Novinky, Správy, Zaujímavosti,

De Tomaso P72: Legenda ožíva v exkluzívnom superšporte s dušou minulosti

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Len 72 šťastlivcov si bude môcť vychutnať 700 koní v klenote. Ten pripomína zlatú éru automobilizmu. Pamätáte si značku De Tomaso? Ak nie, čoskoro...

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).

Len 72 šťastlivcov si bude môcť vychutnať 700 koní v klenote. Ten pripomína zlatú éru automobilizmu.

De Tomaso zozadu
De Tomaso P72: Legenda ožíva v exkluzívnom superšporte s dušou minulosti.
Foto: youtube.com/@TopGear

Pamätáte si značku De Tomaso? Ak nie, čoskoro o nej určite budete počuť. Po rokoch ticha táto legendárna talianska automobilka vstáva z popola s modelom P72, ktorý predstavuje návrat k čistému, analógovému zážitku z jazdy. Žiadne dotykové obrazovky, žiadne prepínače jazdných režimov – len 700-koňový osemvalec, šesťstupňová manuálna prevodovka a dokonalý karbónový podvozok. Toto je superšport, ktorý sa nebojí ísť proti prúdu modernej doby.

Nádhera z minulosti s výkonom budúcnosti

De Tomaso P72 vzdáva hold slávnemu modelu P70 z roku 1965, ktorý vznikol spoluprácou zakladateľa značky Alejandra De Tomasa a legendárneho Carrolla Shelbyho. Nový model spája nostalgický dizajn šesťdesiatych rokov s najmodernejšími technológiami, no zároveň si zachováva mechanickú čistotu, ktorá je v dnešnej digitálnej dobe vzácnosťou.

„Chceli sme vytvoriť auto, ktoré hovorí priamo k srdcu vodiča, nie k jeho smartfónu,“ vysvetľuje Norman Choi, ktorý prevzal značku v roku 2014 s jasnou víziou oživiť jej slávne dedičstvo.

De Tomaso spredu
De Tomaso P72 spája nostalgické krivky 60. rokov s najmodernejšími materiálmi a technológiami.
Foto: youtube.com/@TopGear

Karbónové umenie namiesto digitálnych hračiek

V ére plnej dotykových displejov a asistenčných systémov prichádza P72 s revolučným prístupom – odmieta všetky moderné „rozptyľovače“. Interiér neobsahuje žiadne obrazovky ani multimediálny systém. Namiesto toho ponúka precízne spracované analógové ukazovatele, nádherné kovové prepínače a dokonale tvarovaný kokpit.

Srdcom interiéru je majstrovsky vyhotovená radiaca páka zo lešteného kovu. Tá pripomína umelecké dielo. Jediným ústupkom modernej dobe je nenápadný držiak na telefón, ktorý však nie je nijako prepojený s vozidlom. V P72 jednoducho zážitok vytvárajú vaše ruky na volante a zvuk motora, nie algoritmy.

De Tomaso prístrojová doska
Interiér bez obrazoviek – De Tomaso P72 stavia na mechanický zážitok a dokonalé spracovanie.
Foto: youtube.com/@TopGear

Osemvalcové srdce bez kompromisov

Pod kapotou burácajúci 5-litrový motor V8 s výkonom 700 koní a krútiacim momentom 820 Nm sľubuje nezabudnuteľné jazdy. Každý motor je ručne skladaný s dôrazom na maximálnu odozvu a okamžitý nástup výkonu.

„Nešlo nám o najvyššiu rýchlosť, ale o čistú radosť z jazdy,“ hovoria tvorcovia. Preto má P72 krátke prevodové stupne, ktoré zaručujú okamžitú akceleráciu v každom režime. Auto nemá žiadne elektronické jazdné režimy, ale ponúka trojstupňový manuálne nastaviteľný systém tlmenia, ktorý si vodič prispôsobí podľa vlastných preferencií.

Exkluzivita v každom detaile

Podvozok P72 je vyrobený z jediného kusu uhlíkových vlákien bez akýchkoľvek spojov, čo zaručuje maximálnu tuhosť a minimálnu hmotnosť. Rovnako aj karoséria je vyrobená z karbónu a zákazníci si môžu vybrať z farieb inšpirovaných históriou značky. Alebo ponechať viditeľnú karbónovú štruktúru.

Výrobu prísne limitujú na 72 kusov, čo z tohto vozidla robí okamžitý zberateľský kúsok. Prvé dodávky plánujú na koniec roka 2025. Pričom každý exemplár bude jedinečný vďaka personalizovaným detailom pre každého zákazníka.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo vás najviac zaujalo na De Tomaso P72?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Číňania šokujú Európu! Nové elektrické auto za menej ako 20-tisíc už je tu

Výmena oleja po 30-tisíc kilometroch? Odpoveď vás prekvapí

Šesť chýb, ktoré vám zničia automat v aute. Stoja tisíce eur!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Motor zhasína pri voľnobehu? Skontrolujte toto predtým, ako pôjdete do servisu

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Motortion Films). Zhasínanie motora pri voľnobeh je problém, ktorý sa môže prihodiť každému vodičovi. Niekedy stačí drobná oprava, ale môže…

Je pravda, že airbagy majú dátum exspirácie? Toto musíte vedieť o bezpečnostných vankúšoch

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/thieury) Airbagy sa stali povinnou výbavou všetkých nových áut v Európe. Každé vozidlo musí mať minimálne dva predné airbagy -…

Subaru plánuje návrat legendy! Justy sa môže vrátiť ako elektrické mestské auto

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jamesbushcars). Japonská značka zvažuje návrat mena Justy - tentokrát ako elektrické malé auto. Tento krok zapadá do európskej stratégie značky,…

Prasknutie rozvodového remeňa alebo reťaze: Kedy motor prežije a kedy nie?

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix) Bez ohľadu na to, či hovoríme o naftových alebo benzínových motoroch, rozvodové systémy na remeni alebo reťazi sa časom…

Kto stráca a kto vyhráva na európskom trhu nových áut v 2025?

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Canetti). Trh nových áut v Európe stagnuje – v prvom polroku 2025 ľudia kúpili o 0,9 % menej áut než…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov