Novinky, Zaujímavosti,

Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory

3.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal. Toyota, ktorá sa snaží čeliť trendu elektrifikácie, neustále hľadá alternatívy k batériovým vozidlám. Popri práci na vodíkovom pohone sa japonská spoločnosť nevzdáva ani vývoja...

3.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal.

Toyota, ktorá sa snaží čeliť trendu elektrifikácie, neustále hľadá alternatívy k batériovým vozidlám. Popri práci na vodíkovom pohone sa japonská spoločnosť nevzdáva ani vývoja svojho radu spaľovacích jednotiek. Ba čo viac, práve oznámila, že pripravuje ich novú generáciu.

Toyota, ktorá sa snaží čeliť trendu elektrifikácie, neustále hľadá alternatívy k batériovým vozidlám.
Foto: shutterstock.com/Streetmetal

Svet automobilov sa v súčasnosti nachádza na križovatke. Na jednej strane sa neustále propagujú elektromobily, ktoré sú podľa politikov a aktivistov jediným správnym riešením na zosúladenie dopravy a ekológie. Na druhej strane však ekonomická situácia a životná realita mnohých ľudí dopytu po tomto type vozidiel neprospievajú. Niektorí výrobcovia rýchlo prispôsobili svoje výrobné linky na montáž elektrických vozidiel. Iní však zaujali trochu skeptickejší postoj. Najlepším príkladom je stratégia Toyoty.

Toyota: Rozhodné nie náhlej elektrifikácii

Šéf konglomerátu Akio Toyoda sa dlhodobo stavia proti nepremyslenej propagácii elektromobilov. Je to vlastne vidieť aj na stratégii značky, ktorá svoj prvý elektrický model bZ4X uviedla na trh až v roku 2022. Toyoda uviedol, že náhly prechod na autá na batérie je hrozbou nielen pre samotné odvetvie. „Vzhľadom na to, že jedna miliarda ľudí na svete žije bez elektriny, obmedzovanie ich možností výberu a cestovania výrobou drahých áut nie je riešením,“ – poznamenal generálny riaditeľ koncernu, ktorého citoval portál Motor1.

Nedávno sa Toyoda venoval aj otázke spaľovacích motorov počas špeciálneho stretnutia s manažérmi a riaditeľmi rôznych divízií koncernu. Zaznelo jasné vyhlásenie, že značka nemá v úmysle upustiť od ich výroby. Ba čo viac, šéf konglomerátu potvrdil plány na „veľký projekt vývoja motorov“. Jeho vyhlásenie je teda v súlade s vyhláseniami značky z tokijského autosalónu, keď ubezpečil, že koncern bude ešte dlho používať spaľovacie motory.

Zvyšných 70 % budú podľa neho tvoriť hybridy, elektromobily s palivovými článkami, ako aj vozidlá poháňané benzínovými motormi a motormi na spaľovanie vodíka.
Foto: pexels.com/Jonathan Cooper

Okrem toho Akio Toyoda vyhlásil, že podiel elektrických vozidiel na trhu nikdy neprekročí 30 %, a to bez ohľadu na technologický pokrok v tejto oblasti. Zvyšných 70 % budú podľa neho tvoriť hybridy, elektromobily s palivovými článkami, ako aj vozidlá poháňané benzínovými motormi a motormi na spaľovanie vodíka. Stojí za zmienku, že generálny riaditeľ sa ani slovom nezmienil o dieselových motoroch.

Ak zrazu prejdeme na elektromobily, som si istý, že 5,5 milióna ľudí v japonskom automobilovom priemysle, ktorí celý život pracovali na motoroch, sa začne pýtať – načo to všetko bolo? Niektorí naši dodávatelia, ktorí sa zaoberajú výrobou motorov, teraz nemôžu získať ani pôžičky od bánk.

– uviedol prezident konglomerátu.

Skvelý výkon Toyoty v roku 2023. Vplyv elektrických vozidiel na predaj bol minimálny

V roku 2023 predala skupina Toyota viac automobilov ako kedykoľvek predtým. Zaujímavé je, že elektromobily na to mali minimálny vplyv. Z viac ako 11,2 milióna vozidiel dodaných zákazníkom bolo len 104 000 elektrických, čo predstavuje približne 0,9 % predaja. Aj to posilňuje rozhodnutie koncernu o potrebe ďalšieho rozvoja ponuky spaľovacích motorov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Modernizovaná Škoda Octavia štvrtej generácie je už za rohom. Stretneme sa s ňou na Valentína

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Budú elektromobily rovnako lacné ako spaľovacie autá? Nové modely Volkswagen o 40 % lacnejšie

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Spoločnosti Volkswagen a XPENG uzavreli rámcovú dohodu o spolupráci v oblasti platforiem a softvéru, ktorá predstavuje míľnik v ich…

„Lídri v oblasti spoľahlivosti“ sa vyznačujú kvalitou. Dobré meno sa v určitom momente končí

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BoschCarService). Otázka bezpečnosti je jedným z hlavných faktorov pri výbere nového vozidla. Pri kúpe vozidla v autosalóne teoreticky nemusíte nič…

Starý trik taxikárov. Jednoduchý spôsob chladenia bez klimatizácie

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Klimatizácia sa pre nás stala každodennou záležitosťou, ktorej sa nechceme vzdať. Vzhľadom na rastúce ceny pohonných hmôt je…

Pilotovaná vesmírna loď Starliner nedokázala odštartovať. Prelomová misia NASA zrušená

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@NASA). Bohužiaľ, tentoraz to nevyšlo. Prelomová pilotovaná misia NASA Starliner včera v noci neodštartovala. Problém - ako to v takýchto…

Viskózna spojka: ako je skonštruovaná, ako funguje, aké sú príznaky jej poruchy?

8.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InnovationDiscoveries). Viskózne spojky sa používajú ako komponent, ktorý spája ventilátor chladiča s vodným čerpadlom, a ako súčasť hnacieho ústrojenstva vozidiel…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov