16.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@motobob)
Zabudnite na všetko, čo ste si doteraz mysleli o motorkách. Honda, značka známa svojou spoľahlivosťou a rozumnými riešeniami, práve ukázala svetu svoju odvrátenú a šialenú tvár. Jej európske dizajnérske centrum v Ríme predstavilo koncept V3R900. A nie je to len ďalšia štúdia. Je to brutálny, minimalistický a technologicky extrémne odvážny stroj, ktorý vyzerá, akoby práve ušiel z kyberpunkového filmu. Toto je oslava mechaniky v jej najčistejšej podobe.

Foto: youtube.com/@motobob
Vzbura proti nude: Keď sa dizajnéri odtrhnú z reťaze
V prvom rade si treba uvedomiť, že toto nie je dielo marketingového oddelenia. Za týmto projektom stojí tím mladých a talentovaných dizajnérov z rímskeho R&D centra Hondy. Ich úlohou nebolo vytvoriť motorku pre masy. Ich úlohou bolo popustiť uzdu fantázii a ukázať, ako by mohol vyzerať moderný a agresívny café racer budúcnosti. Výsledkom je stroj, ktorý je surový, minimalistický a plný neuveriteľných technických riešení, ktoré bežne na cestách nevidíte.
Motor, aký svet nevidel: Je to naozaj V3?
A teraz k tomu, čo všetkým vyrazilo dych. Srdcom motorky je motor s konfiguráciou V3. Áno, čítate správne. Nie V2, ani V4. Trojvalec do V je v histórii motoriek absolútnou raritou a prakticky sa nepoužíva. A práve preto je tento krok taký odvážny. Hoci mnohí špekulujú, že v skutočnosti ide len o upravený dvojvalec (napríklad z modelu VTR) s jedným pridaným, nefunkčným valcom pre lepší vizuálny efekt, na tom nezáleží. Výsledok je ohromujúci a motor je absolútnou dominantou celej motorky.
Riadenie ako z vesmírnej lode: Koniec vidlici?
Druhým a nemenej šokujúcim technickým riešením je predné zavesenie. Zabudnite na klasickú teleskopickú vidlicu. Táto motorka používa extrémne zriedkavé a zložité riadenie s centrálnym nábojom (hub-center steering). Tento systém, ktorý oddeľuje funkciu riadenia od funkcie pruženia, používajú len tí najexkluzívnejší výrobcovia ako Bimota alebo Vyrus. Viac o tomto fascinujúcom technickom riešení si môžete prečítať na Wikipédii. Vďaka nemu má motorka nielen unikátny vzhľad, ale aj lepšiu stabilitu pri brzdení.
Dizajn, ktorý berie dych: Každý detail je umenie
Samozrejme, okrem týchto dvoch šialeností celá motorka ponúka množstvo nádherných detailov. Predovšetkým jednostranná kyvná vidlica vzadu odhaľuje nádherný dizajn kolesa. Navyše karosériu vyrobili z karbónu a navrhli ju extrémne minimalisticky. Okrem toho sedadlo tvorí len tenký kus kože a celá zadná časť pôsobí neuveriteľne čisto. Napokon agresívny posed, nízke riadidlá a moderné LED svetlá len podčiarkujú celkový dojem stroja, ktorý nepozná kompromisy.

Foto: youtube.com/@motobob
Dočkáme sa ho? Brutálna pravda
A teraz tá najdôležitejšia otázka. Uvidíme niekedy túto beštiu na cestách? Odpoveď je, žiaľ, takmer určite nie. Ide o unikátny prototyp a dizajnové cvičenie, ktoré má ukázať talent a kreativitu dizajnérov Hondy. Je to ochutnávka toho, aké nápady a technológie sa rodia za zatvorenými dverami a akým smerom by sa mohol uberať dizajn budúcich modelov. A hoci si ju nikdy nebudeme môcť kúpiť, sme radi, že takéto šialenstvá ešte stále vznikajú.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Honda sa zbláznila: Toto auto je ako transformer, dokáže meniť svoj tvar a veľkosť!
Tri autá zavesené na žeriave vo výške 30 metrov!
Honda šokuje: Oživuje legendu zo 60. rokov, bude to najmilší elektromobil na svete!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















