Správy, Zaujímavosti,

Dych vyrážajúce zábery: Takto odvážni robotníci vytvárajú horské cesty!

19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial). Bagre visiace nad priepasťou, vodiči majú nervy z ocele a stavebný majstrovský talent, ktorý vám nedovolí odtrhnúť zrak od obrazovky. Pozrite si neuveriteľné zábery...

19.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial).

Bagre visiace nad priepasťou, vodiči majú nervy z ocele a stavebný majstrovský talent, ktorý vám nedovolí odtrhnúť zrak od obrazovky. Pozrite si neuveriteľné zábery z výstavby horských ciest, ktoré nie sú pre slabé povahy.

Bager
Dych vyrážajúce zábery: Takto odvážni robotníci vytvárajú horské cesty!
Foto: youtube.com/@TechFreezeOfficial

Horské cesty patria medzi najkrajšie a najzaujímavejšie úseky, ktoré môžu motoristi zdolávať. Kľukaté serpentíny, úchvatné výhľady a adrenalínová jazda lákajú mnohých vodičov. No len málokto sa zamyslí nad tým, ako tieto inžinierske zázraky vlastne vznikajú. Nedávno zverejnené zábery odhaľujú, prečo výstavba horských ciest vyžaduje nielen špičkovú techniku, ale aj mimoriadne odvážnych ľudí.

Buldozéry a bagre doslova vyrezávajú cestu zo svahu

Kým pred storočím sa stavitelia museli spoliehať na primitívne nástroje a ľudskú silu, dnes majú k dispozícii výkonné stroje. Na fascinujúcom videu, ktoré sa rýchlo šíri sociálnymi sieťami, vidno, ako gigantické buldozéry a bagre doslova vyhlbujú cestu v horskom svahu. Operátory týchto strojov pracujú doslova na hrane priepasti!

Po prvotnom vyrezaní základu prichádzajú na rad buldozéry, ktoré zhadzujú prebytočný materiál a spevňujú povrch budúcej cesty. Celý proces zaznamenaný dronom z veľkej výšky vytvára dych vyrážajúce zábery, ktoré jasne ukazujú, prečo táto práca nie je pre každého.

Operátori bagrov: Nervy z ocele a pohľad do priepasti

„Pozerať tieto zábery je náročné aj z pohodlia domova, nieto ešte sedieť v kabíne bagra,“ hovorí jeden z komentujúcich na sociálnych sieťach. A má pravdu. Zatiaľ čo my môžeme pri sledovaní videa cítiť závraty, operátori týchto strojov musia mať skutočne oceľové nervy a žiadny strach z výšok.

Títo stavební profesionáli pracujú často desiatky či stovky metrov nad zemou, s jednou stranou stroja visiacou nad priepasťou. Jeden chybný pohyb by mohol mať fatálne následky, no napriek tomu vykonávajú svoju prácu s obdivuhodným pokojom a presnosťou.

Kde takto stavajú cesty? U nás by to nešlo

Hoci záber z videa vyzerá pôsobivo, tento spôsob výstavby nie je univerzálny pre všetky horské oblasti. Podľa komentujúcich užívateľov pochádza video pravdepodobne z Nepálu, kde pieskové a zemité svahy umožňujú takýto postup.

V našich Tatrách by podobná technika nebola možná. Namiesto mäkších zemitých svahov sa tam stretávame s pevnou skalou, ktorá vyžaduje iné postupy – často s použitím výbušnín alebo špeciálnych vŕtacích strojov. V európskych podmienkach sa navyše častejšie rekonštruujú existujúce trasy, než by sa budovali úplne nové. Potreba vytyčovania nových horských ciest je typickejšia pre Alpy v krajinách ako Taliansko, Rakúsko či Švajčiarsko.

Bagrami sa teda horské cesty budujú skôr v nižších polohách južnej Ázie či Južnej Ameriky, kde geologické podmienky takýto postup umožňujú.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Dokázali by ste pracovať na takejto stavbe horskej cesty?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Podmorský tunel medzi Európou a Afrikou: Španielsko investuje milióny do ambiciózneho projektu

Česko stavia najdlhší železničný tunel

Najkratšia pristávacia dráha sveta končí útesom. Lietajú sem iba tí najodvážnejší piloti


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Klimatizácia vs. otvorené okná: Čo skutočne šetrí palivo?

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Dusan Petkovic). Je nesprávne sa domnievať, že otvorené okná namiesto klimatizácie šetria palivo. Aj najúspornejšie auto bude spotrebovávať viac paliva,…

Toyota Corolla Cross sklamala v Európe: Japonci vedia, čo urobili zle

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JGB500). Hoci je Toyota Corolla najpredávanejším typom na svete, Corolla Cross uvedená na trh v roku 2022 nezožala v Európe…

Suzuki Jimny dostáva poslednú rozlúčkovú edíciu: Len 55 kusov

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@niksautomotive). Suzuki predstavilo poslednú špeciálnu rozlúčkovú edíciu pre terénny model Jimny. Nová edícia je dostupná len vo Francúzsku a vzdáva…

Obrovská explózia Starshipu na testovacom polygóne SpaceX. Prečo vybuchla raketa Elona Muska?

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheTimes). Napriek tomu, že rakety z rodiny Falcon majú úspešnosť na úrovni 99,4%, SpaceX pracuje na sérii Starship, ktorá ju…

Mercedes-Benz ruší plány na úplnú elektrifikáciu: Spaľovacie motory zostanú aj po roku 2030

21.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@4DriveTime). Ola Kallenius, šéf Mercedes-Benz, potvrdil, že nemecká značka si ponechá spaľovacie motory aj po roku 2030. To bol rok,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov