04.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carszone-1)
Britská športová značka Lotus oznámila prekvapivý krok – do svojich elektrických modelov plánuje vložiť spaľovacie motory a vytvoriť tak hybridné verzie. Tento krok prichádza po slabých predajoch čisto elektrických modelov Eletre a Emeya. Lotus pôvodne plánoval úplnú elektrifikáciu do roku 2028, no realita trhu ho prinútila zmeniť stratégiu. Hybridné verzie ponúknu zákazníkom väčší dojazd a elimináciu obáv z nedostatočnej nabíjacej infraštruktúry. Značka tak reaguje na dopyt zákazníkov, ktorí chcú elektrický výkon, ale aj istotu spaľovacieho motora. Pozrime sa na to, čo táto zmena znamená pre budúcnosť Lotusu.

Foto: youtube.com/@Carszone-1
Elektrické modely Eletre a Emeya dostanú spaľovacie motory
Lotus plánuje do svojich elektrických SUV Eletre a sedanu Emeya vložiť spaľovacie motory a vytvoriť tak plug-in hybridné verzie. Podľa holandského automobilového portálu AutoWeek ide o reakciu na slabšie predaje čisto elektrických verzií. Eletre aj Emeya ponúkajú výkon nad 900 koní v najvýkonnejších verziách, no zákazníci váhajú s kúpou kvôli obavám z dojazdu a nabíjania. Hybridné verzie budú kombinovať elektromotory s benzínovým motorom, čo poskytne väčší celkový dojazd. Lotus zatiaľ neoznámil, aký spaľovací motor použije, no špekuluje sa o štvorvalcovom turbomotore z koncernu Geely. Hybridné verzie by mali prísť na trh v roku 2026 a doplnia čisto elektrické varianty v ponuke.
Prečo Lotus mení stratégiu elektrifikácie
Lotus pôvodne oznámil ambiciózny plán stať sa výlučne elektrickou značkou do roku 2028. Realita trhu však prinútila vedenie značky prehodnotiť túto stratégiu. Predaje elektromobilov v Európe rastú pomalšie, než výrobcovia očakávali. Podľa britského magazínu Autocar zákazníci športových áut stále preferujú zvuk a zážitok zo spaľovacích motorov. Eletre stojí od približne 100 000 eur a konkurencia od Porsche, BMW a Mercedes-Benz ponúka podobné modely za nižšie ceny. Zákazníci Lotusu tradične hľadajú ľahké a agilné športové autá, nie ťažké elektrické SUV. Eletre váži takmer 2 600 kilogramov, čo je v rozpore s filozofiou značky. Hybridné verzie ponúknu kompromis medzi elektrickým výkonom a tradičným zážitkom z jazdy.
Technické riešenie – elektrická platforma s pridaným motorom
Lotus stojí pred technickou výzvou – jeho elektrické modely stoja na platforme navrhnutej výhradne pre elektrický pohon. Vloženie spaľovacieho motora do existujúcej platformy vyžaduje značné úpravy. Podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport Lotus spolupracuje s materskou spoločnosťou Geely na vývoji hybridného systému. Geely má skúsenosti s hybridnými technológiami vďaka značkám Volvo a Polestar. Spaľovací motor bude pravdepodobne fungovať ako predlžovač dojazdu (range extender), nie ako primárny pohon. Elektromotory zostanú hlavným zdrojom výkonu a spaľovací motor bude dobíjať batériu počas jazdy. Toto riešenie umožní zachovať elektrický charakter vozidla a zároveň eliminovať obavy z dojazdu.
Lotus nie je jediný – trend návratu k hybridom
Lotus nie je jedinou značkou, ktorá prehodnocuje plány elektrifikácie a vracia sa k hybridom. Mercedes-Benz posunul cieľ úplnej elektrifikácie z roku 2030 na rok 2035. Ford znížil investície do elektromobilov a predĺžil výrobu hybridných modelov. General Motors odložil uvedenie niekoľkých elektrických modelov kvôli slabému dopytu. Volkswagen zatvára továrne a znižuje výrobu elektromobilov v Európe. Dôvody sú podobné – zákazníci nie sú pripravení na masový prechod k elektromobilite. Vysoké ceny elektromobilov, nedostatočná nabíjacia infraštruktúra a obavy z dojazdu brzdia predaje. Hybridné modely sa stávajú mostom medzi spaľovacími motormi a čistou elektromobilitou. Tento prechod bude trvať dlhšie, než optimisti predpovedali.

Foto: shutterstock.com/Alexandre Prevot
Čo to znamená pre zákazníkov Lotusu
Pre zákazníkov Lotusu prináša táto zmena viac možností pri výbere vozidla. Tí, ktorí chcú čisto elektrický pohon, si môžu naďalej kúpiť Eletre alebo Emeya v elektrickej verzii. Zákazníci s obavami z dojazdu alebo nedostatočnej infraštruktúry dostanú možnosť hybridnej verzie. Hybridné modely budú pravdepodobne lacnejšie než čisto elektrické vďaka menšej batérii. Lotus plánuje ponúkať hybridné verzie od roku 2026 a ceny by mali začínať pod 90 000 eur. Značka tak chce osloviť širšie spektrum zákazníkov a zvýšiť predaje. Pre fanúšikov tradičných športových áut Lotus pripravuje aj nový model Emira s hybridným pohonom a výkonom nad 500 koní. Lotus dokazuje, že dokáže flexibilne reagovať na potreby trhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Lotus opúšťa plán úplnej elektrifikácie do roku 2028. Značka vsádza na hybridy
Lotus prešiel na elektrický pohon. Výsledok? Rekordný predaj a strata 750 miliónov dolárov.
Lotus testuje svoj nový elektrický športový automobil
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























