Správy, Zaujímavosti,

Toyota pracuje na palive budúcnosti. Pomôže spoločnosti Coca-Cola

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BRIGHTBOOK1978). Toyota je voči čisto elektrickému pohonu dosť skeptická. Namiesto toho sa zameriava na vývoj hybridných a vodíkových pohonov. Teraz japonský výrobca spolu s Coca-Colou...

3.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BRIGHTBOOK1978).

Toyota je voči čisto elektrickému pohonu dosť skeptická. Namiesto toho sa zameriava na vývoj hybridných a vodíkových pohonov. Teraz japonský výrobca spolu s Coca-Colou okrem iného testuje nákladné vozidlo, ktoré namiesto výfukových plynov vypúšťa len vodu.

Toyota je voči čisto elektrickému pohonu dosť skeptická. Namiesto toho sa zameriava na vývoj hybridných a vodíkových pohonov.
Foto: youtube.com/@BRIGHTBOOK1978

Toyota vyvíja vodíkový pohon. Mirai a mesačný rover

Predstavitelia Toyoty dávajú už dlho najavo, že nie sú vyhlásenými fanúšikmi elektromobility. Japonský výrobca sa orientuje skôr na vývoj hybridných technológií. Podľa Akia Toyodu, pravnuka zakladateľa spoločnosti, sa dá zosúladiť spaľovací pohon a emisné ciele. Pred časom japonský konglomerát spolu s Mazdou a Subaru uzavrel dohodu, na základe ktorej budú výrobcovia vyvíjať novú generáciu spaľovacích motorov. Tie sa majú vyznačovať nízkymi emisiami oxidu uhličitého a majú byť krokom k uhlíkovej neutralite.

Okrem toho Toyota neustále pracuje na vývoji vodíkového pohonu. Koniec koncov, je to jeden z mála výrobcov, ktorý už má vo svojej ponuke vozidlá poháňané týmto spôsobom. Od roku 2014 značka ponúka model Mirai poháňaný palivovými článkami. V tomto vozidle je vodík palivom, z ktorého sa vytvára elektrická energia, ktorá potom poháňa elektromotor poháňajúci vozidlo. Japonský výrobca pracuje aj na spaľovacích motoroch poháňaných vodíkom a dokonca aj na lunárnom roveri, ktorý bude o niekoľko rokov súčasťou pilotovanej misie NASA na Mesiac. Šesťkolesový rover s hmotnosťou 10 ton bude tiež poháňaný vodíkom.

Japonský výrobca sa tiež podieľa na implementácii tohto pohonu do nákladných vozidiel.
Foto: youtube.com/@YesThisCar

Toyota testuje vodíkové nákladné vozidlo. Spoločnosti Coca-Cola a Air Liquide pomôžu

Japonský výrobca sa tiež podieľa na implementácii tohto pohonu do nákladných vozidiel. Teraz Toyota v spolupráci s Coca-Colou a Air Liquide (francúzska spoločnosť vyrábajúca priemyselné plyny) testuje vodíkové nákladné vozidlo v rámci pilotného programu. Pohon nákladného vozidla zabezpečujú vodíkové palivové články spoločnosti Toyota. To znamená, že nákladné vozidlo je vodíkovým elektromobilom. Jediným vedľajším produktom výroby energie je voda.

Vozidlo bude spoločnosť Coca-Cola používať na prepravu rôznych druhov tovaru. Za dodávku vodíka je zodpovedná spomínaná francúzska spoločnosť. Podľa Erwina Penfornisa, viceprezidenta spoločnosti Air Liquide pre vodíkovú energiu, testy nákladného vozidla dokazujú význam vodíka v doprave. „Vzhľadom na rastúci dopyt po nízkouhlíkových dopravných riešeniach je vodík ideálnym riešením pre diaľkovú dopravu, pretože ponúka flexibilitu a použiteľnosť,“ dodal. Thiebault Paquet, viceprezident pre výskum a vývoj spoločnosti Toyota Motor Europe, medzitým uviedol, že výsledky týchto testov umožnia výrobcovi posunúť sa „bližšie k dosiahnutiu nulových emisií“ v logistike do roku 2040. Podľa Toyoty prispejú nákladné vozidlá na vodíkový pohon k dekarbonizácii cestnej dopravy v Európe.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Mýtus alebo pravda: Znižuje prémiové palivo spotrebu? Rozdiel medzi naftou a benzínom

Palivo ako cigarety? Šéf OSN vyzýva na zákaz reklamy na benzín a naftu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ceny palív vás ničia? Týchto 10 trikov vám ušetrí plnú nádrž!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV Každý pohľad na totem na čerpacej stanici bolí stále viac. Ceny palív letia do nebies a peňaženka plače. Mnohí…

BMW šokuje: Tento gombík z áut nikdy nezmizne! Dôvod vás prekvapí

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mikhail Aiman) Svet automobilov zachvátila vojna proti tlačidlám. Výrobcovia sa predbiehajú v tom, kto do auta napchá väčší dotykový displej…

Pozor na falošné promile! Tieto produkty vám môžu spôsobiť obrovské problémy

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrey_Popov). Môže alkohol tester ukázať nesprávny výsledok? Ukazuje sa, že áno. Polícia má právo požadovať od občana, aby sa podrobil…

Zelená šípka je pasca! Nový systém vás odfotí aj tak, hrozí mastná pokuta!

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ronald Rampsch) Svieti červená, no vedľa nej sa rozsvieti zelená šípka doprava. Čo urobíte? Väčšina slovenských vodičov bez zaváhania odbočí.…

Koniec kompromisom: Tieto pneumatiky vydržia najdlhšie a zároveň sú najbezpečnejšie!

16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/4045). Ešte donedávna si výrobcovia pneumatík museli vybrať – buď vysoký kilometrový nájazd, teda nízke opotrebenie, alebo priľnavosť. Ukazuje sa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov