24.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPulseeee)
Predstavte si, že šéf Coca-Coly vám povie, aby ste si kúpili Pepsi. Absurdné, však? Presne to sa však stalo v automobilovom svete. Lei Jun, generálny riaditeľ technologického giganta Xiaomi, urobil niečo nemysliteľné. Svojim zákazníkom, ktorí netrpezlivo čakajú na nový elektromobil Xiaomi SU7, otvorene odporučil, aby si kúpili Teslu. Dôvod? Jeho vlastná firma je taká úspešná, že jednoducho nestíha vyrábať a čakacie lehoty sa natiahli na takmer rok. Tento krok obletel svet a vyvolal búrlivé diskusie.

Foto: youtube.com/@EVPulseeee
Nečakaná úprimnosť alebo geniálny marketing?
Vo svete tvrdej konkurencie, kde si firmy idú po krku, pôsobí vyhlásenie šéfa Xiaomi ako blesk z jasného neba. Lei Jun na čínskej sociálnej sieti Weibo bez okolkov priznal, že čakať na nový SU7 viac ako rok je pre mnohých neprijateľné. Namiesto prázdnych sľubov preto ponúkol prekvapivé riešenie. Povedal, že ak niekto potrebuje auto okamžite, mal by zvážiť kúpu Tesly Model 3 alebo Model Y, ktoré označil za vynikajúce vozidlá. Takáto otvorenosť je v automobilovom priemysle absolútne nevídaná a ukazuje obrovskú sebadôveru značky.
Problém menom extrémny úspech
Prečo by to však robil? Odpoveď je jednoduchá: Xiaomi zažíva so svojím prvým elektromobilom fenomenálny úspech. Model SU7, ktorý dizajnom pripomína Porsche Taycan a výkonom útočí na Teslu Model S, sa stal okamžitým hitom. Po jeho predstavení automobilka zaznamenala neuveriteľných 100 000 objednávok za prvých 48 hodín. Výrobné kapacity však na takýto extrémny dopyt neboli pripravené. Aj keď sa výroba neustále zvyšuje, továreň jednoducho nestíha a čakacia listina sa nebezpečne predlžuje.
Tesla ako rozumná a dostupná alternatíva
Lei Jun si je plne vedomý, že trpezlivosť zákazníkov má svoje hranice. Namiesto toho, aby riskoval ich frustráciu a stratu, zvolil transparentný prístup. Jeho odporúčanie Tesly nie je len prázdnym gestom. Model 3 a Model Y sú priamymi konkurentmi pre SU7 a sú na trhu okamžite dostupné. Týmto krokom nielenže ukázal rešpekt voči konkurencii, ale zároveň dal svojim zákazníkom jasne najavo, že ich potreby sú pre neho prvoradé, aj keď to znamená dočasne ich poslať ku konkurencii.
Dlhodobý plán a budovanie dôvery
Tento krok sa dá vnímať aj zo strategického hľadiska. Xiaomi má ambiciózny cieľ stať sa jedným z piatich najväčších výrobcov automobilov na svete v priebehu nasledujúcich 15 až 20 rokov. Na dosiahnutie tohto cieľa potrebujú nielen skvelé produkty, ale aj lojálnu zákaznícku základňu. Úprimnosťou a transparentnosťou si budujú povesť férovej a zákaznícky orientovanej značky. Lei Jun tak možno stratí pár netrpezlivých zákazníkov dnes, no z dlhodobého hľadiska buduje dôveru, ktorá sa mu v budúcnosti mnohonásobne vráti.

Foto: youtube.com/@xiaomi
Budúcnosť patrí odvážnym
Vyhlásenie šéfa Xiaomi je jasným signálom, že automobilový priemysel sa mení. Noví hráči ako Xiaomi prinášajú nielen inovatívne technológie, ale aj úplne nový prístup ku komunikácii a marketingu. Zatiaľ čo tradičné automobilky by takýto problém pravdepodobne riešili tichým navyšovaním výroby a neurčitými sľubmi, Xiaomi zvolilo cestu radikálnej otvorenosti. Ukazuje to, že si veria a neboja sa priznať dočasné výrobné problémy, pretože vedia, že ich produkt je dosť dobrý na to, aby sa naň oplatilo počkať.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Xiaomi ustúpilo: Extrémny výkon modelu SU7 Ultra opäť v rukách majiteľov
Čínsky podvod? Majitelia Xiaomi SU7 Ultra žalujú výrobcu za klamlivé tvrdenia o kapote
Xiaomi SU7 Ultra prekonalo Porsche na Nürburgringu: Najrýchlejší sériový sedan sveta
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.