Novinky, Zaujímavosti,

Nové Bugatti uvidíme už tento rok. Zvesti o motore sú zatiaľ absurdné

6.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO). Uvedenie na trh sa rýchlo blíži, ale o novom Bugatti toho stále veľa nevieme. To dáva obrovský priestor pre fámy a...

6.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO).

Uvedenie na trh sa rýchlo blíži, ale o novom Bugatti toho stále veľa nevieme. To dáva obrovský priestor pre fámy a špekulácie.

Tento premiérový, základný Chiron poháňal mohutný osemlitrový, štyrmi turbodúchadlami prepĺňaný motor W16 s výkonom 1 500 koní
Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand – COMEO (ilustračné foto)

V skutočnosti toho vieme veľmi málo, pretože Mate Rimac zatiaľ nechce zverejňovať žiadne podrobnosti. Pravdepodobne pripravuje skutočnú šou, keď konečne ukáže nové Bugatti, ktoré jednoducho musí byť dizajnovo pôsobivé. Francúzsky superautomobil získal pod krídlami koncernu Volkswagen opäť svoj lesk a vyšplhal sa na samotný automobilový Olymp. Bugatti ukázalo model Veyron v roku 2005 a jeho nástupcu Chiron v roku 2016. Teraz Bugatti vstupuje do ďalšej éry. Nový automobil by sme mali vidieť ešte tento rok.

Prečo je o Bugatti taký záujem?

Vezmime si súčasný model. V prípade Bugatti Chiron pojem „výnimočný automobil“ nič nehovorí. Nástupca modelu Veyron patrí do úzkej skupiny vozidiel, ktoré sa vyhýbajú dokonca aj pojmu superauto. Často sa vozidlá tohto typu dokonca nazývajú hypercar. Sú automobilovou elitou, dostupnou len tým najbohatším. Bugatti Chiron debutoval už pred časom – na autosalóne v Ženeve v roku 2016. Tento premiérový, základný Chiron poháňal mohutný osemlitrový, štyrmi turbodúchadlami prepĺňaný motor W16 s výkonom 1 500 koní a maximálnym krútiacim momentom 1 600 Nm. Výkon? Prvá stovka za menej ako 2,5 sekundy, dvojstovka pod 6,5 sekundy a 300 km/h na počítadle bolo otázkou 13,6 sekundy.

Vo svojom štýle od roku 2016 Francúzi predstavili nespočetné množstvo ďalších špeciálnych verzií Chironu. Sú rôznorodé. Niektoré sú zamerané na vyšší výkon a výkon, existujú verzie na okruh, v iných menia celú karosériu, aby vytvorili ešte exkluzívnejšie modely…. Všetky majú jedno spoločné. Sú kozmicky drahé, vyhradené pre tých najbohatších a vždy pôsobivé.

Nové Bugatti bude na 99 percent superhybrid

Konštruktéri a inžinieri preto stoja pred neľahkou úlohou, aby sa aspoň pokúsili vyrovnať takémuto prestížnemu modelu. Koniec koncov, Bugatti napísalo aj krásnu stránku automobilovej histórie. Mate Rimac preto prijal obrovskú výzvu. Nový šéf už stihol oznámiť, že nové Bugatti bude ohromujúce a že v aute uvidíme veci, ktoré tu ešte neboli.

Rimac oznámil, že na palube zostane spaľovacia jednotka (zaujímavé je, že ju označil za „veľmi atraktívnu“), ktorá dostane elektrickú podporu.
Foto: pexels.com/Kristian Thomas

Elektrifikácii sa nebráni ani Bugatti, no nadšenci hyperaut by sa nemali obávať spaľovacieho motora. Rimac oznámil, že na palube zostane spaľovacia jednotka (zaujímavé je, že ju označil za „veľmi atraktívnu“), ktorá dostane elektrickú podporu. Bugatti sa, aspoň v dohľadnej budúcnosti, nepremení na čisto elektrickú značku. Mate Rimac bude svoje vesmírne elektromobily uvádzať na cesty pod vlastnou značkou Rimac. Očakáva sa, že Bugatti priláka ďalších zákazníkov.

Nové Bugatti – motor

Každý si kladie otázku, aký pohonný agregát sa stane srdcom pohonnej jednotky nového Bugatti. S W16 sa určite rozlúčime. Je veľmi pravdepodobné, že bude použitý agregát V12, s ktorým už koncern VW experimentuje v hybridných superautách – Lamborghini Revuelto používa takýto motor. Objavili sa aj správy, že tím Mata Rimaca možno siahne po ešte menšom motore a použije benzínový osemvalec V, ktorý tak dobre poznáme z vozidiel Audi a Porsche.

Stále sa točíme okolo fám a nepotvrdených informácií, a tých je dostatok. Absurdnú zaujatosť najlepšie ilustruje fakt, že popri spomínanom V8 sa v tých istých odsekoch roluje aj výkonný prirodzene sací motor 8,3 V16 od spoločnosti Cosworth. Zaujímavá komparácia. Nuž, ostáva nám čakať a držať palce, aby nové Bugatti odkazovalo na Veyron a Chiron. Hoci pre nás bežných smrteľníkov sú takéto autá len ríšou snov, motorizmus potrebuje takéto fascinujúce konštrukcie. Práve tie vzbudzujú v ľuďoch vášeň a záujem o autá.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína

Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

7 príznakov, že vaše auto potrebuje servis. Rozpoznajú ich len skúsení vodiči

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto). Ak sa vozidlo pravidelne vozí k mechanikovi na kontrolu, dá sa predísť väčšine problémov, ale nie všetkým. Preto…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov