28.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Je to oficiálne. Nemecký automobilový gigant Porsche musí pochovať svoje ambiciózne plány na vlastnú výrobu batérií do elektromobilov. Projekt Cellforce, ktorý mal byť klenotom a symbolom nezávislosti od čínskych dodávateľov, sa rúca. Pre stovky zamestnancov to znamená jediné – hľadanie novej práce. Toto je ďalšia trpká porážka pre Európu v snahe o sebestačnosť v kľúčovej technológii budúcnosti.

Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork
Srdce elektrickej stratégie prestalo biť
Plán bol veľkolepý. Moderná nemecká továreň Cellforce mala produkovať špičkové batérie a oslobodiť Porsche od závislosti na externých dodávateľoch. Sám šéf automobilky, Oliver Blume, ešte nedávno nešetril komplimentmi a projekt označoval za „srdce elektrickej stratégie Porsche“. Dnes je však všetko inak a tieto slová sú už len minulosťou.
V pondelok 25. augusta 2025 prišlo vytriezvenie. Blume priznal, že Porsche neplánuje vyrábať vlastné batériové články z dôvodu nedostatočného objemu a chýbajúceho efektu z rozsahu výroby. Michael Steiner, zodpovedný za výskum a vývoj, to potvrdil slovami: „Z dnešnej perspektívy je to nereálne.“ Ukázalo sa, že problémy boli dlhodobé, keďže Porsche sa potichu snažilo predať Cellforce švédskej firme Northvolt, a to rok predtým, ako samotný Northvolt ohlásil bankrot.
Stovky ľudí na dlažbe
Pre zamestnancov Cellforce je to zlá správa. S firmou sa rozlúči drvivá väčšina z nich, čo znamená, že o prácu môže prísť až 200 z 286 ľudí. Podľa agentúry Reuters by zvyšní zamestnanci mohli nájsť uplatnenie v spoločnosti PowerCo, ktorá vyrába batérie pre celý koncern Volkswagen.
Samotná značka Cellforce však úplne nezmizne. Budúcnosť firmy sa má uberať smerom k nezávislej výskumnej a vývojovej jednotke. Porsche tak úplne nestratí know-how, ale z masovej produkcie definitívne schádza.

Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography
Budúcnosť je stále elektrická
Napriek tomuto neúspechu Porsche v žiadnom prípade nekončí s elektromobilmi. „Elektromobilita zostane kľúčovou technológiou pre naše športové vozidlá aj v budúcnosti,“ ubezpečil Blume. Pripomenul však ťažké podmienky na kľúčových trhoch, ako sú USA a slabo rozvinutý segment luxusných elektromobilov v Číne, čo viedlo k reorganizácii batériovej stratégie.
Automobilka sa teraz zameria na vývoj článkov a systémov, no samotnú výrobu prenechá iným. Pred nami sú stále elektrické verzie modelov Cayenne či 718. Stratégia Porsche až do 30. rokov počíta s tým, že v každom segmente bude ponúkať všetky tri typy pohonu – spaľovací motor, hybrid aj čisto elektrický pohon.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ďalšia skvelá správa pre Slovensko: V Žiline budú vyrábať nový lacný elektromobil Kia EV2!
Zabudli ste na AdBlue? Vaše auto sa možno ani nepohne.
Auto vletelo do reštaurácie priamo počas natáčania: Influenceri prežili horor v priamom prenose!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.