10.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DaciaFans).
Francúzska automobilka prekvapila motoristickú verejnosť výkonnejším a úspornejším hybridným systémom, ktorý debutoval v Dacii Bigster a teraz mieri do obľúbených modelov značky Renault.

Foto: youtube.com/@DaciaFans
Renault prichádza s revolučnou zmenou v oblasti hybridných pohonov. Po úspešnej premiére v modeli Dacia Bigster sa nový hybridný systém dostáva aj do modelov Renault Captur a Symbioz. Francúzska automobilka sľubuje vyšší výkon, lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu spotrebu paliva. Čo všetko prináša táto technologická novinka a ako zmení zážitok z jazdy?
Nový motor 1.8: Srdce hybridnej revolúcie
Základom inovovaného hybridného pohonu je novinka v podobe benzínového motora s objemom 1,8 litra. Tento agregát nahrádza doterajší atmosférický motor 1.6, ktorý slúžil ako základ predchádzajúceho hybridného systému. Nový motor ponúka výkon 109 koní, čo predstavuje výrazné zlepšenie oproti pôvodným 94 koňom.
Inžinieri Renaultu vsadili na priame vstrekovanie paliva s tlakom 350 barov, čo zabezpečuje presnejšie dávkovanie benzínu a v konečnom dôsledku lepšie výkony pri nižšej spotrebe. Zároveň sa podarilo zvýšiť krútiaci moment o 25 % na hodnotu 172 Nm, ktorý je navyše dostupný pri nižších otáčkach (približne 2000 ot./min).
Tri motory, jeden cieľ: Efektívny pohyb
Nový hybridný systém Renaultu kombinuje trojicu motorov. Okrem spomínaného benzínového 1,8-litrového motora sú súčasťou systému aj dva elektrické motory. Jeden z nich slúži ako štartér s funkciou alternátora s výkonom 20 koní, druhý je trakčný s výkonom 50 koní. Celkový výkon celého systému dosahuje impozantných 160 koní.
Súčasťou systému je aj akumulátor s kapacitou 1,4 kWh, ktorý nahradil predchádzajúci s kapacitou 1,2 kWh. Novinkou je aj novo vyvinutá viacstupňová prevodovka, ktorá zabezpečuje plynulejšie radenie a lepšiu odozvu.
Rýchlejší a úspornejší: Čísla, ktoré hovoria za všetko
Výsledky nového hybridného pohonu sú skutočne pôsobivé. Renault Captur s týmto systémom zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy, čo je o 1,7 sekundy rýchlejšie ako s predchádzajúcim pohonom. Model Symbioz potrebuje na rovnaké zrýchlenie 9,1 sekundy (predtým to bolo 10,6 sekundy).
Napriek lepším výkonom klesla priemerná spotreba paliva. U modelu Captur sa pohybuje v rozmedzí 4,4 až 4,5 l/100 km, u modelu Symbioz je to 4,6 až 4,7 l/100 km. K optimalizácii spotreby prispieva funkcia regeneratívneho brzdenia, vysoká schopnosť samonabíjania akumulátora a celková efektivita systému E-Tech.

Foto: youtube.com/@ThunderGears
Tichšia a kultivovanejšia jazda: Komfort na prvom mieste
Novo vyvinutá prevodovka využíva drápkové spojky, ktoré nahrádzajú ozubené koleso aj synchronizačný krúžok. Výsledkom je vyššia účinnosť a obmedzený počet trecích častí. Podľa Renaultu je zdokonalená prevodovka tichšia než doterajšia, zabezpečuje plynulejšie radenie a rýchlejšiu reakciu na podnet vodiča.
Prevodovka tiež pomáha redukovať vibrácie a hluk motora, čo sa pozitívne prejavuje na celkovom komforte jazdy. Ako bonus prináša nový hybridný systém zvýšenie hmotnosti ťahaného prívesu zo 750 na 1000 kg.
Kedy?
Prví zákazníci by sa mali dočkať modelov Renault s novým hybridným pohonom už v lete tohto roka.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Robot v čínskej továrni sa vymkol kontrole: Bol to začiatok vzbury strojov?
Autá zdražejú o 40 percent. Milióny ľudí prídu o prácu
10 000 Tesiel Cybertruck sa práši na „skladoch“. Zákazníci ich nechcú
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.