Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Spaľovací motor a elektromobil v dokonalej harmónii

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: ZF). Zdalo sa, že spaľovacie motory sú odsúdené na zánik, no nemecká spoločnosť ZF ukázala, že benzín má stále svoje miesto! Nový systém elektrického predĺženia...

1.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: ZF).

Zdalo sa, že spaľovacie motory sú odsúdené na zánik, no nemecká spoločnosť ZF ukázala, že benzín má stále svoje miesto! Nový systém elektrického predĺženia dojazdu, ktorý má prísť na trh v roku 2026, sľubuje lacnejšie, efektívnejšie a ekologickejšie riešenie pre elektromobily. Ako táto technológia funguje a prečo by mohla prekvapiť aj najväčších zástancov elektriky?

ZF Motor
Spaľovací motor a elektromobil v dokonalej harmónii.
Foto: ZF

Spaľovací motor ako záchranca dojazdu

Elektromobily sa stávajú čoraz populárnejšími, no mnoho motoristov má stále obavy z ich dojazdu. Práve tu prichádza na scénu spoločnosť ZF so svojou inovatívnou technológiou. Systém elektrického predĺženia dojazdu (range extender) kombinuje výhody elektromobilov a tradičných spaľovacích motorov. Tento malý benzínový motor slúži ako generátor, ktorý dobíja batériu, keď nie je k dispozícii nabíjacia stanica. Výsledok? Žiadne obavy z prázdnej batérie a maximálna efektívnosť na cestách.

História a návrat osvedčenej technológie

Technológia range extender nie je novinkou. Po prvýkrát ju predstavili modely ako Chevrolet Volt či BMW i3. V Európe ju využil aj Mazda MX-30 s rotačným motorom. Avšak v čase, keď elektromobily začali dosahovať dojazd porovnateľný so spaľovacími autami, sa zdalo, že táto technológia stratila zmysel. Spoločnosť ZF však vidí príležitosť tam, kde iní skončili – chce vyplniť medzeru na trhu a ponúknuť riešenie pre vodičov, ktorí chcú spoľahlivý dojazd bez nutnosti veľkých a drahých batérií.

Prečo je riešenie od ZF výhodné?

Podľa Dr. Otmara Scharrera, viceprezidenta ZF pre výskum a vývoj, tento systém ponúka niekoľko kľúčových výhod. Po prvé, výroba range extenderov je lacnejšia a menej náročná ako výroba plug-in hybridov alebo veľkých batérií. Po druhé, keďže motor nie je priamo napojený na kolesá, môže vždy pracovať v optimálnych otáčkach, čím sa znižuje spotreba a emisie. Navyše, táto technológia umožňuje kratšie vývojové cykly, čo znamená rýchlejšie prispôsobenie sa požiadavkám trhu.

Dva varianty pre rôzne potreby

ZF ponúka svoje riešenie v dvoch verziách – eRE a eRE+. Základná verzia eRE obsahuje elektrický motor s integrovaným prevodníkom a prevodom. Pokročilejšia verzia eRE+ pridáva inteligentnú spojku a diferenciál, čo umožňuje využitie motora nielen ako generátora, ale aj ako sekundárnu pohonnú jednotku. Výkon týchto systémov sa pohybuje od 93 do 201 koní, v závislosti od požiadaviek zákazníka.

Nová technológia ZF kombinuje elektrický pohon so spaľovacím motorom pre efektívne predĺženie dojazdu.
Foto: ZF

Budúcnosť elektrických áut s benzínovým nádychom

ZF nie je jediná spoločnosť, ktorá si uvedomuje nový záujem o range extendery. Americká značka Dodge predstavila systém Ramcharger, ktorý využíva motor Pentastar V-6 ako predĺženie dojazdu. Scout Motors, podporený Volkswagenom, plánuje podobné riešenie pre svoje nadchádzajúce SUV a pickup. Zdá sa, že spaľovacie motory ešte nepovedali svoje posledné slovo a v kombinácii s elektrickými pohonmi môžu priniesť nový vietor do automobilového priemyslu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako vnímate návrat technológie range extender?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

iCar prichádza s novým SUV pre mladých milovníkov dobrodružstva!

Elektromobily na vzostupe? Realita v Belgicku a Holandsku odhaľuje celkom iný príbeh

Nový sedan od Toyoty? Spája luxus, technológie a štýl


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Luxus minulosti: Stierače svetlometov a ich príbeh

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nikitagudkov). Stierače svetlometov kedysi patrili medzi symboly technického pokroku a luxusu. Dnes ich na nových autách takmer nevidíme, no v…

Čakajú vás vysoké pokuty! Spanie v aute počas dovolenky môže byť problém

15.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív) Ak si na dovolenke neviete nájsť izbu alebo chcete ušetriť peniaze, spanie vo vlastnom aute sa môže zdať…

Prvý Peugeot GTi electric oficiálne debutoval: 280 koní a pocta legendárnemu 205 GTi

15.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Prvý Peugeot GTi electric oficiálne debutoval a bol predstavený v rámci 24-hodinových pretekov Le Mans 2025. Čím sa vyznačuje…

Svet má rekordný počet milionárov. Kde ich pribúda najviac a kde naopak ubúdajú?

15.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív) Počet milionárov na svete dosiahol v roku 2024 historické maximum. Podľa najnovšej správy žije na planéte už 23,5…

Čína chce prevŕtať zemskú kôru: Rekordný vrt!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cgtn). Čína sa pripravuje na spektakulárnu misiu, ktorá môže zmeniť históriu ľudstva. Čína chce prevŕtať zemskú kôru a vykonať rekordne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov