Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Toto je najradikálnejší hypersport všetkých čias: Koenigsegg predstavil beštiu, ktorá vyráža dych

28.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Švédska automobilka Koenigsegg opäť posunula hranice možného. Ich najnovší model Sadair’s Spear je ešte extrémnejšia verzia už tak šialeného Jeska Attack. S výkonom až...

28.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Švédska automobilka Koenigsegg opäť posunula hranice možného. Ich najnovší model Sadair’s Spear je ešte extrémnejšia verzia už tak šialeného Jeska Attack. S výkonom až 1625 koní a nižšou hmotnosťou ide o najradikálnejší hypersport v histórii značky. A všetky kusy sú už vypredané.

Napriek zameraniu na okruhové jazdenie zostáva Sadair's Spear legálny pre bežné cesty. Jeho karbónové turbínové kolesá a širšie pneumatiky prezrádzajú, že ide o najextrémnejší model značky.
Koenigsegg Sadair’s Spear ohuruje nielen brutálnym výkonom 1625 koní, ale aj agresívnym dizajnom s dvojčepeľovým aktívnym zadným krídlom.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Za volantom sedel otec zakladateľa. Názov má dojemný príbeh

Nový model Sadair’s Spear má zaujímavý príbeh už vo svojom názve. Christian von Koenigsegg pomenoval auto podľa koňa, na ktorom jeho otec Jesko jazdil počas svojich posledných pretekov v roku 1976. Jesko bol vášnivý džokej a kôň s menom Sadair’s Spear (Sadairov oštep) bol jeho posledným pretekárskym spoločníkom.

Sadair’s Spear stavia na modeli Jesko Attack, no prináša ešte agresívnejší aerodynamický balík s dvojčepeľovým aktívnym zadným krídlom. Koenigsegg tiež predĺžil zadnú časť hypersportu a prepracoval nasávacie otvory pre lepšie chladenie.

Brutálny motor a hmotnosť ako pierko

V srdci modelu sa nachádza 5,0-litrový osemvalec s dvojitým turbodúchadlom, vyladený na 1300 koní na štandardné palivo. Na palive E85 výkon stúpne na ohromujúcich 1625 koní.

Koenigsegg znížil hmotnosť o 35 kg odstránením časti zvukovej izolácie a použitím ľahších dielov. Výsledná pohotovostná hmotnosť je len 1320 kg. Exkluzívne sedemspicové turbínové kolesá sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Tieto vylepšenia zlepšili čas na okruhu Gotland Ring o 1,1 sekundy oproti modelu Jesko Attack.

Napriek zameraniu na okruhové jazdenie zostáva Sadair’s Spear legálny pre bežné cesty. Jeho karbónové turbínové kolesá a širšie pneumatiky prezrádzajú, že ide o najextrémnejší model značky.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Pneumatiky ako na pretekárskom špeciáli

Pneumatiky sú širšie než kedykoľvek predtým – 275/35/20 vpredu a masívnych 335/30/21 vzadu. Štandardne sú montované pneumatiky Michelin Pilot Cup 2, ale kupujúci si môžu vybrať ešte priľnavejšiu sadu Cup 2 R. Karbón-keramické brzdy dostali lepšie doštičky pre vyššiu brzdnú silu.

Interiér bol tiež vylepšený a voliteľne môže byť vybavený šesťbodovými bezpečnostnými pásmi. Napriek odľahčeniu stále ponúka komfortné prvky ako bezdrôtové nabíjanie smartfónov a USB pripojenie.

Chcete jeden? Smola. Sadair’s Spear je už vypredaný. Koenigsegg ukázal auto za zatvorenými dverami a „okamžite“ našiel kupujúcich pre všetky plánované kusy. Cena nebola zverejnená, ale určite prevyšuje štandardný Jesko, ktorý začína na približne 3 miliónoch dolárov.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Koenigsegg musel stiahnuť výrobu. Nikto nechcel ich malý motor

Najrýchlejšie auto sveta: Kto ovláda korunu rýchlosti?

Má motor V12 a manuálnu prevodovku. Dúfajme, že naozaj vznikne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Sú Google Mapy dobrou navigáciou? Skryté funkcie, ktoré vám ušetria peniaze

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Nie každý vodič si uvedomuje, že Google Mapy nie sú len obyčajnou navigáciou, ale aj šikovným nástrojom,…

Kúpa jazdeného auta: Ktoré vozidlá sa najčastejšie kazia a na čo si dať pozor

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/hodim). Kúpa jazdeného automobilu nepatrí k najjednoduchším úlohám. V tomto prípade sa treba spoliehať na zásadu obmedzenej dôvery, aby sme…

Najčastejšie mýty o šoférovaní: Čo je pravda a čo nie?

28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Na sociálnych sieťach sa neustále šíria rôzne mýty o šoférovaní, ale väčšina z nich sú skutočne len mýty.…

Prečo sú fínski vodiči najlepší na svete? Tajomstvo je v ich výchove

28.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AS photo family) Prečo je Fínsko jednou z najšťastnejších krajín na svete a prečo majú najlepších vodičov? Odpoveď vás možno…

Turbo motor a jeho údržba: Na čo si dať pozor

27.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Palitsyn Evgenii). Turbo motory sú dnes už štandardom vo väčšine moderních áut. Ponúkajú vyšší výkon pri menšej spotrebe, no zároveň…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov