9.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@XXA843).
Po vlne kritiky musela čínska automobilka prehodnotiť svoje rozhodnutie obmedziť výkon svojho najvýkonnejšieho elektromobilu. Majitelia si nenechali zobrať to, za čo si zaplatili.

Foto: youtube.com/@XXA843
Čínsky technologický gigant Xiaomi sa ocitol v neľahkej situácii. Ich prvý elektromobil SU7, najmä v najvýkonnejšej verzii Ultra, sa stal hlavným aktérom niekoľkých tragických nehôd. Spoločnosť sa preto rozhodla pre radikálny krok – softvérovo obmedziť výkon tohto „čínskeho superdravca“. Tento krok sa však stretol s masívnou vlnou odporu zo strany majiteľov, ktorí si za brutálny výkon poriadne priplatili.
Viac ako 1000 kW na cestách? Xiaomi to prehodnotilo
Xiaomi SU7 Ultra patrí k najvýkonnejším automobilom na svete. S kombináciou troch elektromotorov (jeden vpredu s výkonom 288 kW a dva vzadu, každý s výkonom 425 kW) dosahuje celkový výkon neuveriteľných 1138 kW a krútiaci moment 1770 Nm. Tieto hodnoty umožňujú sedanu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 359 km/h.
Po sérii nehôd, z ktorých najhoršia sa stala v marci a zahynuli pri nej traja ľudia, sa automobilka rozhodla pre drastické obmedzenie. S aktualizáciou softvéru na verziu 1.7.0 znížila dostupný výkon na približne 660 kW. Plný výkon mali majitelia získať až po absolvovaní jazdy na schválenom okruhu, pričom prepnutie do najvýkonnejšieho režimu malo trvať až 60 sekúnd.
Zákazníci sa vzbúrili a Xiaomi cúvlo
Takéto obmedzenie vyvolalo medzi majiteľmi modelov SU7 Ultra búrlivé reakcie. Na sociálnych sieťach a online platformách sa rozprúdila intenzívna kritika výrobcu. Majitelia namietali, že si kúpili auto s konkrétnymi parametrami a výrobca im bez predchádzajúceho upozornenia tieto parametre výrazne obmedzil.
Hoci sa našli aj takí, ktorí chválili Xiaomi za zodpovedný prístup k bezpečnosti, kritika nakoniec prevážila. Automobilka pod tlakom verejnej mienky ustúpila a oznámila, že od nového obmedzenia upúšťa. S ďalšou aktualizáciou softvéru bude plný výkon opäť dostupný aj pre vozidlá, ktoré už boli obmedzené.
Bezpečnosť vs. predajný argument
Xiaomi argumentovalo, že najvýkonnejší režim modelu SU7 Ultra bol od začiatku určený pre okruhové jazdenie, nie pre bežné cesty. Vyžaduje si špeciálne pneumatiky a prípravu pred jazdou. Naopak, štandardné verzie elektrického sedanu sa na okruh nehodia – došlo tam dokonca k niekoľkým nehodám kvôli nedostatočne dimenzovaným brzdám.

Foto: youtube.com/@XXA843
Automobilka vo svojom vyhlásení sľúbila lepšiu komunikáciu týkajúcu sa softvérových zmien a užšiu spoluprácu s komunitou majiteľov ich modelov.
Xiaomi pokračuje v automobilovej expanzii
Napriek týmto problémom sa čínsky technologický obor chystá ešte tento rok uviesť svoj druhý model YU7. Pôjde o športovo ladené SUV, ktoré vzhľadom pripomína Ferrari Purosangue. Aj tento model ponúkne viacero výkonových verzií – základná verzia s pohonom zadných kolies a výkonom 235 kW, zatiaľ čo najvýkonnejšia verzia dostane pohon všetkých kolies a výkon 508 kW.
V budúcnosti by malo nasledovať aj väčšie SUV so sériovým hybridným pohonom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Novinka v hasičskej technike je na obzore!
Šokujúci príbeh: Kúpil Cybertruck a vrátil ho ten istý deň, keď zistil, že stál mesiace na poli
Dacia Bigster ohromuje na nemeckej diaľnici: Rumunský hybrid ukázal, čo dokáže
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.