05.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MVAutoTV)
Rumunská značka Dacia dosiahla historický úspech – jej modely obsadili prvé tri miesta v rebríčku zostatkovej hodnoty áut vo Francúzsku. Sandero, Duster a Jogger si po troch rokoch držia najvyššiu hodnotu spomedzi všetkých áut na francúzskom trhu. Zatiaľ čo prémiové značky strácajú polovicu hodnoty, Dacia stráca len 30 až 35 percent. Tajomstvo úspechu spočíva v nízkej vstupnej cene a vysokom dopyte na trhu s ojazdenými autami. Kupujúci ojazdených áut hľadajú spoľahlivé a lacné vozidlá, a práve to Dacia ponúka. Pozrime sa na to, prečo Dacia dominuje v rebríčku zostatkovej hodnoty.

Foto: youtube.com/@MVAutoTV
Sandero, Duster a Jogger vedú rebríček zostatkovej hodnoty
Francúzsky rebríček zostatkovej hodnoty áut priniesol prekvapivé výsledky – prvé tri miesta obsadili modely Dacia. Dacia Sandero si po troch rokoch drží 72 percent pôvodnej hodnoty, čo je najlepší výsledok spomedzi všetkých áut. Dacia Duster nasleduje s 70 percentami zostatkovej hodnoty. Dacia Jogger kompletizuje pódium so 68 percentami. Podľa francúzskeho automobilového magazínu L’Argus žiadna iná značka nedokázala umiestniť tri modely na prvých troch priečkach. Pre porovnanie – Volkswagen Golf stráca približne 45 percent hodnoty a BMW radu 3 približne 50 percent. Dacia prekonáva aj prémiové značky, ktoré tradične držia hodnotu lepšie než bežné autá.
Nízka vstupná cena je kľúčom k úspechu
Tajomstvo vysokej zostatkovej hodnoty Dacie spočíva v nízkej vstupnej cene. Nová Dacia Sandero stojí od približne 12 000 eur, zatiaľ čo konkurenčný Volkswagen Polo stojí od 20 000 eur. Aj keď obe autá stratia rovnaké percento hodnoty, Dacia v absolútnych číslach stráca menej eur. Kupujúci ojazdených áut porovnávajú ceny a zisťujú, že trojročná Dacia stojí takmer rovnako ako nová. Podľa nemeckého portálu Mobile.de dopyt po ojazdených Daciách výrazne prevyšuje ponuku. Predajcovia ojazdených áut nemajú problém predať Daciu za vysokú cenu, pretože kupujúci ju aktívne hľadajú. Vysoký dopyt a nízka ponuka tlačia ceny ojazdených Dacií nahor a udržiavajú vysokú zostatkovú hodnotu.
Spoľahlivosť a nízke náklady na údržbu
Dacia stavia na jednoduchej a overenej technológii, ktorá zabezpečuje vysokú spoľahlivosť. Motory a prevodovky pochádzajú z koncernu Renault a majú za sebou milióny kilometrov v rôznych modeloch. Jednoduchá konštrukcia znamená menej porúch a nižšie náklady na opravy. Náhradné diely na Daciu patria medzi najlacnejšie na trhu. Servisné intervaly sú štandardné a údržba nevyžaduje špeciálne vybavenie. Kupujúci ojazdených áut vedia, že Dacia ich nezruinuje na opravách. Poistenie Dacie je tiež lacnejšie než poistenie prémiových značiek. Celkové náklady na vlastníctvo (TCO) Dacie patria medzi najnižšie v segmente. Tieto faktory robia z Dacie racionálnu voľbu pre kupujúcich, ktorí hľadajú spoľahlivé auto bez zbytočných nákladov.

Foto: shutterstock.com/emirhankaramuk
Prečo prémiové značky strácajú hodnotu rýchlejšie
Prémiové značky ako BMW, Mercedes-Benz a Audi paradoxne strácajú hodnotu rýchlejšie než lacná Dacia. Dôvod je jednoduchý – vysoká vstupná cena a rýchly technologický vývoj. Nové prémiové autá majú najmodernejšie technológie, ktoré o tri roky zastarajú. Kupujúci ojazdených prémiových áut očakávajú výrazné zľavy oproti novým modelom. Navyše prémiové autá majú vyššie náklady na údržbu a opravy, čo znižuje ich atraktivitu na trhu s ojazdenými autami. Dacia naopak ponúka základnú technológiu, ktorá sa nemení tak rýchlo. Trojročná Dacia má takmer rovnakú výbavu ako nová. Kupujúci ojazdených Dacií nepožadujú vysoké zľavy, pretože auto je aj tak lacné. Tento paradox vysvetľuje, prečo lacná Dacia drží hodnotu lepšie než drahé BMW.
Čo to znamená pre slovenských kupujúcich
Pre slovenských kupujúcich prináša úspech Dacie dôležité ponaučenie. Pri kúpe nového auta by ste mali zvážiť nielen cenu, ale aj budúcu zostatkovú hodnotu. Dacia ponúka najnižšie náklady na vlastníctvo vďaka nízkej vstupnej cene, lacnej údržbe a vysokej zostatkovej hodnote. Pri predaji alebo výmene auta po troch rokoch dostanete späť väčšiu časť investície. Na Slovensku Dacia tiež drží hodnotu lepšie než väčšina konkurentov. Sandero a Duster patria medzi najpredávanejšie modely a dopyt po ojazdených kusoch je vysoký. Ak hľadáte racionálnu voľbu bez emócií a zbytočných nákladov, Dacia je jasným víťazom. Francúzsky rebríček zostatkovej hodnoty to potvrdzuje číslami, ktoré hovoria jasnou rečou.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
KGM Torres EVT: prvý elektrický pick-up prichádza do Európy
Nová Kia Seltos 2026 mieri do Európy: prvé zábery odhaľujú odvážny dizajn
Vianočný kamión Coca-Cola príde na Slovensko: Tri mestá, tri dni a charitatívny rozmer
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























