Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Štvornohý kuriér zvládne schody a prenesie ťažké náklady bez ľudskej pomoci

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@leggedrobotics). Predstavte si robot, ktorý nielen doručí balík, ale ho aj sám naloží a vyloží. Bez ľudskej pomoci dokáže preniesť až 85-kilogramový náklad, zvládne schody...

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@leggedrobotics).

Predstavte si robot, ktorý nielen doručí balík, ale ho aj sám naloží a vyloží. Bez ľudskej pomoci dokáže preniesť až 85-kilogramový náklad, zvládne schody aj nerovný terén. Budúcnosť doručovania môže byť bližšie, než si myslíme.

Robot kuriér
Štvornohý kuriér zvládne schody a prenesie ťažké náklady bez ľudskej pomoci.
Foto: youtube.com/@leggedrobotics

Robotické doručovanie zásielok už dnes nie je ničím výnimočným. Mnohé firmy testujú automatizované systémy, ktoré dokážu navigovať mestskými ulicami. Väčšina z nich však stále potrebuje človeka, ktorý ich naloží a vyloží. To sa však môže čoskoro zmeniť vďaka novému robotovi s názvom LEVA.

Štyri nohy a štyri kolesá – dokonalá kombinácia pre mestský terén

Švajčiarski inžinieri z prestížnych univerzít ETH Zürich, Zürich University of Applied Sciences a Zürich University of Arts vyvinuli prototyp, ktorý spája to najlepšie z dvoch svetov. LEVA je hybridný robot, ktorý má štyri nohy a na konci každej z nich jedno motorické koleso.

Táto kombinácia mu umožňuje rýchly a energeticky efektívny pohyb po rovných povrchoch, kde jednoducho jazdí ako auto. Keď však narazí na prekážku, ako sú schody alebo obrubník, dokáže zablokovať kolesá a začať kráčať podobne ako štvornohé zviera.

Inteligentná navigácia a manipulácia s nákladom

To, čo robí LEVU skutočne výnimočnou, je jej schopnosť samostatne rozpoznať, pristúpiť k nákladu a naložiť ho bez akejkoľvek ľudskej pomoci. Robot využíva kombináciu GPS, LiDAR senzorov a piatich kamier – na každej strane svojho tela a jednu na spodnej časti.

Robot kuriér
Vďaka piatim kamerám dokáže LEVA presne identifikovať a naložiť prepravné boxy bez ľudskej pomoci.
Foto: youtube.com/@leggedrobotics

„Naše riešenie predstavuje revolúciu v oblasti automatizovaného doručovania. Dokáže nielen navigovať v zložitom mestskom prostredí, ale aj samostatne manipulovať s nákladom,“ vysvetľuje jeden z vývojárov projektu.

Ako vlastne prebieha nakladanie?

Proces nakladania je fascinujúci. Keď robot nájde prepravnú krabicu štandardu Euro, presunie sa presne nad ňu. Vďaka tomu, že každé z jeho kolies je nezávisle riaditeľné, dokáže sa pohybovať všetkými smermi, čo mu umožňuje precízne manévrovanie.

Následne ohne svoje nohy, čím zníži telo smerom nadol. Vnútorné motorické háky sa zachytia o hornú časť krabice a zabezpečia ju pod telom robota. Potom sa robot jednoducho zdvihne a pokračuje k svojmu cieľu.

Budúcnosť doručovania je na obzore

Hoci vedci stále pracujú na zdokonaľovaní funkčnosti robota v reálnych podmienkach, LEVA predstavuje významný krok vpred v oblasti automatizovaného doručovania. Jej schopnosť zdolávať rôzne druhy terénu a manipulovať s nákladom bez ľudskej pomoci by mohla výrazne zmeniť logistické procesy v mestách.

Otázkou zostáva, kedy sa tieto roboty stanú bežnou súčasťou našich ulíc. Technológia sa však vyvíja rýchlym tempom a možno už o niekoľko rokov budeme stretávať tieto štvornohé roboty na chodníkoch našich miest.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o budúcnosti robotického doručovania?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Bez šoféra, no plné nádrže: Autonómne kamióny dobýjajú cesty!

Vyvíjajú revolučný superstroj: Z oceánu vzlietne nový gigant!

Čínsky bojový dron: Váži len kilogram, ale zmení vojnu navždy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Volkswagen v kríze: Zisk padá o viac ako miliardu, čínsky trh sa otriasa

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/nitpicker). Napriek vyššiemu predaju vozidiel v prvom štvrťroku 2025 koncern Volkswagen zaznamenal dramatický prepad zisku. Čo stojí za finančnými problémami…

NASA prevzala vesmírnu loď Orion: Ľudia sa vracajú na Mesiac!

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alones). Historická misia sa blíži. Štyria astronauti v roku 2026 obletia Mesiac po viac ako 50 rokoch od poslednej ľudskej…

Hyundai kapituluje: Juhokórejský gigant investuje miliardy do USA

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Automobilový koncern Hyundai ustúpil tlaku amerických ciel a chystá masívne investície do výroby v USA. Plánuje presunúť produkciu viacerých…

Musk sa láme pod tlakom: „Ako sa môžu smiať na mojej bolesti?“

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand - COMEO). Kontroverzný miliardár odhaľuje zraniteľnú stránku svojej osobnosti, zatiaľ čo jeho impérium sa otriasa v základoch. Musk…

Toyota triumfuje s hybridmi: Európa jej dáva za pravdu, keď ostatní vsádzajú na elektrické vozidlá

6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RYO Alexandre). Japonská automobilka, ktorá sa vyhýba čisto elektrickému pohonu, valcuje predajné rebríčky a dokazuje, že jej stratégia bola správna.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov