Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Škoda Enyaq RS Race 2025: Nová verzia elektrického pretekárskeho konceptu

14.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Linewcartech). Škoda oficiálne predstavila novú verziu konceptu Enyaq RS Race. Po prvom predstavení na jeseň 2024 je koncept teraz namaľovaný v farbách výkonnostnej divízie Škoda...

14.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Linewcartech).

Škoda oficiálne predstavila novú verziu konceptu Enyaq RS Race. Po prvom predstavení na jeseň 2024 je koncept teraz namaľovaný v farbách výkonnostnej divízie Škoda Motorsport a dostáva revidované zavesenie spolu so sériou nových ekologických materiálov.

Škoda Enyaq RS
Škoda Enyaq RS Race 2025: Nová verzia elektrického pretekárskeho konceptu.
Foto: youtube.com/@Linewcartech

Nový koncept založený na facelifte

V októbri 2024 Škoda odhalila koncept Enyaq RS Race, elektrické pretekárske auto založené na sériovom modeli Enyaq Coupe RS. Oproti sériovému modelu koncept dostal aerobalík vytvorený špeciálne pre auto, zavesenie kalibrované pre súťaže a početné prvky vytvorené z ekologických materiálov.

Po takmer roku od prvého predstavenia konceptu výrobca z Mladej Boleslavi je ten istý koncept v mierne odlišnej forme. Nová verzia konceptu sa totiž teraz zakladá na novom Enyaq facelift. Verzia z 2024 sa zakladala na sériovom modeli spred aktualizácie.

Nové farby Motorsport divízie

Nový koncept Škoda Enyaq RS Race z roku 2025 dostáva novú prednú časť s tenšími LED svetlami a menšou zakrytou mriežkou. Oproti konceptu z 2024 je nový koncept z tohto roku teraz namaľovaný v oficiálnych farbách výkonnostnej divízie Škoda Motorsport.

Logo Škoda na kapote je teraz nahradené nápisom s názvom značky. Inak je koncept z 2025 veľmi podobný tomu predstavenému pred menej ako rokom.

Škoda Enyaq RS
Škoda Enyaq RS Race 2025 v nových farbách Motorsport divízie s výrazným aerobalíkom a širšími krídlami.
Foto: youtube.com/@Linewcartech

Výrazný aerobalík a nižšie zavesenie

Aerobalík zahŕňa veľký spojler, širšie bočné krídla s špeciálnymi otvormi na chladenie, ako aj predný spoiler a mnoho ďalších menších aeroelementov. Dokonca aj disky sú teraz navrhnuté špeciálne na aerodinamické účely.

V porovnaní so sériovým modelom má koncept Enyaq RS Race svetlú výšku nižšiu o 70 milimetrov vďaka novému zaveseniu. Koncept má tiež prednú nápravu širšiu o 72 milimetrov a zadnú nápravu rozšírenú o 116 milimetrov.

Ekologické materiály šetria hmotnosť

Celkovo nie menej ako 16 rôznych komponentov je vytvorených z ekologických materiálov. To pomáha pri redukcii hmotnosti o 316 kilogramov oproti sériovému modelu.

Niektoré diely, ako brzdy s karbon-keramickými kotúčmi, hydraulickú ručnú brzdu a zavesenie, prevzali priamo zo Škody Fabia RS Rally2.

S týmto autom česká značka súťaží aj v Majstrovstvách sveta v rally v kategórii WRC2.

Výkon a zvuk pretekárskeho auta

Rovnako ako v prípade konceptu z minulého roku nová revidovaná verzia Škoda Enyaq RS Race preberá elektromotor zo sériového modelu. Konkrétne to znamená motor s 340 koňmi, čo konceptu umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Vďaka zníženej hmotnosti koncept zrýchľuje z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Na záver je koncept Škoda Enyaq RS Race vybavený aj audio zosilňovačom vyvinutým spoločnosťou Havas na reprodukciu zvukov podobných pretekárskemu autu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Páčia sa vám elektrické pretekárske koncepty?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Toyota šokuje svet: Vodíkový motor bez batérií je realitou!

Peugeot, Ford a Honda: ktorý vydrží najdlhšie bez oleja a vody?

Prečo z áut zmizli trojuholníkové okienka? Odhaľujeme tajomstvo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Koniec éry Tesly: Musk sa obracia k robotom namiesto áut

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand - COMEO). Budúcnosť Tesly sa javí v tmavých farbách. Americký výrobca zaznamenáva bezprecedentné poklesy predaja a ziskov, zatiaľ…

Ryanair zavádza tvrdé tresty: Za výtržnosti v lietadle zaplatíš 500 eur!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Anton Brehov). Koniec s hádkami a opitými pasažiermi na palube! Najväčšia nízkonákladová letecká spoločnosť v Európe zavádza automatické pokuty pre…

Kórejskí vedci vytvorili motor bez jediného gramu kovu

15.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SocialKatta01). Vynaliezavosť vedcov nepozná hranice. Napríklad vedci z Južnej Kórey vytvorili práve elektrický motor, v ktorom nie je žiadny kov.…

Podmorské zemetrasenie zasiahlo grécky poloostrov Chalkidiki: Zemetrasenie poškodilo poklady UNESCO

14.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@sanman42). Podmorské zemetrasenie zasiahlo grécky poloostrov Chalkidiki a poškodilo svetoznáme kláštory na Svätej hore Athos. Unikátne fresky z 18. storočia…

Koniec bezplatnej batožiny v lietadle: Európa schvaľuje platené príručné batožiny!

14.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock/Patryk Kosmider). Európska rada rozhodla, že letecké spoločnosti budú môcť účtovať poplatky za príručné batožiny umiestnené v úložných priestoroch nad…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov