Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To...

1.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars).

Obavy fanúšikov väčšieho počtu valcov v Porsche sa rozptýlili – Nemci sa svojho 4-litrového V8 nemienia vzdať a žiadne takéto nutkanie im nehrozí. To však neznamená, že prežije najbližšie roky v nezmenenej podobe.

Porsche zostáva pri V8. Je tu však jedno „ale“
Foto: youtube.com/@ORGCars

Emisné normy zásadne zmenili automobilový priemysel v Európe. Koncerny museli úplne prehodnotiť svoje ponuky motorov a niektoré modely boli stiahnuté alebo presunuté mimo starý kontinent. Predchádzajúce diskusie o normách Euro 7 tento strach len podporili. Všetci sa predsa pýtali, ktoré motory po zavedení nových predpisov zmiznú z používania.

Kompromis, na ktorom sa dohodli výrobcovia a Európska únia, nakoniec v kontexte v súčasnosti platných noriem pre osobné automobily veľa nezmení. Práve z tohto dôvodu sa v mnohých fanúšikoch prebudila nádej na zachovanie známych a obľúbených motorových jednotiek.

Potvrdenie o jednom takomto prípade sme dostali počas Veľkej ceny Austrálie formuly 1, keď vedúci modelového radu Porsche Panamera Thomas Freimuth poskytol rozhovor miestnemu portálu Carsales. Z Freimuthových slov vyplýva, že dvojlitrový motor 4,0 V8 nezmizne z ponuky nemeckej značky ani po nadobudnutí platnosti nových noriem v roku 2030.

Vieme, že tento motor je pripravený na normu Euro 7, to nie je problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, ale sme pripravení ísť s motorom V8 na predpisy Euro 7. Bude to možné aj bez hybridného systému, pretože predpisy boli trochu zmenené.

Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

To však neznamená, že sa jednotka dostane do budúcich sériových vozidiel Porsche bez akýchkoľvek zmien. Freimuth poukazuje na ďalší prvok, ktorý by mohol ovplyvniť jazdné vlastnosti minimálne modelu Panamera. Ide o objemové normy, ktoré sa z roka na rok sprísňujú a ktorým sa musí prispôsobiť celý motor.

Aj v prípade modelu Panamera sa musíme vyrovnať s ďalšími predpismi týkajúcimi sa hlučnosti výfukového systému. V priebehu rokov klesá a klesá a klesá, a to tiež komplikuje zabezpečenie dobrého vzrušenia v našej Panamere V8.

– Thomas Freimuth
Vedúci modelového radu Porsche Panamera

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Porsche Taycan Turbo GT je novým kráľom elektrických vozidiel. Tesla ďaleko zaostala

Z EÚ mizne ďalší model Porsche. Základné modely Cayman a Boxster končia svoj život


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Toto nové SUV je vernou kópiou modelu Škoda Karoq. Stojí len 11 300 eur

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml). Ak by Škoda Karoq nestála v autosalóne 35 000 eur ale 11 300 eur, mohli by ste jej veľa…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov