Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nová Cupra Leon a Formentor – čo sa zmenilo v najpredávanejších vozidlách v Španielsku

1.5.2024 Redakcia Auto trendy Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Nové modely Cupra Leon a Formentor prinášajú vylepšený vzhľad, multimédiá a materiály v kabíne. Zmeny sú rozsiahle a zahŕňajú aj úplne nový systém pohonu...

1.5.2024 Redakcia Auto trendy Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Nové modely Cupra Leon a Formentor prinášajú vylepšený vzhľad, multimédiá a materiály v kabíne. Zmeny sú rozsiahle a zahŕňajú aj úplne nový systém pohonu oboch kolies, ktorý je navrhnutý na zábavu pri jazde.

Nová Cupra Leon a Formentor – čo sa zmenilo v najpredávanejších vozidlách v Španielsku.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Označenie Cupra sa dlhé roky objavovalo na najšportovejších verziách modelov Seat. Potom prišiel rok 2018, keď sa Španieli po vzore napríklad Abarthu rozhodli vytvoriť úplne novú značku automobilov. Tak vznikla Cupra, ktorej prvým modelom bola Ateca.

Prvé vozidlo vytvorené výlučne pre tohto výrobcu však prišlo až v roku 2020. Išlo o model Formentor, ktorý práve prešiel rozsiahlou modernizáciou. Spolu s ním sa ukázal aj osviežený Leon – vo variante hatchback aj kombi s názvom Sportstourer.

Nová Cupra Leon a Formentor: „žraločia“ predná časť

Nové modely Cupra Leon a Formentor sa najviac zmenili v prednej časti karosérie. Štýlový smer tu udáva Tavascan, ktorý debutoval minulý rok. Oba teraz získali podobné črty ako on.

Charakteristickými znakmi nových Cupr Leon a Formentor sú predĺžené masky a prepracované svetlá s vpísanými trojuholníkovými svetelnými prvkami (na želanie: s maticovým osvetlením). V dôsledku toho teraz predné časti oboch modelov pripomínajú žraločí nos.

V rámci modernizácie sa logo Cupra presunulo na kapoty a upustilo sa od klasickej mriežky chladiča, ktorá nahradila obrovské vstupy vzduchu v nárazníku. Najmä na modeli Cupra Leon pôsobí veľmi „agresívne“.

Trojuholníkové prvky sú vpísané aj do zadných svetiel oboch modelov. Okrem toho svetelná lišta, ktorá ich navzájom spája, teraz obsahuje podsvietené logo španielskej značky. Formentor má v zadnom nárazníku difúzor, zatiaľ čo na Leone je zadný nárazník dvojfarebný, čo podľa predstaviteľov Cupry „posilňuje jeho športový charakter a znižuje jeho vizuálny dojem“.

Nové Cupry získali aj rad zliatinových diskov s novým dizajnom a priemerom 18-19 palcov. Formentor ponúka 8 variantov kolies a rovnaký počet lakov karosérie, z ktorých si môžete vybrať. Leon ich má naopak 9. Zákazníci si môžu vyžiadať matné farby ako Century Bronze Matt (Formentor a Leon), Enscalendus Grey Matt (len Formentor) a teraz dostupnú Magnetic Tech Matt (Formentor a Leon).

Lepšie materiály a multimédiá

Kabíny oboch vozidiel využívajú nové, kvalitnejšie materiály, vrátane recyklovaných. Sedadlá v tvare vedra sa napríklad dajú potiahnuť mikrovláknom, ktoré je zo 73 % recyklované.

Stredová konzola prešla prepracovaním a interiéry nových modelov Cupra Leon a Formentora zdobia množstvo medených akcentov. Najvýraznejšími zmenami z hľadiska jazdy sú však nový volant a informačno-zábavný systém.

Cupra Formentor a Cupra Leon.

Najmä predchádzajúci majitelia oboch vozidiel sa mali na čo sťažovať. Preplnený funkciami, s príliš malým počtom ikon a tiež zadrhávaním počas prevádzky – mal ďaleko od najlepších riešení na trhu.

Osviežený multimediálny systém získal 12,9″ obrazovku, nové rozhranie a oveľa modernejší vzhľad. Španieli zdôrazňujú, že hlavnou myšlienkou pri jeho vývoji bolo zjednodušenie ovládania. Lišta pod centrálnou obrazovkou konečne svieti, čím umožňuje pohodlné nastavenie teploty v kabíne a hlasitosti audio zariadenia!

Nový Leon VZ Cupra je vybavený sedadlami Cupra Performance. Ako uvádza španielska značka, sú vyrobené „z kombinácie high-tech tkaniny obsahujúcej recyklované mikrovlákno a haptických materiálov“.

Nová Cupra Leon a Formentor: s novým systémom 4×4

Všetky motory v novom modeli Cupra Leon a Formentora sú vybavené turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. Vstupenkou do sveta oboch vozidiel je motor 1,5 TSI vo variante s výkonom 150 k, ktorý je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

V ponuke oboch modelov (v prípade Leona len vo verzii Sportstourer) sa nachádza 204-koňová jednotka 2,0 TSI. Táto jednotka spája 7-stupňovú prevodovku DSG a prenáša krútiaci moment na kolesá oboch náprav. Zabezpečuje to spojka Haldex, ktorá sa od ostatných pripojených systémov odlišuje prítomnosťou prídavného čerpadla.

Nový hatchback Cupra Leon VZ s dvojlitrovým motorom ponúka agregát s výkonom 300 k (pohon predných kolies, prevodovka DSG). K dispozícii bude aj variant tohto motora s výkonom 333 k (len v Sportstoureri), ktorý zodpovedá tomu, čo možno nájsť napríklad v novom Audi S3. Okrem iného je vybavený novým režimom Cupra (vrátane športovo kalibrovaného plynového pedála a prevodovky) a krútiaci moment prenáša na kolesá oboch náprav.

Na rozdiel od štandardných riešení sa vzadu nachádza dvojspojkový diferenciál, ktorý dokáže na dané koleso preniesť až 100 % newtonmetrov (dostupných pre zadnú nápravu). Vďaka jeho použitiu sa podarilo zaviesť režim Drift. Leon a Formentor VZ si na želanie môžete vybaviť brzdami Akebono (375 x 36 mm) so 6-piestikovými strmeňmi.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Cupra Formentor v jedinečných verziách. Takýchto vozidiel sa vyrobí len veľmi málo

Seat sa nikam nechystá. Zaznamenal rekordný rok a má naplánovaný facelift


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Spoločnosť Porsche prehodnocuje svoje plány. Jeho modely so spaľovacím motorom budú „žiť“ dlhšie

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Porsche je ďalšou značkou, ktorá spomaľuje svoje plány na prechod na elektromobily. Podľa nemeckých novín Automobilwoche a Suddeutsche Zeitung…

Ferrari verí, že syntetické palivá budú riešením pre superautá budúcnosti

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Denys Gromov). Generálny riaditeľ Ferrari tvrdí, že budúce tepelné superautá by mohli byť zachránené syntetickými palivami. Prvým vozidlom, ktoré by…

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNNBusiness). Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov