07.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).
Závod BMW Group v rakúskom Steyri odštartuje výrobu systémov s palivovými článkami tretej generácie. Tie sa budú vyrábať od roku 2028 a prvé prototypy sa už stavajú. BMW na tomto systéme spolupracuje s Toyotou a sľubuje, že bude kompaktnejší a účinnejší ako kedykoľvek predtým. Znamená to, že vodík má predsa len budúcnosť?

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
Nová generácia v spolupráci s Toyotou
Tieto pohonné systémy sa budú vyrábať v spolupráci s Toyota Motor Corporation. Partnerstvo, ktoré nám prinieslo už prvú generáciu systému s palivovými článkami, namontovanú v roku 2014 na BMW 535iA Gran Turismo, tak pokračuje.
Cieľom tejto spolupráce je vylepšiť druhú generáciu, ktorá debutovala na modeli BMW iX5 Hydrogen. Medzi vylepšenia patrí kompaktnejší dizajn, pričom priestor sa zmenšil približne o 25 % a stupeň integrácie je vyšší. Táto generácia sa tak bude dať dokonale integrovať do budúcich architektúr vozidiel. Optimalizované komponenty navyše poskytujú systému vyššiu účinnosť ako jeho predchodca. Aspoň podľa tvrdení BMW.
Sériová výroba a rozdelenie úloh
Sériová výroba týchto systémov sa má začať v roku 2028 v závode BMW Group v Steyri. V súčasnosti sa infraštruktúra upravuje tak, aby mohla integrovať technológiu vodíkového pohonu a umožniť jej neustále zlepšovanie.
Výroba komponentov potrebných pre automobily s palivovými článkami sa realizuje v závode BMW Group v Landshute. Výstavba nových technológií pre sériovú výrobu BMW Energy Master sa bude tiež konať tu, a to od roku 2026. BMW Energy Master riadi dodávku energie do vozidla v napäťovom rozsahu od 400 do 800 voltov a zároveň slúži ako komunikačné rozhranie pre dáta z vysokonapäťovej batérie. Prvé prototypy BMW Energy Master sa budú vyrábať v závode BMW Group v Dingolfingu.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
BMW robí reálne kroky smerom k vodíkovému pohonu, no ich úspech bude závisieť od toho, ako rýchlo sa vyvinie technológia a infraštruktúra, a či táto alternatíva bude skutočne lepšia ako už existujúce elektromobily na trhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Elektrické Polo je tu! A hneď aj ako GTI.
Najlepší taxikári v Európe? Prekvapivo sú to naši susedia! Lámu hneď tri rekordy
Revolúcia z Rumunska: Renault a Geely predstavili prvý motor na svete s priamym vstrekovaním LPG!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.