Správy, Zaujímavosti,

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny riaditeľ Jim Farley sa rozhodol...

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris).

Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny riaditeľ Jim Farley sa rozhodol situáciu zmeniť a inšpiroval sa samotným zakladateľom Henry Fordom. Ako dokázal zlepšiť podmienky a prečo boli mladí pracovníci nútení robiť zmeny v Amazone pred svojou hlavnou prácou?

Továreň Ford USA
Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť robiť 15-hodinové zmeny.
Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris

Šokujúca realita mladých pracovníkov Fordu

Práca v spoločnosti ako Ford by mala zabezpečiť slušný život. Realita však je bola úplne iná. Mladí zamestnanci vo fabrikách Ford zarábali len 17 dolárov za hodinu, co ich nútilo hľadať ďalšie zamestnanie na pokrytie základných potrieb.

Veteráni spoločnosti upozornili vedenie na alarmujúcu situáciu. „Žiadny mladý človek tu nechce pracovať. Jim, platíš 17 dolárov za hodinu a sú veľmi vystresovaní,“ povedali skúsení pracovníci generálnemu riaditeľovi Jim Farleymu.

Situácia bola neudržateľná. Mladí zamestnanci pracovali osem hodín v Amazone, potom sedem hodín v továrni Ford. Na spánok im zostávali len tri až štyri hodiny denne. Takýto režim ohrozoval ich zdravie a znižoval produktivitu v práci.

Dvojité zamestnanie ako nevyhnutnosť

Nízke mzdy vo Forde prinútili mladých pracovníkov hľadať ďalšie príjmy. Najčastejšie si vybrali zmeny v Amazone, kde mohli zarobiť ďalšie peniaze. Tento systém však mal vážne následky pre všetkých zúčastnených.

Pracovníci boli neustále unavení, čo ovplyvňovalo kvalitu ich práce vo Forde. Spoločnosť tak strácala produktivitu a zamestnanci trpeli vyčerpaním. Takáto situácia nebola udržateľná ani pre jednu stranu.

Americká spoločnosť začala vnímať prácu v automobilovom priemysle ako zle platenú a neatraktívnu. Na rozdiel od minulosti, keď boli tieto pozície prestížne, mladí ľudia ich teraz odmietajú kvôli nízkym mzdám.

Inšpirácia od zakladateľa Henry Forda

Jim Farley sa rozhodol konať a inšpiroval sa historickým krokom zakladateľa spoločnosti. V januári 1914 Henry Ford zdvojnásobil denné mzdy svojich zamestnancov na päť dolárov za osemhodinovú zmenu.

Tento revolučný krok nielen zlepšil život pracovníkov, ale položil základy americkej strednej triedy. Henry Ford vysvetlil svoju motiváciu jednoducho: „Robím to, pretože chcem, aby si môj pracovník kúpil moje autá. Ak zarábajú dosť, budú kupovať moje produkty.“

Farley aplikoval túto filozofiu na súčasnú situáciu. Uvedomil si, že investícia do zamestnancov sa dlhodobo vyplatí. Lepšie platení pracovníci sú lojálnejší, produktívnejší a môžu si dovoliť kupovať produkty spoločnosti.

Zmena z dočasných na stálych zamestnancov

Nové opatrenia Fordu priniesli zásadné zlepšenie. Mladí pracovníci teraz po dvoch rokoch kontinuálnej práce získajú stále zmluvy. Toto opatrenie je súčasťou dohody s odbormi United Auto Workers z roku 2019.

Stále zmluvy znamenajú nielen stabilitu zamestnania, ale aj vyššie mzdy, podiel na zisku spoločnosti a lepšie zdravotné poistenie. Pracovníci už nemusia kombinovať viacero zamestnání na prežitie.

Farley priznal, že zmena nebola jednoduchá ani lacná. „Bolo to nákladné, ale verím, že takéto zmeny potrebujeme v našej krajine,“ vyhlásil. Investícia do ľudí sa však dlhodobo vyplatí celej spoločnosti.

Potreba vzdelávania a odbornej prípravy

Generálny riaditeľ Ford upozornil na dôležitosť vzdelávania. „Naše vlády musia vážne investovať do odborných škôl a kvalifikovaných remesiel,“ zdôraznil Farley. Poukázal na nemecký model, kde majú učňov už od strednej školy.

V Nemecku každý pracovník absolvuje osemročnú odbornú prípravu. Takýto systém zabezpečuje kvalifikovanú pracovnú silu a konkurencieschopnosť priemyslu. Americký automobilový priemysel potrebuje podobné investície do vzdelávania.

Čínska konkurencia núti západné spoločnosti prehodnotiť svoje stratégie. Ford reaguje proaktívne a investuje do svojich ľudí. Len tak môže konkurovať lacnejším výrobcom z Ázie.

Továreň Ford
Mladí pracovníci Ford už nebudú musieť kombinovať viacero zamestnaní, aby sa uživili vďaka novým opatreniam spoločnosti.
Foto: shutterstock.com/seyephoto

Dlhodobé výhody pre spoločnosť

Zlepšenie pracovných podmienok prináša Fordu viacero výhodSpokojnejší zamestnanci sú produktívnejší a menej často menia zamestnanie. Spoločnosť tak šetrí náklady na nábor a školenie nových ľudí.

Lepšie platení pracovníci si môžu dovoliť kupovať autá Ford, čo zvyšuje predaje. Takto sa investícia do miezd vráti spoločnosti prostredníctvom vyšších tržieb. Je to víťazná situácia pre všetkých.

Ford sa stáva atraktívnejším zamestnávateľom pre mladých ľudí. V čase, keď automobilový priemysel čelí nedostatku kvalifikovaných pracovníkov, je to kľúčová konkurenčná výhoda.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že by mali automobilky viac investovať do svojich zamestnancov?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Aký typ vodiča si? Rýchly psychotest odhalí tvoju pravú povahu za volantom

Hrozí zatvorenie továrni so spaľovacími motormi a prepúšťanie

Ferrari Amalfi: Elegantnejšie, modernejšie a ešte rýchlejšie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šokujúca štúdia: Benzínové autá Euro 6d sú rovnako škodlivé ako staršie modely bez filtrov

04.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/khunkornStudio). Nová štúdia spochybňuje účinnosť filtrov častíc v moderných benzínových autách a dokazuje, že sú znečisťujúcejšie, než sa predpokladalo. Nemecký…

Prehriatý automobil môže zabiť za 15 minút: Kedy smieš rozbiť sklo a zachrániť život

04.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle) Stačí niekoľko desiatok minút státia na slnku, aby sa interiér automobilu premenil na pec – aj keď je…

Ktorých je desať najnebezpečnejších miest v Európe? Výsledky vás prekvapia

4.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@telegraph) Plánujete cestovať po Európe alebo sa presťahovať do nového mesta? Najnovšie štatistiky kriminality odhaľujú, ktoré európske mestá sú najnebezpečnejšie…

Mark Zuckerberg chce ovládnuť naše životy: Facebook vytvorí superinteligentného asistenta, ktorý o vás vie všetko

04.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/gracethang2) Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp... Z týchto produktov využíva takmer každý, prezerá, zanecháva lajky a komentáre, píše súkromné správy v…

Ako ušetriť peniaze a predísť problémom

04.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Thx4Stock team). Pravidelný servis automobilu je jedným z najdôležitejších spôsobov, ako udržať vozidlo v optimálnom stave. Na rozdiel od povinnej…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov