Správy, Zaujímavosti,

Čínske autá valcujú Európu: predaj narástol o 64 %, no elektromobily zaostávajú

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia). Pokračujúca čínska invázia na európsky automobilový trh je nezastaviteľná. Predaj čínskych vozidiel v priebehu roka stúpol o úctyhodných 64 %. Zároveň sa však ukazuje,...

25.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).

Pokračujúca čínska invázia na európsky automobilový trh je nezastaviteľná. Predaj čínskych vozidiel v priebehu roka stúpol o úctyhodných 64 %. Zároveň sa však ukazuje, že elektromobily už nie sú ich hlavným tromfom, nahrádzajú ich hybridy a benzínové modely. Prečo je tomu tak?

Byd Sealion7
Čínske autá valcujú Európu: predaj narástol o 64 %, no elektromobily zaostávajú.
Foto: youtube.com/@EVPedia

Čínske značky v Európe? Už nielen lacné elektromobily!

Čínske automobilky si v Európe upevňujú pozície a ich predaje rastú raketovým tempom. V priebehu posledného roka predali o 64 % áut viac než v predchádzajúcom období. Podľa údajov spoločnosti Dataforce sa v Európe predalo 38 902 čínskych áut, čím ich trhový podiel vzrástol z 2,5 % na súčasných 4,1 %.

Znie to ako ďalší triumf elektromobilov, ktorými Čína ovládla časť trhu, no paradoxne, za týmto nárastom stoja najmä modely so spaľovacím motorom a hybridy. Elektromobilom totiž pribrzdili predaje vysoké clá, ktoré sťažujú ich konkurencieschopnosť.

Elektromobily v úzadí, hybridy na vzostupe

Kým predaje čínskych elektromobilov za posledný rok klesli o 3,4 %, plug-in hybridy zaznamenali neuveriteľný nárast o 321 %. Príkladom je model BYD Seal U, ktorý sa ponúka v dvoch verziách – plne elektrickej a plug-in hybridnej. Zatiaľ čo elektrický model predal „len“ 519 kusov, hybridná verzia si našla až 2 281 kupcov.

Podobný úspech zaznamenala aj značka Omoda, dcérska spoločnosť Chery, ktorá napríklad v Španielsku boduje práve benzínovými modelmi. Značky ako MG či BYD tiež zažívajú úspechy. Na druhej strane, nie všetkým čínskym značkám sa darí. Lynk & Co, Zeekr či Xpeng majú ťažkosti preraziť, zatiaľ čo Nio predalo v celej Európe len 73 vozidiel.

Prečo hybridy a benzínové modely?

Čínske automobilky sa rýchlo prispôsobujú európskym predpisom a clám. Preto sa namiesto elektromobilov zameriavajú na vozidlá so spaľovacími motormi a plug-in hybridy, ktoré nepodliehajú takým vysokým poplatkom. Navyše, hybridy ponúkajú kompromisný variant pre tých, ktorí ešte nie sú pripravení na plnú elektrifikáciu.

Zároveň, čínske značky ako BYD či MG lákajú európskych zákazníkov kombináciou atraktívnej ceny, moderného dizajnu a technológií.

Čo to znamená pre európskych výrobcov?

Rastúca prítomnosť čínskych automobiliek na európskom trhu je varovaním pre miestnych výrobcov. Tí musia čeliť nielen technologickým výzvam, ale aj cenovému tlaku, ktorý čínske značky prinášajú. Navyše, ak budú hybridy a benzínové modely od Číňanov naďalej rásť, môže to spomaliť prechod na elektromobilitu, čo je hlavnou stratégiou EÚ pre znižovanie emisií.

BYD Seal
BYD Seal U: Hybrid, ktorý poráža elektrickú konkurenciu.
Foto: youtube.com/@ThunderGears

Budúcnosť čínskych áut na európskych cestách

Zdá sa, že čínske automobilky si našli spôsob, ako obísť clá a zároveň zaujať európskych zákazníkov. Priestor pre rast je stále veľký a ich podiel na trhu bude pravdepodobne ďalej stúpať. Otázkou zostáva, ako na tento tlak zareagujú nielen európski výrobcovia, ale aj regulácie.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čínske autá v Európe. Kúpili by ste si ich?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Európska únia preveruje BYD v Maďarsku: Hrozia miliónové pokuty?

Čínska ofenzíva na európskych cestách: BYD plánuje vlastnú továreň na batérie v Európe!

Predátor na kolesách, ktorý odvezie celú rodinu za slušné peniaze


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tento zlozvyk ničí vaše auto: Jazda na polospojke vás môže vyjsť poriadne draho

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kryzhov). Niektoré zlozvyky za volantom nás môžu stáť stovky eur. Medzi najnebezpečnejšie patrí jazda na polospojke, ktorá dokáže zničiť spojku…

Nový Xpeng P7 ohromuje dizajnom a môže ísť až 1400 km bez nabíjania

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Čínska automobilka predstavuje revolučný model, ktorý spája luxusný dizajn s prevratnou technikou a môže prekonať aj európskych rivalov Nový…

Mazda po rokoch mlčania: Elektromobily prichádzajú vo veľkom štýle!

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Japonská automobilka konečne vytiahla eso z rukáva a pripravuje revolúciu v elektromobilite. Nové partnerstvo s čínskym gigantom naznačuje, že…

Stávka na elektrifikáciu sa ukázala ako fatálny omyl

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Legendárna nemecká značka zápasí s prudkým poklesom predaja a hroziacim prepúšťaním. Ambiciózny plán elektrifikácie sa obracia proti výrobcovi…

Šokujúca pravda: Predsedníčka Tesly zarába 200 000 dolárov denne, zatiaľ čo Musk tvrdil, že jej post je len „čestný“

18.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Art of pixels). Robyn Denholm zarobila za sedem rokov neuveriteľných 530 miliónov dolárov na pozícii, ktorú Elon Musk označil za…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov