6.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JGB500).
Elektrický model bZ3X spôsobil v Číne doslova ošiaľ. Za jediný deň si ho rezervovalo 10 000 záujemcov a ďalšie tisíce pribúdajú. Čo stojí za týmto neuveriteľným úspechom a prečo sa servery Toyoty zrútili pod náporom objednávok?

Foto: youtube.com/@JGB500
Bezprecedentný úspech s trpkým začiatkom
Kto by to bol povedal? Toyota, ktorá doteraz nebola významným hráčom na poli elektromobilov, zažíva v Číne obrovský úspech so svojím najnovším modelom bZ3X. Už v prvý deň čínskej premiéry zaznamenala neuveriteľných 10 000 objednávok. Záujem bol taký obrovský, že firemné servery nezvládli nápor a jednoducho skolabovali.

Foto: youtube.com/@JGB500
Technici museli promptne riešiť tento nečakaný problém. Našťastie sa im podarilo rýchlo obnoviť funkčnosť systému, takže objednávky mohli naďalej pribúdať. A pribúdali naozaj raketovým tempom – do konca apríla pribudlo ďalších 22 000 rezervácií. Čínske médiá hovoria o fenomenálnom úspechu japonskej značky, ktorá doteraz v segmente elektromobilov príliš neexcelovala.
Tajomstvo úspechu? Cena, ktorá vyráža dych!
Prečo vlastne spôsobil tento model takú senzáciu? Odpoveď je jednoduchá – cena, ktorá láme všetky predstavy. Toyota bZ3X je momentálne najlacnejším elektrickým modelom v ponuke japonskej značky. Základná cena začína na 109 000 juanov (približne 13 215 eur), pričom v rámci akcie môžete získať vozidlo ešte výhodnejšie. To je až o 70 000 juanov menej než za väčší model bZ4X.
Za sumu mierne nad 100 000 juanov získate SUV porovnateľné veľkosťou s obľúbenou Toyotou RAV4 – to je ponuka, ktorej je ťažké odolať. bZ3X meria na dĺžku 4,6 metra (rovnako ako RAV4), na šírku 1,87 metra (o niečo širšia než spaľovací model) a na výšku 1,64 metra (mierne nižšia). Navyše sa pýši úctyhodným rázvorom 276 cm, čo je o 7 cm viac než má RAV4.

Foto: youtube.com/@JGB500
Čínsky klenot s viacerými tvárami
Toto nové elektrické SUV, vyvinutý v spolupráci s čínskou spoločnosťou GAC Motors (ktorá čoskoro vstúpi aj na náš trh), bude k dispozícii v niekoľkých verziách. Tie sa líšia nielen kapacitou batérie, ale aj typom pohonu – na výber je pohon jednej nápravy alebo pohon všetkých kolies (AWD).
Všetky verzie sú vybavené cenovo dostupnejšími, hoci ťažšími batériami typu LFP s kapacitou 50 kWh (dojazd až 430 km v cykle CLTC), 58 kWh (520 km dojazdu) alebo 67 kWh (až 610 km). Voľba tejto technológie nie je prekvapením. GAC Motors výrazne investuje do vývoja batérií LFP pre cenovo dostupnejšie vozidlá. Drahšie a ľahšie články NMC sú vyhradené výlučne pre prémiový segment, do ktorého Toyota bZ3X neašpiruje.
Uvidíme ho aj na našich cestách?
Dostane sa Toyota bZ3X aj do Európy? Pravdepodobne nie. Reálnejšie je, že niektoré technické riešenia použité v tomto modeli nájdu uplatnenie v pripravovanej novej generácii Toyoty RAV4. Podľa rôznych únikov by sa nová RAV4 mala objaviť ešte v tomto roku.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Americká legenda sa mení na nepoznanie
Japonský dravec v novom šate prekvapí každého motoristu
Diabolsky silná beštia v tele SUV
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.