Správy, Zaujímavosti,

Auto už vlastníte, ale stále zaň platíte? Zákazníci majú dosť drzých nápadov automobiliek!

23.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DuxX). Automobilky svojou aroganciou šokujú motoristov po celom svete. Stačí si kúpiť nové auto, no aby ste mohli využívať všetky jeho funkcie, musíte platiť predplatné!...

23.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DuxX).

Automobilky svojou aroganciou šokujú motoristov po celom svete. Stačí si kúpiť nové auto, no aby ste mohli využívať všetky jeho funkcie, musíte platiť predplatné! Tento „odvážny“ krok výrobcov však naráža na odpor zákazníkov, ktorí odmietajú opakovane platiť za to, čo už raz zaplatili.

Žena preberá kľúče od auta
Auto už vlastníte, ale stále zaň platíte? Zákazníci majú dosť drzých nápadov automobiliek!
Foto: shutterstock.com/DuxX

Predplatné za vlastné auto? Výrobcovia testujú trpezlivosť zákazníkov

Nové autá dnes prichádzajú s technológiami, ktoré sú fyzicky súčasťou vozidla, no ich odomknutie vyžaduje ďalšie poplatky. Funkcie ako vyhrievané sedadlá, pokročilé navigácie či dokonca výkon motora zostávajú zablokované, pokiaľ si ich „nepredplatíte“.

Tento model platenia za už zakúpené auto má podľa výrobcov priniesť miliardové zisky. Avšak najnovšie prieskumy ukazujú, že zákazníci túto stratégiu odmietajú.

Prieskum odhalil: Ľudia chcú platiť len raz, nie opakovane

Prieskum spoločnosti Smartcar ukázal, že až 76 % motoristov sa vyhýba akémukoľvek predplatnému spojenému s ich vozidlom. Zákazníci chcú svoje auto používať tak, ako si ho kúpili, bez ďalších nákladov. Dokonca 40 % respondentov o týchto poplatkoch ani nevie, pretože ich nezaujímajú funkcie, ktoré by museli extra platiť.

Zvyšná polovica zákazníkov pripúšťa, že by za predplatné zaplatila, ale len v prípade, že by získali niečo skutočne výnimočné, čo by malo pre nich hodnotu. Tento scenár však automobilky zatiaľ nedokázali naplniť.

Kto je ochotný platiť? Len tí najbohatší

Predplatné za funkcie vozidiel si môžu dovoliť prevažne ľudia s vysokými príjmami. V USA ide o ľudí s ročným príjmom nad 200 000 USD, ktorí tvoria len malé percento populácie. Týmto ľuďom nevadí každý mesiac zaplatiť stovky eur za vyhrievanie sedadiel alebo zlepšenie výkonu ich auta, no bežný zákazník o tom ani neuvažuje.

Navyše, viac ako polovica používateľov, ktorí predplatné využívajú, preferuje aplikácie tretích strán namiesto oficiálnych aplikácií automobiliek. Výrobcovia tak strácajú kontrolu nad tým, ako zákazníci pristupujú k ich produktom.

Kúpa auta zmluva
Drzý trend automobiliek: Ako vás nútia platiť dvakrát za to isté!
Foto: shutterstock.com/Opat Suvi

Arogancia automobiliek? Zákazníci ukazujú červenú

Automobilky sa snažia ignorovať odpor zákazníkov, no ich prístup má svoje limity. Rovnako ako pri elektromobilite a autonómnych technológiách, aj predplatné za funkcie áut naráža na obrovský odpor. Ľudia jednoducho nemajú radi, keď sú nútení platiť za niečo, čo si už raz kúpili.

Budúcnosť tohto modelu je preto neistá. Ak chcú výrobcovia zmeniť názor zákazníkov, musia ponúknuť výraznú pridanú hodnotu. Inak riskujú, že zákazníci ich služby jednoducho odmietnu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o predplatnom za funkcie vo vozidlách?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

Tieto malé benzínové motory prežijú všetko! Mechanici radia: kupujte ich bez váhania

Pozor na Stelvio! Prečo aj skúsení motorkári prehrávajú boj so zákrutou?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínske lietadlo J-50: Neviditeľný lovec nad Taiwanom.

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/Nickatgreat1220). V posledných dňoch svet obleteli fascinujúce zábery najnovšieho čínskeho stíhacieho lietadla J-50, ktoré vyvolali vlnu špekulácií medzi vojenskými analytikmi.…

Škoda Octavia I: Legenda, ktorá zmenila slovenské cesty a naše pohľady na domácu značku

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mino Surkala). Pamätáte si moment, keď sa na našich cestách objavila prvá moderná Škoda Octavia? Bol rok 1996 a málokto…

Tisíce životov v neistote: Automobilka zatvára svoju továreň

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gm.canada). Ekonomická vojna, ktorú rozpútal Donald Trump zavedením vysokých ciel na dovoz zahraničných automobilov, si vyberá svoju daň. V Kanade…

Prečo je v lietadlách tak chladno? Pravda, ktorá vás prekvapí!

18.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Julia Zavalishina). Cestovanie lietadlom je dnes neodmysliteľnou súčasťou života mnohých z nás. Napriek tomu, že je pohodlné a rýchle, často…

Kalashnikov opäť prekvapuje: Druhá várka špeciálnych vozidiel Stena pripravená na akciu!

17.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:). Ruský gigant Kalashnikov predstavil ďalšiu várku špecializovaných vozidiel Stena, ktorá smeruje k svojim zákazníkom. Táto technológia, navrhnutá pre ochranu a…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov