7.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197).
Po slabom štarte na európskych trhoch čínska automobilka BYD radikálne mení taktiku. Elektrická ofenzíva ustupuje pragmatizmu a výsledky už hovoria za seba.

Foto: youtube.com/@carshowtv9197
Ešte v máji 2024 zástupcovia BYD sebavedome vyhlasovali, že do roku 2030 plánujú zosadiť Volkswagen z pozície najpredávanejšej značky v Európe. Avšak realita priniesla tvrdé vytriezvenie. Napriek obrovským ambíciám boli predaje ich vozidiel na Starom kontinente sklamením, najmä v Nemecku – najväčšom automobilovom trhu v tejto časti sveta. Číňania však prehodnotili svoju stratégiu a už teraz vidia prvé ovocie.
Globálny gigant, ktorý v Európe zakopol
BYD je momentálne jedným z najrýchlejšie rastúcich výrobcov automobilov na svete. V Číne sa mu dokonca podarilo to, čo mnohí považovali za nemožné – zosadiť Volkswagen z trónu, na ktorom nemecký výrobca sedel nepretržite od roku 1993 do 2022. Čísla hovoria jasnou rečou – kým v roku 2023 predal BYD 3,02 milióna áut, v minulom roku to bolo už 4,27 milióna. Len v prvom štvrťroku 2025 si ich vozidlá našlo približne milión zákazníkov.
Plug-in hybridy zachraňujú situáciu
Najlepšie predávaným modelom čínskej značky v Európe bol v minulom roku Seal U, ktorý ako jediný ponúka hybridný plug-in pohon. Predstavitelia výrobcu otvorene priznávajú, že práve tomuto typu pohonu vďačí za svoj úspech.
„Pôvodný plán uviesť na Starý kontinent výhradne elektrické autá bol príliš ambiciózny pre väčšinu miestnych trhov,“ vysvetlil Alfredo Altavilla, jeden z nových manažérov BYD v Európe, ktorý prešiel k Číňanom z koncernu Stellantis.
Svoje postrehy adresoval priamo svetovému šéfovi BYD, Wangovi Chuanfu. „Rýchlo pochopil odkaz a odovzdal manažérom rozhodnutie, že každý nový model pre Európu bude musieť byť dodávaný v elektrickej aj hybridnej verzii,“ hovorí Altavilla a dodáva: „Je nevyhnutné vzdelávať zákazníkov o zelenej transformácii.“
Európska ofenzíva v plnom prúde
Ďalšou kľúčovou zmenou bolo povýšenie Stelly Li, svetovej dvojky v štruktúrach BYD, na funkciu šéfky európskej divízie. Nahradila Michaela Shu, ktorý nedokázal splniť stanovené ciele – získať 5 % európskeho trhu do otvorenia továrne v Maďarsku, čo sa má uskutočniť v druhej polovici roku 2025. V minulom roku však podiel BYD na trhu Starého kontinentu dosiahol iba 2,8 %.
Okrem toho BYD mení aj pravidlá náboru. V dôsledku toho sa v jeho európskych a národných radoch bude objavovať čoraz viac manažérov prebraných od iných výrobcov, samozrejme za cenu štedrých platov. Podľa informácií od jednej z náborovaných osôb však Číňania očakávajú dlhý pracovný čas a disponibilitu presahujúcu všeobecne prijaté štandardy.

Foto: youtube.com/@ThunderGears
Prvé výsledky sú už na stole
Zmeny v európskej divízii tohto giganta už začínajú prinášať ovocie. V prvom štvrťroku tohto roka našlo majiteľov viac ako 37 000 automobilov, čo predstavuje trojnásobný nárast oproti rovnakému obdobiu roka 2024.
BYD plánuje v tomto roku uviesť na trh ešte nové plug-in hybridné modely. Na posledný štvrťrok je naplánovaná premiéra prémiové značky BYD – Denza.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Hyundai kapituluje: Juhokórejský gigant investuje miliardy do USA
NASA prevzala vesmírnu loď Orion: Ľudia sa vracajú na Mesiac!
Volkswagen v kríze: Zisk padá o viac ako miliardu, čínsky trh sa otriasa
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.