Správy, Zaujímavosti,

Šialené ceny áut: Luca de Meo varuje, že nové vozidlá zdražejú až o 40%!

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Renault CEO Luca de Meo, známy ako otec Fiat 500 a vizionár Cupra, upozorňuje na desivú realitu: ceny nových áut v Európe prudko stúpnu....

13.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Renault CEO Luca de Meo, známy ako otec Fiat 500 a vizionár Cupra, upozorňuje na desivú realitu: ceny nových áut v Európe prudko stúpnu. A za všetkým stojí regulácia, čínska konkurencia a úpadok strednej triedy. Aký je osud automobilového priemyslu a našich peňaženiek?

Šialené ceny áut: Luca de Meo varuje, že nové vozidlá zdražejú až o 40%!
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Európa pod tlakom: Trh s autami dusí regulácia a čínska konkurencia

Na prestížnej konferencii v Bruseli Luca de Meo dramaticky vykreslil stav európskeho automobilového priemyslu. Rastúca regulácia, ktorá núti výrobcov prejsť na elektromobily, a závratné pokuty za neplnenie týchto cieľov tlačia ceny nových áut do výšin. A čínski výrobcovia, ktorí dominujú vo výrobe batérií, situáciu ešte zhoršujú. De Meo varuje: „Európa stráca svoju pozíciu!

„Európania si už autá nemôžu dovoliť.“

Zatiaľ čo regulácie tlačia ceny nahor, kúpna sila strednej triedy klesá. De Meo zdôraznil, že ceny nových vozidiel vzrastú až o 40 %. K tomu treba pridať náklady na parkovanie, pohonné hmoty či údržbu. Výsledok? Čoraz menej ľudí si môže dovoliť auto. „Ľudia nemajú z čoho šetriť,“ varuje.

Nedostupné malé autá: Kde sa stratili cenovo dostupné modely?

Malé autá, kedysi symbol úspornosti a efektivity, prakticky zmizli z európskeho trhu. De Meo otvorene hovorí o tom, že pri súčasnej regulácii je ich výroba technicky nemožná. Výrobcovia sú nútení zameriavať sa na drahšie modely, čím sa stávajú úplne neprístupnými pre priemerného spotrebiteľa.

Ako z toho von? Hľadanie rovnováhy je kľúčové

De Meo podporuje prechod na elektromobilitu, ale zároveň volá po väčšej flexibilite v reguláciách. Automobilový priemysel musí nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi a ekonomickou realitou. „Musíme ponúknuť autá, ktoré sú konkurencieschopné a dostupné,“ tvrdí.

Európske regulácie: Viac prekážok ako riešení?

Automobilky dnes čelia viac ako 100 zákonom, ktoré upravujú bezpečnosť, emisie či materiály. Prílišná byrokracia ale brzdí inovácie. De Meo navrhuje jednoduchšie a zrozumiteľnejšie pravidlá, ktoré umožnia rýchlejšiu adaptáciu na nové výzvy.

Luca de Meo: Vysoké ceny áut odrážajú zlyhanie európskej politiky.
Foto: youtube.com/@sycomoream8959

Spolupráca s Áziou: Cesta k záchrane?

Luca de Meo vidí budúcnosť v aliančných partnerstvách. Príkladom je dohoda medzi Stellantisom a čínskym lídrom vo výrobe batérií, CATL. Spoločne plánujú gigantickú továreň v Zaragoze s investíciou až 4,1 miliardy eur. Táto spolupráca by mohla byť kľúčom k obnove konkurencieschopnosti európskeho trhu.

Európsky automobilový priemysel na križovatke

Čelíme náročným časom. Pandémia, vojna na Ukrajine či energetická kríza ešte viac komplikujú situáciu. Jedinou cestou je nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi, udržateľnosťou a ekonomickou dostupnosťou. Dokáže Európa držať krok s Áziou, alebo stratí svoj náskok nadobro?

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

EÚ otvára peňaženku: 4,6 miliardy eur na čistú energiu a elektromobily

Katastrofa pre európske automobilky: Bankrot Northvoltu zastavuje elektrické sny!

Neuveríte, kto je skutočným kráľom vo výrobe pneumatík!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Robíte túto chybu s automatom? Jednoduchý zvyk, ktorým si ničíte prevodovku!

31.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Capix Denan) Máte auto s automatickou prevodovkou? Potom zbystrite pozornosť! Mnoho vodičov robí pri parkovaní zásadnú chybu, ktorá môže viesť…

Tesla na tróne, Toyota v tesnom závese: Kto ovládol svetový trh s autami?

31.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear Svetový automobilový trh je v neustálom pohybe a čísla nikdy neklamú. Máme pre vás exkluzívny rebríček desiatich najpredávanejších áut…

Uber sa vracia do hry: Po uliciach vás budú voziť autá bez vodiča!

31.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia) Pamätáte si, keď sa Uber zbavil svojej drahej divízie pre autonómne autá? Tak na to rýchlo zabudnite! Spoločnosť totiž…

Ikona fotoaparátu v Google Maps: Skrytá funkcia, ktorá vás prenesie do iného sveta

31.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/John B Hewitt) Google Maps neustále vyvíja nové funkcie, ktoré uľahčujú navigáciu a orientáciu v neznámom prostredí. Jednou z najzaujímavejších,…

Lamborghini ruší elektrické plány: Prvý elektromobil značky je v ohrození

31.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Taliansky výrobca luxusných superšportových vozidiel Lamborghini mení svoje elektrické plány. To, čo malo byť prvým čisto elektrickým modelom značky,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov