01.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV)
Pamätáte si na slávny príbeh Phileasa Fogga, ktorý obišiel svet za 80 dní? Mercedes-Benz sa rozhodol tento rekord zosmiešniť a prepísať históriu. Ich tím inžinierov uskutočnil simulovanú cestu okolo sveta s elektrickým superšportom Mercedes-AMG GT XX. Výsledok? Neuveriteľných 8 dní, 19 hodín a 34 minút. Tento test dokazuje, že éra strachu z dojazdu elektromobilov sa definitívne končí. Budúcnosť je tu a je pekelne rýchla.

Foto: youtube.com/@RoCarsTV
Cesta, ktorá prepísala rekordy
Inžinieri z Mercedesu si stanovili odvážny cieľ. Chceli dokázať, že s modernou technológiou dokážu obísť svet rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Na testovacom okruhu Nardò v Taliansku a v laboratórnych podmienkach simulovali cestu dlhú 40 075 kilometrov, čo zodpovedá obvodu Zeme. Prototyp Mercedes-AMG GT XX udržiaval priemernú rýchlosť neuveriteľných 200 km/h. Celú túto šialenú vzdialenosť zvládol s iba 34 zastávkami na nabíjanie. Tento výkon posúva hranice možného a ukazuje, kam smeruje budúcnosť dlhých ciest.
Beštia s technológiou F1
Za týmto rekordom stojí výnimočné auto. Mercedes-AMG GT XX nie je len taký obyčajný elektromobil. Ide o prototyp, ktorý v sebe ukrýva to najlepšie z dielne AMG a čerpá inšpiráciu priamo z Formuly 1. O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré spoločne produkujú výkon viac ako 1000 konských síl. Automobilka však nevsadila len na hrubú silu. Celé vozidlo navrhli s dôrazom na maximálnu efektivitu, od aerodynamiky až po riadenie energie. Práve táto kombinácia extrémneho výkonu a inteligentnej úspornosti umožnila dosiahnuť takýto fenomenálny výsledok.
Tajná zbraň: Revolučná batéria
Kľúčom k úspechu bola úplne nová generácia batérií. Inžinieri použili inovatívnu technológiu so silikónovou anódou. Táto technológia dokáže uchovať podstatne viac energie v rovnakom objeme ako bežné lítium-iónové batérie. Vďaka tomu dosiahol prototyp priemerný dojazd medzi jednotlivými nabíjaniami až 1178 kilometrov. Predstavte si, že prejdete z Bratislavy do Ríma a ešte vám zostane energia. Táto batéria je skutočným game-changerom, ktorý odstraňuje najväčšiu prekážku elektromobility.
Nabíjanie rýchlejšie ako káva
Dlhý dojazd by bol zbytočný bez rýchleho nabíjania. Aj v tomto smere Mercedes exceloval. Počas simulovanej cesty potrebovalo auto len 34 nabíjacích zastávok. Priemerný čas nabíjania bol pritom len neuveriteľných 15 minút. To je čas, za ktorý si sotva stihnete vypiť kávu a zjesť sendvič na čerpacej stanici. Mercedes tak dokazuje, že s pokročilou technológiou sa nabíjanie elektromobilu stáva rovnako rýchle a pohodlné ako tankovanie benzínu. Koniec zdĺhavému čakaniu pri nabíjačkách je na dosah.
Čo to znamená pre nás?
Hoci je Mercedes-AMG GT XX zatiaľ len prototypom, nejde o žiadnu fantáziu. Automobilka potvrdila, že technológie otestované v tomto vozidle sa už čoskoro objavia v jej sériovo vyrábaných modeloch. Pre bežných vodičov to znamená, že sa môžu tešiť na elektromobily s dojazdom, ktorý im umožní cestovať naprieč Európou bez akýchkoľvek obmedzení. Strach z toho, že nedôjdete do cieľa, sa stane minulosťou. Budúcnosť, v ktorej sú elektromobily praktickejšie a pohodlnejšie ako spaľovacie autá, je bližšie, ako si myslíme.

Foto: youtube.com/@RoCarsTV
Koniec jednej éry?
Tento rekord nie je len o číslach. Je to symbolický moment, ktorý ukazuje, že elektromobilita dospela. Elektromobily už nie sú len tiché autá do mesta. Stávajú sa z nich plnohodnotné a výkonné stroje, ktoré dokážu prekonať akúkoľvek výzvu. Mercedes týmto testom nielenže ponížil rekord Phileasa Fogga, ale zároveň poslal jasný odkaz celému svetu. Éra spaľovacích motorov sa pomaly, ale isto končí a na jej miesto nastupuje nová, elektrická generácia, ktorá je pripravená dobyť svet.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec strachu z dojazdu: Tento Mercedes prešiel na jedno nabitie viac ako 1000 kilometrov!
Elektrická beštia od Mercedesu: 1360 koní a nabíjanie rýchlejšie než tankovanie!
Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.