlosť 431 km/h, ale počas komerčného používania nejazdi rýchlejšie ako 300 km/h.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o vývoji maglev technológie v Číne?

Redakcia Auto trendy

Odporúčané články:

AVTOVAZ odhalil modernizovanú Nivu Travel: Výroba začne koncom roka

Môžem dolievať olej inej značky do auta? Toto musíte vedieť

Strešné okno v aute: Luxus, ktorý môže vydrancovať peňaženku


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Honda pripravuje nové elektrické mestské auto: Lacné a zábavné na jazdu

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldnowbyai). Prvý obrázok zverejnený spoločnosťou Honda ohlasuje príchod elektrického mestského auta: bude lacné a zábavné na jazdu, sľubuje výrobca. Honda…

Sedem najšialenejších Škodoviek na svete: Študenti vytvorili pick-up z Škody Superb Combi

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR). Pozerajúc na týchto sedem Škodoviek, hneď si pomyslíš, že sú to obrázky vygenerované umelou inteligenciou. Chyba. Nielen že vznikli…

Modré dopravné značky s rýchlosťou: Poznáte rozdiel medzi kruhovou a štvorcovou?

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/grafisphos). Obe dopravné značky sú modré a obe zobrazujú rýchlosť v kilometroch za hodinu. Jedna je však kruhová a druhá…

Nová Toyota RAV4 2026: Šiesta generácia s hybridným pohonom prichádza na jar

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Šiesta generácia Toyota RAV4 sa predstavila pred niekoľkými týždňami v Japonsku. Jej debut na slovenskom trhu je ešte ďaleko,…

Klimatizácia vs. otvorené okná: Čo skutočne šetrí palivo?

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dusan Petkovic). Je nesprávne sa domnievať, že otvorené okná namiesto klimatizácie šetria palivo. Aj najúspornejšie auto bude spotrebovávať viac paliva,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov