Správy, Zaujímavosti,

Čelíme novej ére: Trump, clá a budúcnosť európskeho automobilového priemyslu

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily). Život v dnešnom globalizovanom svete prináša nevyhnutnú prepojenosť všetkého so všetkým. To so sebou nesie pozitíva aj výzvy. Donald Trump práve zvíťazil vo voľbách...

18.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily).

Život v dnešnom globalizovanom svete prináša nevyhnutnú prepojenosť všetkého so všetkým. To so sebou nesie pozitíva aj výzvy. Donald Trump práve zvíťazil vo voľbách a stane sa budúcim prezidentom Spojených štátov, čo môže mať zásadný dopad na Európu, obzvlášť na európske automobilky, ktoré nás zaujímajú.

Čelíme novej ére: Trump, clá a budúcnosť európskeho automobilového priemyslu.
Foto: youtube.com/@TheOfficialCartierFamily

Kým EÚ sa zameriava na obchodnú konfrontáciu s Čínou kvôli clám na čínske elektromobily, na druhej strane Atlantiku vtedajší kandidát, teraz víťaz volieb, už avizoval, že chce zaviesť vlastné clá na európsky tovar, ak uspeje.

Politik s výnimočným úspechom

Trump naznačil, že v rámci svojej protekcionistickej politiky plánuje zaviesť dodatočné clo vo výške 25 % na európske autá, čo predstavuje výzvu pre európsky priemysel, obzvlášť ten nemecký. Podľa údajov Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA) bolo USA v prvej polovici roka najväčším trhom pre exportované nemecké automobily. S cieľom roka 2023 sa do USA vyviezlo približne 400 000 áut. Z tohto dôvodu sú obavy na mieste, pretože zvýšenie cien vozidiel o štvrtinu by mohlo viesť k značnému poklesu predaja.

Jacob Kirkegaard, vedúci pracovník Bruegel a Petersonovho inštitútu pre medzinárodnú ekonomiku, objasnil túto situáciu.
„V každom scenári, ktorý si viete predstaviť, budú nemeckí výrobcovia automobilov v strede diania, ak sa dá veriť Trumpovým vyjadreniam. Nemecké značky budú doslova na jeho muške, a ak sa dá veriť tomu, čo povedal, ‚zlikviduje‘ ich,“ varuje.

Trump naznačil, že v rámci svojej protekcionistickej politiky plánuje zaviesť dodatočné clo vo výške 25 % na európske autá.
Foto: youtube.com/@abcactionnews

Okrem toho, vzhľadom na jeho rozhodné víťazstvo, ktoré mu poskytuje takmer neobmedzenú podporu v Kongrese, „máme teraz politika s výnimočným úspechom, ktorého americká verejnosť v drvivej miere podporila, a môžeme očakávať, že splní svoje sľuby.“ Situácia preto nevyzerá príliš sľubne, čo si uvedomuje aj Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Hovorca tohto orgánu pre AN uviedol: „Je nevyhnutné, aby sa Nemecko a Európa postavili tak, aby sme boli zásadne bezpečnejší, nezávislejší a odolnejší. Preto musíme v prvom rade pracovať na svojich vlastných úlohách vo všetkých oblastiach.“

Ak by sa však clá skutočne zaviedli, nie všetky európske značky by sa ocitli v rovnakej situácii. Niektoré, ako napríklad Seat alebo Renault, by to príliš neovplyvnilo a najviac by utrpeli prémioví a luxusní výrobcovia.

Medzi nimi sú však aj takí, ktorých možno „ochrániť pred následkami“, pretože napríklad BMW a Mercedes majú v USA svoje továrne (v Spartanburgu a Alabame), na ktoré by sa nové clá nevzťahovali, keďže tam vyrábajú vozidlá.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota mení hru: Čo znamená nové megacentrum pre vodičov v strednej Európe?

Audi nevie nájsť riešenie pre belgický závod. Blíži sa zatvorenie závodu

Smutná správa pre fanúšikov Tesly: Cybertruck čelí ďalšiemu zvolávaniu do servisu kvôli kritickej poruche.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pretrhnutý klinový remeň: Kedy môžete pokračovať v jazde a kedy je lepšie zastaviť?

13.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Glebzter). Jedna drobná porucha môže zastaviť váš motor a pokaziť celý deň. Čo robiť, keď sa pretrhne klinový remeň, a…

Pokuta za jazdu na motorke bez prilby je symbolická, no rozum víťazí

13.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Vlad Linev). Časy, keď motorkári z éry socializmu brázdili vidiecke cesty bez prílb, sú už za nami. Dnes sa na…

Macron sa preváža v luxusnom elektromobile vyrobenom v Taliansku. Prvýkrát v histórii!

13.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ParisVue ). Francúzsky prezident Emmanuel Macron prekvapil celý svet, keď sa na oficiálnych oslavách konca druhej svetovej vojny ukázal v…

Americké automobilky stratia miliardy kvôli clám

13.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Sunil prajapati). Americké automobilky čelia finančnej katastrofe. Clá zavedené Trumpovou administratívou spôsobia domácim výrobcom straty v hodnote 6,5 miliardy dolárov.…

Nový výkonný diesel pre SUV, zatiaľ čo Európa sa ich zbavuje

13.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GlobalNewsInsights-y6o). Zatiaľ čo európske automobilky postupne opúšťajú naftové motory, čínsky Great Wall Motor pripravuje nový výkonný šesťvalcový diesel s objemom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov