Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Súkromie v aute? S novým systémom sa stáva minulosťou.

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:). Kamery, ktoré kontrolujú každý váš pohyb, bezpečnostný pás, telefonovanie či dokonca srdcový tep? Hyundai prichádza s technológiou In-Cabin Monitoring (ICM), ktorá vás sleduje nonstop. Zvyšuje...

10.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto:).

Kamery, ktoré kontrolujú každý váš pohyb, bezpečnostný pás, telefonovanie či dokonca srdcový tep? Hyundai prichádza s technológiou In-Cabin Monitoring (ICM), ktorá vás sleduje nonstop. Zvyšuje to bezpečnosť na cestách alebo ide o koniec slobody vodičov?

Biele auto Hyundai
Súkromie v aute? S novým systémom sa stáva minulosťou.
Foto: youtube.com/@hyundai

Hyundai Mobis: Kamery, ktoré vidia všetko

Hyundai posúva asistenčné systémy na úplne novú úroveň. Jeho divízia Hyundai Mobis vyvíja systém nazvaný In-Cabin Monitoring (ICM), ktorý dokáže súčasne sledovať až 10 rôznych parametrov v interiéri auta.

Kamery ICM dokážu odhaliť, či vodič používa bezpečnostný pás správne, alebo ho len zastrčil za chrbát. Sledujú aj únavu, nepozornosť, telefonovanie s mobilom v ruke a dokonca aj vitálne funkcie, ako je srdcový tep. Hyundai pritom nezabudol ani na zadnú časť interiéru – systém zaznamená, či vodič nenechal v aute deti alebo domácich miláčikov.

Záchrana životov alebo strata súkromia?

Asistenčné systémy, ako napríklad autonómne núdzové brzdenie (AEB), už preukázali svoju schopnosť znižovať počet nehôd. Podľa štatistík znížili nárazy zozadu o 50 % a kolízie s chodcami o 30 %. Až 92 % nových áut je už dnes vybavených podobnými technológiami, ktoré zlepšujú bezpečnosť na cestách a znižujú náklady na poistné udalosti.

Hyundai si však kladie za cieľ posunúť bezpečnosť ešte ďalej. Kamery ICM dokážu reagovať okamžite a upozorniť vodiča skôr, než dôjde k nehode. Kritici však varujú, že priveľa výstrah môže viesť k ich ignorovaniu – podobne ako si fajčiari prestávajú všímať varovania na cigaretách.

Európske schválenie a nové možnosti

Hyundai Mobis už získal oficiálne schválenia pre systém ICM v Európe, čím prekonal požiadavky bezpečnostného konzorcia Euro NCAP. Táto technológia sa pravdepodobne čoskoro dostane do sériových áut a môže priniesť revolúciu v bezpečnosti cestnej premávky.

Otázkou však zostáva, ako vodiči prijmú myšlienku sledovania v aute. Hyundai tvrdí, že ICM bude neoceniteľným nástrojom na zvýšenie bezpečnosti, no mnohí sa obávajú straty súkromia a radosti zo šoférovania.

Príliš veľa kamier: Úžitok alebo tlak na vodiča?

Aj keď ICM môže zabrániť mnohým nehodám, vodiči môžu pociťovať, že ich systém neustále kontroluje a monitoruje. Príliš časté výstrahy môžu stratiť svoj význam, ak ich vodič začne vnímať ako otravné alebo prehnané. Hyundai však v tomto smere neplánuje ustúpiť a verí, že budúcnosť jazdy patrí inteligentným systémom.

Šofér si zapína pás
Monitorovanie vodiča: Revolúcia bezpečnosti alebo zásah do slobody?
Foto: youtube.com/@hyundai

Bezpečnosť vs. sloboda za volantom

Hyundai svojou technológiou ICM otvára debatu o tom, kde je hranica medzi bezpečnosťou a súkromím vodiča. Kamery, ktoré sledujú každý pohyb, môžu zachraňovať životy, ale zároveň meniť spôsob, akým sa pozeráme na šoférovanie. Ako sa na túto novinku pozeráte vy?

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Súhlasíte s takýmto monitorovaním vodiča?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Koľko vydrží vaše auto? Odpovede mechanikov vás prekvapia

Čínska senzácia! Ohrozí aj Volkswagen?

Štyri autá, žiadne značky: Ako zvládnuť križovatky bez pravidiel?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov