Motorky, Správy, Zaujímavosti,

Šokujúci pád: Najväčší európsky výrobca motoriek KTM je odteraz indický

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KTM). Najväčší európsky výrobca motoriek definitívne končí pod rakúskou vlajkou. Legendárna značka KTM sa po finančnom kolapse stáva indickou korisťou. Ešte donedávna sa zdalo, že...

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KTM).

Najväčší európsky výrobca motoriek definitívne končí pod rakúskou vlajkou. Legendárna značka KTM sa po finančnom kolapse stáva indickou korisťou.

motorka ruka na plyne
Šokujúci pád: Najväčší európsky výrobca motoriek KTM je odteraz indický.
Foto: youtube.com/@KTM

Ešte donedávna sa zdalo, že rakúska spoločnosť KTM je na vrchole svojej slávy. Predstavovala nové modely, lámala výrobné rekordy a do konca minulého roka bola považovaná za najväčšieho európskeho výrobcu motocyklov. Táto oranžová ikona však nečakane padla na kolená a teraz prichádza definitívna bodka za jej európskym príbehom.

Pád z výšin: Ako mohla úspešná firma skončiť v krachu?

Šokujúca správa zasiahla motocyklový svet vlani v novembri. Materská spoločnosť KTM, Pierer Mobility, sa ocitla na pokraji bankrotu. Zdanlivo prosperujúca firma nedokázala splácať astronomické dlhy vo výške neuveriteľných 2,8 miliardy eur.

Príčina tohto pádu je priam neuveriteľná – spoločnosť vyrábala státisíce motoriek na sklad. Jednoducho povedané, KTM si požičiavalo peniaze na výrobu motocyklov, ktoré nikto nekupoval. Výsledok bol neodvratný – keď prišiel čas splatiť takmer 560 miliónov eur, firma nemala z čoho.

Indická záchrana alebo preberanie moci?

Riešenie krízy nakoniec prišlo z Indie. Spoločnosť Bajaj Auto, ktorá už predtým vlastnila menšinový podiel v KTM, teraz definitívne prevzala kontrolu nad celou firmou. Indický gigant vytiahol z vrecka ďalších 600 miliónov eur a nalial ich do Piereru, čím zachránil firmu pred okamžitým kolapsom.

Hoci vedenie KTM teraz hovorí o „rozšírení partnerstva“ a „zachovaní výroby v Rakúsku“, realita je oveľa tvrdšia. Rakúšania stratili akúkoľvek kontrolu nad svojou legendárnou značkou. To môže znamenať len jedno, Indovia presunú výrobu do svojej krajiny, kde sú náklady výrazne nižšie.

Bajaj názov
Spoločnosť Bajaj Auto definitívne prevzala kontrolu nad celou firmou.
Foto: shutterstock.com/Poetra.RH

Čierny deň pre európsky priemysel

Pád KTM je ďalším dôkazom postupného úpadku európskeho priemyslu. Ak nedokáže prežiť ani taký významný výrobca motocyklov bez ázijskej pomoci, aká je budúcnosť ostatných európskych značiek?

Hoci celá transakcia ešte podlieha schváleniu európskych protimonopolných úradov, očakáva sa, že prebehne bez problémov. Pre európskych motocyklových nadšencov to však znamená koniec jednej éry. Značky KTM, Husqvarna a GasGas, ktoré patrili pod Pierer Mobility, budú odteraz znieť indickým prízvukom.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o prevzatí KTM indickou spoločnosťou?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Motocyklisti sa predbiehajú cez plnú čiaru. Je to naozaj zakázané?

Legenda ožíva: Motocykel Terminátora sa vracia v luxusnom limitovanom vydaní

Americká legenda na kolenách: Harley-Davidson bojuje s vlastnou vládou


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čína sa stavia proti technológii „One-Pedal“ v elektromobiloch

16.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kannitcha) Od roku 2027 sa elektromobily v Číne zmenia. Krajina, ktorá je jedným z lídrov v oblasti elektromobilov, sa rozhodla…

Ďalšie veľké prepúšťanie v automobilovom priemysle

16.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/seyephoto). Americký výrobca automobilov Ford schválil plán dobrovoľného prepúšťania v Nemecku v reakcii na slabý dopyt po elektrických vozidlách. Tento…

Expert vysvetľuje, ako teploty nad 30 stupňov ničia autá

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle). Väčšina výrobcov automobilov považuje za maximálne prípustnú teplotu, pri ktorej je možné prevádzkovať osobné automobily, +45 °C. No…

Dacia Bigster: Výkon v testoch manévrovateľnosti

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@km77). Dacia Bigster, SUV triedy C, ktoré sa nachádza nad modelom Duster v ponuke značky, bolo nedávno hodnotené v testoch…

Indukčné nabíjačky v autách: Prečo nie vždy fungujú podľa očakávaní?

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roman Vyshnikov). Ak kupujete drahé auto, pravdepodobne túžite po indukčnej nabíjačke. Ak ide o nové auto, ste ochotní za ňu…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov