10.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOMAGZofficial).
Americký výrobca sa rozhodol: s pohonom všetkých štyroch kolies budú k dispozícii len verzie s nulovými emisiami. Platforma je však veľmi univerzálna.

Foto: youtube.com/@AUTOMAGZofficial
Nový Jeep Compass bude mať pohon všetkých štyroch kolies len v 100 % elektrických verziách. Nie je to malé rozhodnutie, keď si uvedomíme, že značka z Toleda si vždy zakladala na pohone všetkých štyroch kolies ako na základnej hodnote svojej DNA a že Compass je pre amerického výrobcu kľúčovým modelom, nehovoriac o tom, že ide o model s najväčším podielom na trhu na celom svete.
Záujemcovia o Jeep Compass s pohonom všetkých štyroch kolies ho budú môcť získať až od budúceho roka, teda od uvedenia novej generácie, a to výberom bezemisného pohonu. Uveďme veci na pravú mieru.
Vysoko univerzálna nová platforma
Tretia generácia Jeepu Compass sa vo svojej finálnej podobe predstaví koncom roka 2024 až začiatkom roka 2025. Vozidlo bude postavené na novej platforme STLA Medium, ktorú Stellantis využíva aj pre ďalšie SUV iných značiek, ktoré vlastní, ako napríklad nový Peugeot 3008 a 5008.
Ako je známe, platforma je vo všetkých ohľadoch viacúčelová. Umožňuje teda modely so spaľovacím, hybridným a elektrickým pohonom. Zatiaľ nič nové. Výrobca však uvádza, že pohon všetkých štyroch kolies, technický prvok, ktorý je základom pre bezpečné zdolávanie terénnych ciest, bude ponúkaný len vo verziách s pohonom len na batérie. Je to znamenie, že časy sa naozaj menia.
Maximálna flexibilita, ale len 2WD
V nedávnom rozhovore pre Automotive News Europe generálny riaditeľ spoločnosti Jeep Antonio Filosa uviedol, že vďaka novým platformám Stellantis môže Jeep využiť maximálnu flexibilitu z hľadiska trakcie a pohonu a že táto flexibilita je kľúčom k zaručeniu ideálneho mechanického riešenia pre zákazníkov vo všetkých častiach sveta.
Jeep je tiež presvedčený, že plne hybridný pohon by sa mohol stať celosvetovo najpredávanejším pohonom: dosiahne lepšie čísla ako elektrický a plug-in pohon na jednej strane a mild-hybrid na strane druhej. Prečo teda nepridať druhý elektromotor vzadu aj pri verziách vybavených formou čiastočnej elektrifikácie? Ťažko v tejto chvíli nájsť odpoveď.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.
Audi úplne zmení svoju ponuku v Číne. Špičkové SUV bude super smart
Vysoko výkonný anti-SUV s cenovkou od 19 000 eur nedá európskym konkurentom šancu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.