Správy, Zaujímavosti,

Ak je Volkswagen v kríze, Cupru si nekúpim. Na zamyslenie

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM). Ako mediálna búrka zachvátila svet automobilov, mení rozhodnutia spotrebiteľov a paralyzuje trh. Aké ťažké je plánovať Zamyslíme sa nad tým, aké ťažké je plánovať...

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM).

Ako mediálna búrka zachvátila svet automobilov, mení rozhodnutia spotrebiteľov a paralyzuje trh.

Ak je Volkswagen v kríze, Cupru si nekúpim. Na zamyslenie.
Foto: youtube.com/@CarsBOOM

Aké ťažké je plánovať

Zamyslíme sa nad tým, aké ťažké je plánovať dopredu, ale aj jednoducho si predstaviť, aký vplyv môžu mať správy na poslednú chvíľu na rozhodnutia ľudí. O to viac to platí v prípade tovarov, ktoré sú drahé a komplikovane sa kupujú, ako napríklad moderné auto.

Samotný automobilový priemysel vstúpil do tunela mediálnych búrok, z ktorých každá je výraznejšia ako tá predchádzajúca. Od oznámenia zákazu spaľovacích motorov „nariadeného Bruselom“ v roku 2021, cez zvýšenie cien v dôsledku vojny, až po mnohé obavy týkajúce sa elektromobilov (požiare batérií, deti vykorisťované v lítiových baniach, geopolitická nerovnováha atď.)

Kríza európskych výrobcov

V poslednom čase sa hovorí o „prepade elektromobilov“, ktorý podčiarkla kríza európskych výrobcov – na čele s Volkswagenom – spôsobená podľa mnohých pozorovateľov už spomínanou politikou ekologickej transformácie a konkurenciou z Číny.

O opodstatnenosti jednotlivých otázok by sme mohli diskutovať celé dni, ale isté je len jedno: v takomto kontexte by túžba minúť peniaze za auto unikla aj synovi predajcu áut.

Zmätok v mysliach ľudí je taký, že nové modely, propagačné akcie, nové stimuly ani odklad európskych termínov pre limity CO2 nebudú stačiť na zvrátenie tohto trendu.

Na oživenie automobilového priemyslu dnes potrebujeme znovu získať dôveru verejnosti, ktorá je v trhovom hospodárstve nevyhnutnou premennou. Musíme znovu získať dôveru vo výrobok, v technológiu, ktorá za ním stojí, v ľudí, ktorí ho musia predávať, a samozrejme objasniť „pravidlá hry“, ktoré môžu priamo alebo nepriamo povzbudiť ľudí ku kúpe.

Samotný automobilový priemysel vstúpil do tunela mediálnych búrok, z ktorých každá je výraznejšia ako tá predchádzajúca.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Problémom bude dohodnúť sa na cieľoch

Bude to veľká výzva, a to výzva komunikačná. Týka sa všetkých: priemyslu, dodávateľského reťazca, politiky a samotných médií.

Problémom bude dohodnúť sa na cieľoch a vybrať si medzi tým, či raz a navždy objasniť a pomôcť ľuďom pochopiť veľmi komplikovanú, chaotickú, ale nevyhnutnú revolúciu. Alebo sa zamerať na krátkodobé potreby zachrániť účty, reputáciu, akcie alebo hlasy (v závislosti od uhla pohľadu) a ignorovať budúcnosť. Ktorá príde vždy skôr, ako sa očakáva.

Ak sa vám páči Cupra Formentor, neriskujete a že v najbližších mesiacoch sa môže s koncernom Volkswagen stať veľa vecí, ale bude existovať aj naďalej. Takže budete mať k dispozícii všetky náhradné diely, ktoré bude chcieť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tu je nový Volkswagen Atlas ešte predtým, ako ho uvidíte

Volkswagen Golf súčasnej generácie by sa mohol predávať až do roku 2035

Cupra Formentor v jedinečných verziách. Takýchto vozidiel sa vyrobí len veľmi málo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Týždenný horoskop (38.) pre vodičov. Od 15. septembra až 21. septembra. Zatmenie nových začiatkov

15.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Týždeň od 15. do 21. septembra 2025 prináša pre všetkých vodičov dramatické zmeny vďaka zatmeniu Slnka v Panne…

Čínska revolúcia v batériách: 1 milión km životnosť a nabíjanie za 10 minút!

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CATLOfficial). Na autosalóne IAA Mobility v Mníchove predstavil čínsky technologický gigant CATL novú generáciu batérií pre elektromobily – Shenxing Pro.…

Výmena oleja po 30 000 km? Zabudnite! Tieto chyby vám zničia motor

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Evan LorneNew Africa). Výmena oleja je základný servisný úkon, no otázka „ako často?“ stále vyvoláva množstvo kontroverzií. Nie každý interval…

Audi potvrdilo koniec legendárneho päťvalca: Zabije ho norma Euro 7!

14.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/DiPres). Päťvalcový motor od Audi má obrovskú históriu a kultový status. Tento agregát poháňal legendárne Quattro, ale neskôr si našiel…

Revolúcia od Mercedesu: EQS prešiel 1200 km na jedno nabitie vďaka batérii z F1!

14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEVReport). Mercedes uskutočnil vytrvalostný test, pri ktorom luxusný elektromobil EQS prešiel viac ako 1200 kilometrov na jedno nabitie. Vozidlo bolo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov