Správy, Suv/Crossover, Testy, Top, Zaujímavosti,

Šéf Dacie šokuje: „Nebeháme za hviezdičkami Euro NCAP!“ Čo to znamená pre vašu bezpečnosť?

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Rumunská automobilka Dacia nikdy nebola známa vysokými hodnoteniami v testoch bezpečnosti. Teraz jej šéf Denis Le Vot otvorene priznáva, že značka sa ani nesnaží...

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars).

Rumunská automobilka Dacia nikdy nebola známa vysokými hodnoteniami v testoch bezpečnosti. Teraz jej šéf Denis Le Vot otvorene priznáva, že značka sa ani nesnaží získať maximálny počet hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Napriek tomu tvrdí, že bezpečnosť pasažierov nezanedbávajú. Ako to vlastne myslí?

Dacia Duster Euro NCAP
Šéf Dacie šokuje: „Nebeháme za hviezdičkami Euro NCAP!“ Čo to znamená pre vašu bezpečnosť?
Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars

Kým väčšina automobiliek sa chváli piatimi hviezdičkami v testoch Euro NCAP, rumunská Dacia ide vlastnou cestou. Jej riaditeľ Denis Le Vot v rozhovore pre magazín CAR otvorene priznal, že značka „nebeží za hviezdičkami Euro NCAP“. Táto prekvapivá stratégia vyvolala mnoho otázok o tom, ako vážne berie automobilka bezpečnosť svojich zákazníkov.

Tri hviezdičky stačia? Dacia má vlastnú filozofiu

Nová generácia modelu Dacia Duster získala v nedávnych testoch Euro NCAP len tri hviezdičky z piatich možných. Príčinou nebola slabá konštrukcia vozidla, ale predovšetkým nedostatok moderných asistenčných systémov, ktoré dnes zohrávajú kľúčovú úlohu pri hodnotení bezpečnosti.

„Systém hviezdičiek Euro NCAP predstavuje spôsob merania bezpečnosti, ktorý používa celý svet,“ vysvetľuje Le Vot. „Ak ste zákazník, môžete sa naň odvolávať ako na spôsob porovnávania svojho auta s inými. Je to niečo, čo rešpektujem,“ dodáva šéf Dacie.

Napriek tomu automobilka nepovažuje za potrebné zavádzať všetky moderné bezpečnostné systémy, ktoré by zvýšili jej hodnotenie.

Jedna hviezdička za chýbajúci alarm? To je podľa nás absurdné!

Le Vot poukázal na prípad modelu Jogger, ktorý získal len jednu hviezdičku, najmä preto, že nemal zabudované upozornenie na nezapnutý bezpečnostný pás na treťom rade sedadiel.

„Je nám ľúto, že sme za Jogger dostali len jednu hviezdičku, hlavne preto, že sme nezahrnuli výstražné zariadenie pre bezpečnostný pás na treťom rade sedadiel,“ vysvetľuje šéf Dacie. „Môžeme o tom diskutovať donekonečna, ale je to voľba, ktorú sme urobili,“ dodáva.

Podľa jeho názoru rodičia, ktorí umiestnia svoje dieťa do tretieho radu, sa vždy postarajú o to, aby boli bezpečnostné pásy správne zapnuté. „Pridanie tejto funkcie zvyšuje náklady na vozidlo a vyžaduje viac manipulácie so sedadlami v treťom rade. Pre nás sa všetko redukuje na to, čo je podstatné a čo nie je,“ vysvetľuje Le Vot svoju filozofiu.

Dacia Duster Euro NCAP
Dacia otvorene priznáva: Na päť hviezdičiek v testoch bezpečnosti kašleme!
Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars

Málo hviezdičiek neznamená nebezpečné auto

Riaditeľ Dacie však zdôrazňuje, že nízke hodnotenie v Euro NCAP neznamená, že by boli ich autá nebezpečné. Podľa neho sa automobilka sústreďuje na vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti – teda na schopnosť vozidla ochrániť posádku v prípade nárazu.

