6.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO).
Uvedenie na trh sa rýchlo blíži, ale o novom Bugatti toho stále veľa nevieme. To dáva obrovský priestor pre fámy a špekulácie.
V skutočnosti toho vieme veľmi málo, pretože Mate Rimac zatiaľ nechce zverejňovať žiadne podrobnosti. Pravdepodobne pripravuje skutočnú šou, keď konečne ukáže nové Bugatti, ktoré jednoducho musí byť dizajnovo pôsobivé. Francúzsky superautomobil získal pod krídlami koncernu Volkswagen opäť svoj lesk a vyšplhal sa na samotný automobilový Olymp. Bugatti ukázalo model Veyron v roku 2005 a jeho nástupcu Chiron v roku 2016. Teraz Bugatti vstupuje do ďalšej éry. Nový automobil by sme mali vidieť ešte tento rok.
Prečo je o Bugatti taký záujem?
Vezmime si súčasný model. V prípade Bugatti Chiron pojem „výnimočný automobil“ nič nehovorí. Nástupca modelu Veyron patrí do úzkej skupiny vozidiel, ktoré sa vyhýbajú dokonca aj pojmu superauto. Často sa vozidlá tohto typu dokonca nazývajú hypercar. Sú automobilovou elitou, dostupnou len tým najbohatším. Bugatti Chiron debutoval už pred časom – na autosalóne v Ženeve v roku 2016. Tento premiérový, základný Chiron poháňal mohutný osemlitrový, štyrmi turbodúchadlami prepĺňaný motor W16 s výkonom 1 500 koní a maximálnym krútiacim momentom 1 600 Nm. Výkon? Prvá stovka za menej ako 2,5 sekundy, dvojstovka pod 6,5 sekundy a 300 km/h na počítadle bolo otázkou 13,6 sekundy.
Vo svojom štýle od roku 2016 Francúzi predstavili nespočetné množstvo ďalších špeciálnych verzií Chironu. Sú rôznorodé. Niektoré sú zamerané na vyšší výkon a výkon, existujú verzie na okruh, v iných menia celú karosériu, aby vytvorili ešte exkluzívnejšie modely…. Všetky majú jedno spoločné. Sú kozmicky drahé, vyhradené pre tých najbohatších a vždy pôsobivé.
Nové Bugatti bude na 99 percent superhybrid
Konštruktéri a inžinieri preto stoja pred neľahkou úlohou, aby sa aspoň pokúsili vyrovnať takémuto prestížnemu modelu. Koniec koncov, Bugatti napísalo aj krásnu stránku automobilovej histórie. Mate Rimac preto prijal obrovskú výzvu. Nový šéf už stihol oznámiť, že nové Bugatti bude ohromujúce a že v aute uvidíme veci, ktoré tu ešte neboli.
Elektrifikácii sa nebráni ani Bugatti, no nadšenci hyperaut by sa nemali obávať spaľovacieho motora. Rimac oznámil, že na palube zostane spaľovacia jednotka (zaujímavé je, že ju označil za „veľmi atraktívnu“), ktorá dostane elektrickú podporu. Bugatti sa, aspoň v dohľadnej budúcnosti, nepremení na čisto elektrickú značku. Mate Rimac bude svoje vesmírne elektromobily uvádzať na cesty pod vlastnou značkou Rimac. Očakáva sa, že Bugatti priláka ďalších zákazníkov.
Nové Bugatti – motor
Každý si kladie otázku, aký pohonný agregát sa stane srdcom pohonnej jednotky nového Bugatti. S W16 sa určite rozlúčime. Je veľmi pravdepodobné, že bude použitý agregát V12, s ktorým už koncern VW experimentuje v hybridných superautách – Lamborghini Revuelto používa takýto motor. Objavili sa aj správy, že tím Mata Rimaca možno siahne po ešte menšom motore a použije benzínový osemvalec V, ktorý tak dobre poznáme z vozidiel Audi a Porsche.
Stále sa točíme okolo fám a nepotvrdených informácií, a tých je dostatok. Absurdnú zaujatosť najlepšie ilustruje fakt, že popri spomínanom V8 sa v tých istých odsekoch roluje aj výkonný prirodzene sací motor 8,3 V16 od spoločnosti Cosworth. Zaujímavá komparácia. Nuž, ostáva nám čakať a držať palce, aby nové Bugatti odkazovalo na Veyron a Chiron. Hoci pre nás bežných smrteľníkov sú takéto autá len ríšou snov, motorizmus potrebuje takéto fascinujúce konštrukcie. Práve tie vzbudzujú v ľuďoch vášeň a záujem o autá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína
Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory