13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ancapcrashtests)
Automobilový svet zažil zemetrasenie. Nový a nádejný čínsky model MG 3, ktorý mal ambíciu stať sa hitom, totálne pohorel v najnovších bezpečnostných testoch. Nezávislá organizácia ANCAP mu udelila nula hviezdičiek z piatich. Áno, čítate správne – NULA! Dôvodom nie je len slabá ochrana pri náraze, ale predovšetkým katastrofálna absencia moderných asistenčných systémov. Toto auto je podľa expertov krokom späť v čase a predstavuje vážne riziko pre posádku aj pre ostatných účastníkov premávky.

Foto: youtube.com/@ancapcrashtests
Brutálny verdikt: Nula hviezd
V dnešnej dobe je zisk nula hviezdičiek v crash testoch takmer nemysliteľný. Znamená to, že auto nespĺňa ani tie najzákladnejšie bezpečnostné štandardy. Pre značku MG, ktorá sa snaží budovať si povesť výrobcu moderných a bezpečných áut, je to obrovská hanba a marketingová katastrofa. Experti z ANCAP (austrálsky ekvivalent Euro NCAP) nešetrili kritikou. Výsledok jasne ukazuje, že MG 3 je auto, ktoré v roku 2025 jednoducho nemá čo robiť na cestách. Je to mrazivé varovanie pre všetkých, ktorí uvažujú o kúpe tohto modelu.
Kde sa stala chyba? Katastrofálne skóre
Poďme sa pozrieť na konkrétne čísla, ktoré odhaľujú celú tragédiu. V kategórii ochrany dospelých pasažierov získalo MG 3 len úbohých 62 %. Ešte horšie dopadla ochrana zraniteľných účastníkov cestnej premávky (chodci, cyklisti), kde auto dosiahlo len 37 %. Absolútny prepadák však prišiel v kategórii bezpečnostných asistenčných systémov. Tu MG 3 získalo katastrofálnych 13 percent! Práve tento výsledok ho definitívne poslal na dno a spečatil jeho osud s nulovým hodnotením.
Auto bez anjelov strážnych
Prečo je skóre za asistentov také nízke? Pretože v MG 3 jednoducho žiadne poriadne nie sú. V základnej výbave chýbajú úplne kľúčové technológie, ktoré dnes považujeme za štandard. Nenájdete tu systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB), ktorý dokáže zabrániť zrážke. Chýba asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla či systém sledovania únavy vodiča. V dnešnej dobe, kedy aj tie najlacnejšie autá ponúkajú aspoň základný balík týchto „anjelov strážnych“, je prístup MG absolútne nepochopiteľný.
Krok späť v čase
Tento výsledok je o to šokujúcejší, že ostatné modely značky, ako napríklad elektrické MG 4, získali v európskych testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezd. Zdá sa, že pri modeli MG 3 sa automobilka rozhodla šetriť na tom najdôležitejšom – na bezpečnosti. Je to paradox. Na jednej strane ponúka moderný hybridný pohon, no na druhej strane je jeho bezpečnostná výbava na úrovni áut spred desiatich rokov. Bohužiaľ, nejde o prvý prešľap. Už predchádzajúca generácia MG 3 získala v roku 2014 len jednu hviezdu.

Foto: youtube.com/@ancapcrashtests
Varovanie pre slovenských zákazníkov
A čo to znamená pre nás na Slovensku? Hoci ide o testy z Austrálie, metodika ANCAP je veľmi podobná tej európskej. Nové MG 3 sa už čoskoro začne predávať aj v Európe. Je veľmi pravdepodobné, že európska verzia dostane o niečo lepšiu výbavu, aby sa vyhla úplnej katastrofe. Tento výsledok je však obrovským varovným prstom. Ukazuje, že pri tomto modeli automobilka urobila obrovské kompromisy. Každý, kto bude o kúpe tohto auta uvažovať, by si mal počkať na oficiálne výsledky európskych testov Euro NCAP.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vstup MG3 Hybrid+ na trh bude pre Toyotu bolestivý. Testy potvrdili, že je bezkonkurenčný
Odhodlaný protivník pre Toyotu Corolla: MG prináša tajný hybridný trumf už budúci rok!
Čínske vozidlo má spotrebu 4,4 l/100 km. Okrem toho je oveľa lacnejšie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.