Le Vot si uvedomuje, že existujú ľudia, ktorí sú ochotní zaplatiť viac za maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie. Niektorí sa dokonca orientujú na ojazdené automobily, ktoré v minulosti získali toto hodnotenie.

„V dnešnej dobe by to bolo auto s nula hviezdičkami alebo dokonca s negatívnymi hviezdičkami,“ upozorňuje Denis Le Vot na zaujímavý paradox. „Takže keď dnes uvádzame na trh autá, ktoré majú tri hviezdičky, stále majú veľmi vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti a boli by oveľa bezpečnejšou voľbou ako auto, ktoré pravdepodobne aj tak nahradia.“

A koľko zákazníci zaplatia za vyššie hodnotenie v testoch, ktoré čoraz viac zohľadňujú prítomnosť elektronických asistenčných systémov?

Cena vs. bezpečnosť: Kde je hranica?

Stratégia Dacie odráža jej pozíciu na trhu ako cenovo dostupnej značky. Zatiaľ čo niektoré automobilky pridávajú množstvo asistenčných systémov, ktoré zvyšujú cenu vozidla, Dacia sa snaží udržať náklady na minime a ponúknuť zákazníkom základnú, ale spoľahlivú úroveň bezpečnosti.

Tento prístup vyvoláva otázku: Koľko bezpečnosti je „dosť“? A koľko sú zákazníci ochotní zaplatiť za vyššie hodnotenie v testoch, ktoré čoraz viac zohľadňujú prítomnosť elektronických asistenčných systémov?

Pre mnohých zákazníkov Dacie je odpoveď jasná – radšej si vyberú cenovo dostupné auto s primeranou úrovňou bezpečnosti než drahšie vozidlo nabité elektronickými asistentami, ktoré možno ani nevyužijú.

Napriek odvážnemu postoju Le Vota zostáva otázne, či si Dacia môže dlhodobo dovoliť ignorovať tlak na zvyšovanie bezpečnostných štandardov, najmä ak sa testové protokoly Euro NCAP stanú ešte prísnejšími.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo je pre vás dôležitejšie pri výbere auta?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Kačica prichytená radarom: Lietala príliš rýchlo a nie je to jej prvý priestupok!

Alfa Romeo dáva ultimátum fanúšikom: Kupujte SUV alebo zabudnite na športové modely!

Šok pre európskych motoristov: Čínske automobilky nás predbehli o viac než desaťročie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Klimatizácia vs. otvorené okná: Čo skutočne šetrí palivo?

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dusan Petkovic). Je nesprávne sa domnievať, že otvorené okná namiesto klimatizácie šetria palivo. Aj najúspornejšie auto bude spotrebovávať viac paliva,…

Toyota Corolla Cross sklamala v Európe: Japonci vedia, čo urobili zle

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JGB500). Hoci je Toyota Corolla najpredávanejším typom na svete, Corolla Cross uvedená na trh v roku 2022 nezožala v Európe…

Suzuki Jimny dostáva poslednú rozlúčkovú edíciu: Len 55 kusov

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@niksautomotive). Suzuki predstavilo poslednú špeciálnu rozlúčkovú edíciu pre terénny model Jimny. Nová edícia je dostupná len vo Francúzsku a vzdáva…

Obrovská explózia Starshipu na testovacom polygóne SpaceX. Prečo vybuchla raketa Elona Muska?

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheTimes). Napriek tomu, že rakety z rodiny Falcon majú úspešnosť na úrovni 99,4%, SpaceX pracuje na sérii Starship, ktorá ju…

Mercedes-Benz ruší plány na úplnú elektrifikáciu: Spaľovacie motory zostanú aj po roku 2030

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@4DriveTime). Ola Kallenius, šéf Mercedes-Benz, potvrdil, že nemecká značka si ponechá spaľovacie motory aj po roku 2030. To bol rok,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov