Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Motoristická senzácia: Elektrický motor, ktorý prekoná aj ťažkotonážne dieselové motory!

12.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bobandshumin6828). Predstavte si motor, ktorý váži len 40 kilogramov, ale jeho výkon dosahuje neuveriteľných 856 koní. Fínska spoločnosť Donut Lab prišla s revolučnou technológiou, ktorá...

12.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bobandshumin6828).

Predstavte si motor, ktorý váži len 40 kilogramov, ale jeho výkon dosahuje neuveriteľných 856 koní. Fínska spoločnosť Donut Lab prišla s revolučnou technológiou, ktorá môže zmeniť budúcnosť elektromobility. Tento elektrický zázrak ponúka nielen ohromné čísla, ale aj nové možnosti pre konštrukciu šialených motocyklov.

Nový motor v tvare prsteňa
Motoristická senzácia: Elektrický motor, ktorý prekoná aj ťažkotonážne dieselové motory!
Foto: youtube.com/@bobandshumin6828

Okrúhla revolúcia na štyroch (alebo dvoch) kolesách

Svet elektromobility má nový dôvod na úžas. Fínska spoločnosť Donut Lab uviedla na trh revolučný elektrický motor, ktorý svojím vzhľadom pripomína 21-palcovú obrúčku kolesa. Tento unikátny dizajn však skrýva nepredstaviteľný výkon – 856 koní a kolosálny krútiaci moment až 4300 Nm. Pre porovnanie, takéto čísla sú bežné skôr pre dieselové motory ťažkých nákladných vozidiel. A teraz si predstavte, že tento motor váži len 40 kilogramov!

Kompaktný, no nebezpečne výkonný

Hlavnou výhodou tohto motora je jeho kompaktnosť. Pri hmotnosti iba 40 kg ponúka výkon, ktorý by hravo poháňal akýkoľvek športový motocykel. Pre predstavu – ak by ste tento motor použili na pohon motocykla, každý jeden kôň by mal na starosti iba 0,7 až 0,8 kg hmotnosti. To je číslo, ktoré dáva nový význam slovu „rýchlosť“.

Zelená motorka s novým motorom v tvare prsteňa
Motocykel Verge TS Ultra je dôkazom, že budúcnosť patrí inováciám.
Foto: youtube.com/@bobandshumin6828

Navyše, Donut Lab má aj menšie verzie tohto motora. Model so 17-palcovou priemerom váži 21 kg, ponúka 200 koní a 1200 Nm, pričom je už komerčne využívaný v motocykli Verge TS Ultra. Pre mestské skútre dokonca existuje ešte menší variant – 12-palcový model s výkonom 20,4 koňa a 300 Nm.

Montáž priamo do kolies? Možno áno, možno nie

Donut Lab posúva hranice aj vďaka svojmu prístupu k integrácii motorov. Plánuje totiž montovať tieto motory priamo do kolies. To by znamenalo veľkú úsporu hmotnosti, keďže by neboli potrebné tradičné prvky, ako sú poloosi či prevodovky. Táto inovácia by však narážala na problémy pri automobiloch, kde by došlo k zvýšeniu neresorovanej hmotnosti (ide o hmotnosť komponentov, ktoré sú priamo spojené s cestou a nie sú súčasťou odpruženej časti vozidla). Výsledkom by mohla byť horšia ovládateľnosť a stabilita auta pri vyšších rýchlostiach.

Elektrické motory budúcnosti: Pre koho sú určené?

Donut Lab vidí budúcnosť svojich motorov primárne v motocykloch a skútroch. Motocykle ako Verge TS Ultra sú dôkazom toho, že tento koncept funguje. Kompaktné rozmery, nízka hmotnosť a extrémny výkon robia z týchto motorov ideálnu voľbu pre ľahké vozidlá. Budúcnosť automobilov však zatiaľ ostáva otvorenou otázkou.

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Koniec benzínových áut príde skôr, ako čakáme!

Autobatéria na nule? Tu je návod, ako sa dostať späť na cestu!

Veľký brat na slovenských cestách: Nové super-radary budú vedieť čítať aj vaše SMS!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Jazda v strednom pruhu: Nebezpečný návyk, ktorý rozčuľuje vodičov po celom svete

05.07.2025 - Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Cars and Travels) Každý vodič to pozná - jazdíte po diaľnici a pred vami sa "usadil" niekto v strednom…

Čínsky paradox: Bohatí jazdia na benzín, chudobní si kupujú elektromobily

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Drotyk Roman). V Číne polovica áut predaných minulý rok bola elektrická. V ázijskom svete prešli od jazdy na bicykli na…

Volkswagen sťahuje tisíce vozidiel: Airbag môže zabiť spolujazdca pri nehode

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars) Jeden z najhorších škandálov automobilového priemyslu posledných rokov sa spája s menom Takata. Kvôli neslávne známym airbagom museli vyhlásiť…

Kontrolka „Service“ na palubnej doske: Čo znamená a prečo ju netreba ignorovať?

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/BLKstudio). Počas jazdy autom sa na palubnej doske náhle rozsvieti symbol, ktorý ste predtým nevideli? Väčšina vodičov tento signál ignoruje,…

Ford zlepšuje podmienky: Mladí pracovníci už nebudú musieť pracovať 15-hodinové zmeny

05.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Luigi W Morris). Šokujúca realita vo Ford: mladí zamestnanci pracovali 15 hodín denne v dvoch zamestnaniach, aby sa uživili. Generálny…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov