Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Stellantis zakazuje jazdu s dvoma modelmi Citroën kvôli nebezpečným airbagom

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Bascar). Koncern Stellantis vyhlásil celoeurópsky zákaz jazdy pre majiteľov dvoch svojich modelov. Dôvodom je nedávny smrteľný úraz spôsobený chybou vo výrobe airbagov. Akcia sa týka...

22.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Bascar).

Koncern Stellantis vyhlásil celoeurópsky zákaz jazdy pre majiteľov dvoch svojich modelov. Dôvodom je nedávny smrteľný úraz spôsobený chybou vo výrobe airbagov. Akcia sa týka vozidiel Citroën C3 a DS3 z rokov 2009-2019, ktoré majú nainštalované nebezpečné airbagy od firmy Takata.

Volant Citroën C3
Stellantis zakazuje jazdu s dvoma modelmi Citroën kvôli nebezpečným airbagom.
Foto: shutterstock.com/Bascar

Ktoré modely sú zasiahnuté zákazom

Akcia „Stop-Drive“ predstavuje súčasť rozsiahleho stiahnutia vozidiel, ktorú koncern Stellantis spustil v južných krajinách Európy už pred viac ako rokom. Teraz však po nedávnom úraze vo Francúzsku zaviedli oficiálny zákaz používania konkrétnych modelov takmer v celej Európe.

Problém sa týka dvoch modelov vozidiel:

  • Citroën C3 druhej generácie
  • Citroën DS3/DS 3 prvej generácie

Zasiahnuté sú vozidlá z ročníkov 2009-2019, ktoré majú nainštalované airbagy od firmy Takata. Majitelia týchto áut dostanú v najbližšom čase písomné upozornenie o probléme. Zároveň ich vyzývajú, aby prestali vozidlo používať a okamžite sa dostavili do autorizovaného servisu na bezplatnú opravu.

Čo je problém s airbagmi Takata

Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) upozornil na chybné airbagy firmy Takata už v roku 2009. Vyšetrovanie ukázalo, že chybné súčiastky môžu spôsobiť nesprávne otvorenie airbagov. Konkrétne ide o situácie, keď sa počas nafukovania airbagov do kabíny vystreľujú kovové úlomky – zvyšky zváracieho nánosu vznikajúce pri výrobe plničov.

Rýchlo sa ukázalo, že potenciálne nebezpečné airbagy sa dostali do miliónov automobilov nielen v Spojených štátoch. Rozsah problému je skutočne veľký, pretože Takata vlastnila 20 percent trhu s airbagmi. Momentálne odhadujú, že chybné airbagy sa dostali do približne 100 miliónov vozidiel na celom svete.

Citroën C3
Citroen C3 druhej generácie patrí medzi modely zasiahnuté celoeurópskym zákazom jazdy kvôli nebezpečným airbagom Takata.
Foto: shutterstock.com/Jarretera

Tragické následky chybných airbagov

Chybné airbagy doteraz spôsobili 24 úmrtí a zranenia u 300 ľudí na celom svete. Poslednou obeťou airbagy s opisovanou chybou je žena z francúzskeho mesta Reims. Zomrela pred týždňom v dôsledku zranení spôsobených airbagom v Citroëne C3 z roku 2014.

Výrobca už stihol vyriešiť problém v 481 tisíc vozidlách zo 690 tisíc registrovaných vo Francúzsku, ktorých sa vec týka. Preto sa rozhodol zakázať jazdu spomenutými modelmi, kým sa v nich nevymenia chybné airbagy.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Máte doma Citroën C3 alebo DS3 z rokov 2009-2019?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nová Toyota RAV4 2026: Šiesta generácia s hybridným pohonom prichádza na jar

Modré dopravné značky s rýchlosťou: Poznáte rozdiel medzi kruhovou a štvorcovou?

Toyota Corolla Cross sklamala v Európe: Japonci vedia, čo urobili zle


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Pravidlo pravej ruky: Smrtiaci omyl, ktorý robí takmer každý vodič. Pozor na túto situáciu!

10.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/ER_09) Pravidlo pravej ruky je absolútnym základom, ktorý sa učí každá autoškola. Napriek tomu patrí medzi najčastejšie porušované predpisy na…

Čína sa úplne zbláznila! BYD chystá superšport s výkonom 3000 koní. Zatieni aj Bugatti?

09.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BYDGlobal) Svet hyperšportov sa otriasa v základoch a tentoraz to nie je kvôli európskej značke. Čínsky gigant BYD, prostredníctvom svojej…

Dlhodobé státie auta: čo skontrolovať a ako ho zabezpečiť

10.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Hadrian) Aj keď to znie triviálne, auto je stvorené na jazdu. Ak nie je správne pripravené, dlhodobé státie mu môže…

Apokalyptické zábery! Blesk niekoľkokrát udrel do idúceho elektromobilu. Prežila posádka? /VIDEO/

09.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Eshma) Na internete sa objavilo dychberúce video priamo z Číny. Palubná kamera zachytila moment, keď do idúceho elektromobilu značky BYD niekoľkokrát…

Čo znamená stále svietiaca kontrolka systému kontroly trakcie (TCS)?

10.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/niceregionpics). Jednou z povinných kontroliek na palubnej doske moderných áut v Európskej únii je žlto svietiaca ikonka systému kontroly trakcie.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov