20.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/mark reinstein)
Ford predstavil novú verziu svojho elektrického pickupu F-150 Lightning s označením EREV. Tento model kombinuje elektrický pohon s malým benzínovým motorom, ktorý slúži ako generátor energie. Výsledkom je dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie a natankovanie. Ford tak reaguje na obavy zákazníkov z nedostatočného dojazdu pri ťahaní prívesov. EREV (Extended Range Electric Vehicle) ponúka výhody elektromobilu bez stresu z hľadania nabíjačky. Pozrime sa teda na to, ako tento systém funguje a čo prináša pre majiteľov pickupov.

Foto: shutterstock.com/mark reinstein
Benzínový motor ako generátor predlžuje dojazd
Ford F-150 Lightning EREV využíva malý benzínový motor, ktorý nie je spojený s kolesami. Jeho jedinou úlohou je vyrábať elektrinu pre batériu a elektromotory. Podľa amerického magazínu Car and Driver tento systém funguje podobne ako v BMW i3 REx alebo Mazda MX-30 R-EV. Batéria má menšiu kapacitu než v čisto elektrickej verzii, čo znižuje hmotnosť a cenu. Keď sa batéria vybije, benzínový motor sa automaticky zapne a udržiava ju nabitú. Vodič tak môže pokračovať v jazde bez zastavenia na nabíjačke. Tento systém je ideálny pre dlhé cesty a ťahanie ťažkých prívesov, kde spotreba elektriny prudko stúpa.
Dojazd 1 000 kilometrov a ťažná sila bez kompromisov
Kombinácia batérie a benzínovej nádrže poskytuje dojazd až 1 000 kilometrov. To je dvojnásobok oproti čisto elektrickej verzii F-150 Lightning. Podľa technologického portálu The Verge EREV verzia zvládne ťahať príves s hmotnosťou až 4 500 kilogramov bez výrazného obmedzenia dojazdu. Pri ťahaní sa benzínový motor zapína častejšie, aby pokryl zvýšenú spotrebu energie. Vodič tak nemusí plánovať trasu podľa nabíjačiek, čo je pri ťahaní prívesu často komplikované. Ford tvrdí, že EREV je najlepším riešením pre zákazníkov, ktorí potrebujú pracovný nástroj na dlhé vzdialenosti.
Menšia batéria znižuje cenu a hmotnosť
Použitie benzínového generátora umožnilo Fordu zmenšiť batériu na približne polovicu kapacity štandardného modelu. Menšia batéria znamená nižšiu hmotnosť vozidla a nižšiu výrobnú cenu. Ford F-150 Lightning EREV by mal byť lacnejší než verzia s veľkou batériou Extended Range. Navyše menšia batéria sa rýchlejšie nabíja z domácej zásuvky. Vodič môže jazdiť v meste čisto na elektrinu s dojazdom približne 150 kilometrov, čo stačí na väčšinu denných ciest. Benzínový motor sa zapne len pri dlhších cestách. Tento prístup kombinuje ekológiu s praktickosťou.
Ford reaguje na spomalenie dopytu po čistých elektromobiloch
Zavedenie verzie EREV je reakciou na spomalenie dopytu po čisto elektrických pickupoch v USA. Mnohí zákazníci váhajú s kúpou kvôli obavám z dojazdu a nabíjania. Ford preto upravil svoju stratégiu a vsádza na hybridné technológie. EREV ponúka elektrický zážitok z jazdy – ticho, okamžitý krútiaci moment a plynulosť – no bez úzkosti z dojazdu. Ford verí, že táto technológia osloví konzervatívnejších zákazníkov, ktorí nie sú pripravení na plnú elektromobilitu. Konkurencia ako Ram s modelom Ramcharger už podobný systém predstavila.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Kedy príde Ford F-150 Lightning EREV na trh
Ford plánuje uviesť F-150 Lightning EREV na americký trh v roku 2027. Výroba bude prebiehať v továrni v Michigane. Cena zatiaľ nebola stanovená, no očakáva sa, že bude konkurencieschopná. Pre európsky trh zatiaľ Ford plány nepotvrdil, no vzhľadom na popularitu pickupov by to dávalo zmysel. EREV technológia by mohla byť riešením aj pre dodávky Transit. Ford ukazuje, že cesta k elektrifikácii nemusí byť priamočiara a hybridné riešenia majú svoje miesto. Pre majiteľov pickupov je to dobrá správa – dostanú to najlepšie z oboch svetov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Ford F-150 PowerBoost – hybridné vozidlo s výkonom 400 koní
Revolúcia na obzore? Americké autá v Európe bez zmien! Dohoda medzi EÚ a USA mení všetko
Ktoré autá naozaj chránia vaše životy? Väčšina bestsellerov prepadla!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















