Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To...

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars).

Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To však neznamená, že prežije najbližšie roky v nezmenenej podobe.

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“
Foto: youtube.com/@ORGCars

Emisné normy zásadne zmenili automobilový priemysel v Európe. Koncerny museli úplne prehodnotiť svoje ponuky motorov a niektoré modely boli stiahnuté alebo presunuté mimo starý kontinent. Predchádzajúce diskusie o normách Euro 7 tento strach len podporili. Všetci sa predsa pýtali, ktoré motory po zavedení nových predpisov zmiznú z používania.

Kompromis, na ktorom sa dohodli výrobcovia a Európska únia, nakoniec v kontexte v súčasnosti platných noriem pre osobné automobily veľa nezmení. Práve z tohto dôvodu sa v mnohých fanúšikoch prebudila nádej na zachovanie známych a obľúbených motorových jednotiek.

Potvrdenie o jednom takomto prípade sme dostali počas Veľkej ceny Austrálie formuly 1, keď vedúci modelového radu Porsche Panamera Thomas Freimuth poskytol rozhovor miestnemu portálu Carsales. Z Freimuthových slov vyplýva, že dvojlitrový motor 4,0 V8 nezmizne z ponuky nemeckej značky ani po nadobudnutí platnosti nových noriem v roku 2030.

Vieme, že tento motor je pripravený na normu Euro 7, to nie je problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, ale sme pripravení ísť s motorom V8 na predpisy Euro 7. Bude to možné aj bez hybridného systému, pretože predpisy boli trochu zmenené.

Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

To však neznamená, že sa jednotka dostane do budúcich sériových vozidiel Porsche bez akýchkoľvek zmien. Freimuth poukazuje na ďalší prvok, ktorý by mohol ovplyvniť jazdné vlastnosti minimálne modelu Panamera. Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

Aj v prípade modelu Panamera sa musíme vyrovnať s ďalšími predpismi týkajúcimi sa hlučnosti výfukového systému. V priebehu rokov klesá a klesá a klesá, a to tiež komplikuje zabezpečenie dobrého vzrušenia v našej Panamere V8.

– Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Porsche Taycan Turbo GT je novým kráľom elektrických vozidiel. Tesla ďaleko zaostala

Z EÚ mizne ďalší model Porsche. Základné modely Cayman a Boxster končia svoj život


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia na kolesách sa odkladá: Prečo stále nemáme pneumatiky, ktoré nikdy nedostanú defekt?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET) Predstavte si svet bez defektov, kompresorov a starostí s tlakom v pneumatikách. Znie to ako sen, však? Presne to…

Koniec dohadom! Prekvapivá pravda o elektromobiloch, ktorá vám vyrazí dych

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia) Sú elektromobily naozaj také ekologické, ako sa hovorí? Nezruinujú našu peňaženku a nezrútia sa pod nimi elektrické siete?…

Prémiové palivo: Kedy pomáhajú a kedy môže zničiť motor? Toto musíte vedieť!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOnlineDrivingInstructor) Každý to pozná. Stojíte pri čerpacom stojane, pozeráte na lesklé pištole s označením "premium", "V-Power" či "MaxxMotion" a v…

Tajná reč vodičov: Čo znamená „hovoriaca ruka“ a prečo vám môže zachrániť peňaženku?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Standret) Na cestách sa často stretávame so signálmi, ktoré v autoškole neučia. Vodiči si vytvorili vlastný jazyk gest, ktorým si…

Japonskom otriaslo zemetrasenie a hrozba cunami: Automobilky Nissan, Toyota a Mitsubishi zastavili výrobu!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews) Silné zemetrasenie, ktoré v stredu zasiahlo pobrežie Japonska, vyvolalo okamžitú reakciu. Úrady vydali varovanie pred vlnou cunami, čo prinútilo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov