Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen cúva: Spaľovacie motory sa vracajú aj tam, kde ich už nikto nečakal

28.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98). Volkswagen opäť mení smer. Po rokoch presadzovania plne elektrických pohonov a pohrebu spaľovacích motorov automobilka prekvapuje novým prístupom. Spaľovacie motory sa vrátia aj do...

28.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarVibes-98).

Volkswagen opäť mení smer. Po rokoch presadzovania plne elektrických pohonov a pohrebu spaľovacích motorov automobilka prekvapuje novým prístupom. Spaľovacie motory sa vrátia aj do modelov v Európe, aj keď s prekvapivým účelom. Čo spôsobilo tento nečakaný krok ikonického nemeckého výrobcu a čo to znamená pre budúcnosť automobilizmu?

Znak Volkswagen
Volkswagen cúva: Spaľovacie motory sa vracajú aj tam, kde ich už nikto nečakal.
Foto: youtube.com/@CarVibes-98

Volkswagen a jeho nečakaný obrat

Volkswagen, ktorý si v posledných rokoch udržal imidž lídra elektrifikácie, sa zrazu ocitá na križovatke. Po dlhodobom odmietaní spaľovacích motorov sa automobilka rozhodla, že ich predsa len ešte nezatratí. Martin Sander, šéf predaja a marketingu značky, na autosalóne v Šanghaji oznámil, že VW plánuje vrátiť spaľovacie jednotky späť do hry, a to aj v európskych modeloch. Prekvapivým krokom však je, že tieto motory budú slúžiť ako generátory na dobíjanie batérií, nie na priamy pohon kolies.

Čo stojí za týmto rozhodnutím?

Volkswagen si evidentne uvedomil, že plná elektrifikácia nie je riešením pre každého. Infraštruktúra nabíjacích staníc v mnohých častiach sveta, vrátane Európy, stále značne zaostáva. Mnohí vodiči nemajú kde pohodlne nabíjať svoje elektromobily, čo ich prirodzene od kúpy odrádza. Generátor v podobe spaľovacieho motora však umožňuje jednoduché a rýchle „dotankovanie“ paliva, čím eliminuje obmedzenia spojené s nabíjaním batérií.

Menšie batérie, väčšia flexibilita

Ďalším výrazným benefitom tejto technológie je možnosť používať menšie batérie. Podľa šéfa vývoja VW, Kaia Grünitza, sa vďaka tejto kombinácii ušetrí na hmotnosti aj priestore. Zatiaľ čo dnešné elektromobily potrebujú batérie s kapacitou 80 kWh, nové modely si vystačia s približne 30 kWh batériami, čo znižuje náklady a zjednodušuje výrobu.

Čínska inšpirácia a európska budúcnosť

Volkswagen testoval túto technológiu na čínskom trhu, kde si už teraz získava značnú popularitu. Modely s tzv. „range extendermi“ (generátormi) tam ponúkajú elektrický dojazd 250 až 300 kilometrov, pričom spaľovací motor slúži na dobíjanie batérie. Automobilka odhaduje, že podobný úspech by mohla zaznamenať aj v Severnej Amerike a Európe.

Stačí to však na konkurenciu?

Napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, otázkou ostáva, či tento kompromisný prístup Volkswagenu postačí na uspokojenie náročných zákazníkov. Predstavitelia značky sami priznávajú, že toto riešenie nie je dokonalé. Spaľovacie motory v podobe generátorov síce poskytujú praktickosť, no nevrátia do hry skutočnú silu a spoľahlivosť, na ktorú boli zákazníci Volkswagenu zvyknutí napríklad pri legendárnom Passate TDI.

Autá Volkswagen na parkovisku
VW testuje nové technológie v Číne, Európa má nasledovať.
Foto: shutterstock.com/MDart10

Smerovanie budúcnosti: Kto skutočne vyhrá?

Volkswagen možno urobil prvý krok k prehodnoteniu svojho jednostranného zamerania na elektrifikáciu, ale otázkou zostáva, či to bude stačiť na návrat zákazníkov. Automobily s plne spaľovacími motormi, ktoré ponúkajú cenovú dostupnosť a bezproblémové používanie, stále ostávajú silnou konkurenciou. Budúcnosť ukáže, či tento kompromisný krok VW pomôže, alebo či skutočnými víťazmi zostanú značky, ktoré sa rozhodli zostať nohami pevne na zemi.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že spaľovacie motory majú v Európe stále miesto?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nový kráľ európskych ciest triumfuje: Dacia Sandero už nie je kráľom!

Nová Toyota RAV4: revolúcia v štýle a technológiách, ktorá ohromí celý svet

Trpká lekcia pre Rusko: Lada Aura hlási katastrofálne predaje


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo niektoré parkoviská zakazujú elektromobily

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/deniska_ua). Čína, svetový líder v predaji elektromobilov, čelí novému problému. Niektoré verejné priestory začínajú zakazovať parkovanie elektrických vozidiel. Dôvodom sú…

Spôsob, ako ušetriť peniaze pri jazdení autom

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Kichigin). Náklady na motorizmus každým rokom rastú a čoraz ťažšie sa s nimi vyrovnávame. Našťastie existuje množstvo spôsobov, ako pri…

Strach z jazdy: Ako prekonať úzkosť za volantom a získať sebadôveru

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alex Photo Stock). Jazda vyvoláva u každého rôzne emócie, a bohužiaľ pre mnohých budúcich vodičov to môže byť strach. Či…

Môže vás polícia prinútiť vydať zábery z palubnej kamery?

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/New Africa). Mnoho vodičov si nainštalovalo palubné kamery, aby mohli v prípade nehody dokázať, kto bol vinný. Ale čo ak…

Nová európska legislatíva zmení celý automobilový priemysel

30.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/StockStudio Aerials). V roku 2026 by mala vstúpiť do platnosti v EÚ revolučná legislatíva End-of-Life Vehicles (ELV), ktorá zmení nielen…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov