18.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Luxusné superšportové autá sú snom mnohých, no ich údržba môže byť nočnou morou aj pre milionárov. Keď sa Carl Hartley, majiteľ Bugatti Veyron, dozvedel cenu za opravu jednoduchého ovládača spätných zrkadiel, zostal v šoku. Namiesto zaplatenia astronomickej sumy našiel geniálne riešenie za cenu kávy.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Vlastniť športové auto je snom takmer každého nadšenca. Len málokto si však toto prianie splní. Vysoká cena v kombinácii s obmedzenou využiteľnosťou odrádza mnohých záujemcov. Hoci so spotrebou to dnes už nie je také hrozné, údržba môže byť neuveriteľne náročná, aj keď sa s autom nedeje nič zvláštne.
Keď oprava ovládača stojí viac ako celé auto
Carl Hartley, šéf spoločnosti Tom Hartley Cars zameranej na predaj superáut, označil Bugatti za najhoršiu značku z hľadiska nákladov na údržbu. Podľa jeho skúseností stojí prevádzka modelu Veyron každoročne okolo 115 000 € len za bežné pravidelné výdavky. Ak technici pri prehliadkach zistia poruchu, ľahko vás pripravia o ďalšie desaťtisíce až státisíce eur.
Hartley nehovorí do vetra. Svojho času vlastnil Veyron, ktorý v roku 2016 predal. Trápil ho ovládač vonkajších spätných zrkadiel. V priebehu štyroch rokov sa situácia zhoršila natoľko, že začal uvažovať o jeho výmene. Keď kontaktoval Bugatti, automobilka ho doslova vyviedla z miery.
Za otočný ovládač si účtuje 10 600 € bez dane. Pri jej započítaní sa jedná o 12 700 €. Hovoríme o sume, za ktorú si môžete kúpiť celú Daciu Sandero aj s podobným ovládačom.
Geniálne riešenie za cenu jednej kávy
Bugatti požadovalo túto astronomickú sumu z dôvodu, že by kvôli pokazenému ovládaču muselo vymeniť kompletný vnútorný dverový panel vrátane motora a zrkadla. Nič z toho pritom nebolo pokazené, preto Hartley považuje zástupcov značky za vydriduchov.
Namiesto oficiálneho servisu sa obrátil na známeho, ktorý má skúsenosti aj s monopostmi Formuly 1. Spoločne zistili, že rovnaký ovládač používa aj Volkswagen Transporter. V prípade úžitkového vozidla si Nemci neúčtujú takú šialenú sumu.
Predávajú ho najmenej v balení po piatich kusoch, ale aj to stojí iba 1 €. Výmena ovládača trvala iba 20 minút, za čo si Hartleyho známy neúčtoval ani cent.
Tento nenápadný ovládač spätných zrkadiel stojí vo Volkswagene Transporter približne 1 €, no Bugatti za jeho výmenu požadovalo neuveriteľných 12 700 €.
Drahá lekcia pre majiteľov luxusných áut
Hoci šestnásťvalcové kupé už deväť rokov nevlastní, táto skúsenosť na ňom zanechala hlboký dojem. Dnes každému majiteľovi Bugatti radí, aby najprv kontaktoval neautorizované servisy.
Tento príbeh odhaľuje temnú stránku vlastníctva superšportových áut. Zatiaľ čo samotná kúpa je len začiatočnou investíciou, skutočné náklady prichádzajú s údržbou. Výrobcovia ako Bugatti si účtujú astronomické sumy aj za najmenšie opravy.
Hartleyho skúsenosť ukazuje, že aj v svete luxusných áut existujú alternatívne riešenia. Stačí trochu vynaliezavosti a správne kontakty. Táto príhoda tiež odhaľuje málo známy fakt – mnohé luxusné automobilky používajú rovnaké komponenty ako bežné vozidlá, len za ne účtujú mnohonásobne vyššie ceny.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h
Nové Bugatti uvidíme už tento rok. Zvesti o motore sú zatiaľ absurdné
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.