Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Takto vyzerajú parkoviská pre bicykle v Japonsku. Na Slovensku takéto nikdy nebudú

7.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kirstendirksen). Na toto parkovisko sa zmestí až 200 bicyklov. Zároveň v meste nezaberá takmer žiadne miesto. Ako to Japonci vymysleli? A má tento nápad šancu...

7.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kirstendirksen).

Na toto parkovisko sa zmestí až 200 bicyklov. Zároveň v meste nezaberá takmer žiadne miesto. Ako to Japonci vymysleli? A má tento nápad šancu na realizáciu aj v iných častiach sveta vrátane slovenských miest?

Takto vyzerajú parkoviská pre bicykle v Japonsku. Na Slovensku takéto nikdy nebudú.
Foto: youtube.com/@kirstendirksen

Na Slovensku sa bicykle nachádzajú na špeciálnych stojanoch, ale aj na tých, ktoré sú pripevnené lankom na plotoch, stĺpoch alebo stĺpoch verejného osvetleni. V Holandsku je to ešte horšie. Bicykle totiž jednoducho ležia v hromadách na chodníkoch. V Japonsku to neprichádza do úvahy. Tam sú zriadené špeciálne parkoviská pre bicykle.

Podzemné automatické parkovisko pre bicykle je výsledkom architektonického origami

Parkovanie bicyklov je spojené s rovným a vyhradeným priestorom, kde môže cyklista jednoducho zastaviť svoj bicykel. Problémom však je, že takéto miesta v japonských mestách neexistujú. Tam sa uplatňuje architektonické origami. Šetrenie priestorom je posvätnou zásadou. Aj pokiaľ ide o parkovanie bicyklov. Preto Japonci prišli s ďalším nápadom. Pod chodníkmi kopú hlboké studne. Pod nimi sú potom umiestnené stojany na bicykle. Prepravu bicykla z „povrchu“ do podzemného parkoviska zabezpečuje robot.

Podzemný parkovací systém pre bicykle v Tokiu: ako to funguje.

Princíp je teda jednoduchý. Cyklista pristaví bicykel k zariadeniu, ktoré trochu pripomína skriňu. Pomocou špeciálneho čipu pripevneného na bicykli povolí parkovanie. V tomto momente (a po uistení sa, že majiteľ bicykla stojí v bezpečnej vzdialenosti a vzal si z bicykla napríklad peňaženku) robot zdvihne bicykel, zostúpi s ním pomocou výťahu na vhodnú plošinu a nechá ho na vyhradenom stojane. Keď jazdec opäť potrebuje vozidlo, autorizuje jeho prevzatie pomocou karty RFiD a bicykel sa objaví na povrchu. Proces zaparkovania a vyzdvihnutia vozidla z parkoviska trvá približne 30 sekúnd. Do jedného podzemného parkoviska sa zmestí približne 200 bicyklov.

Japonské parkovanie bicyklov je šikovné a kompaktné

Japonský vynález je naozaj šikovný a používa sa v krajine kvitnúcich čerešní. Po prvé preto, že nevyžaduje generovanie priestoru na parkovanie bicyklov. Prakticky celá infraštruktúra je ukrytá pod zemou. Po druhé, cyklista sa nemusí báť, že sa mu niekto rozhodne bicykel ukradnúť. Bez autorizačných údajov takáto možnosť neexistuje.

Ťažkosti sa v skutočnosti týkajú jednej otázky. Cena konštrukcie. Určite nie je lacná. Okrem toho je tu ďalšia pochybnosť vnímaná zo slovenského pohľadu. V súvislosti s nedávnymi búrkami by si takéto parkoviská vyžadovali premyslený systém odvodnenia. Aby po intenzívnej búrke neboli bicykle utopené v kovovej studni.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Môže sa bicykel umývať v samoobslužnej autoumyvárni? Táto otázka je zložitejšia, než sa môže zdať

Tlak v pneumatikách pre bicykle: Tento tlak je ideálny


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Kúpil si späť svoje vlastné ukradnuté auto – tento príbeh je ako zo sveta sci-fi!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PaulLP). Muž sa stal hlavným aktérom bizarného prípadu, keď si nevedomky kúpil späť svoje vlastné auto, ktoré mu pred niekoľkými…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov