Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Renault predstavuje koncept Emblème – vozidlo, ktoré znižuje emisie CO2 až o 90 %

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Renault zverejnil prvé fotografie konceptu Emblème, ktorý je víziou značky, ako znížiť emisie CO2. Aby spoločnosť Renault dosiahla čisté nulové emisie uhlíka do roku...

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Renault zverejnil prvé fotografie konceptu Emblème, ktorý je víziou značky, ako znížiť emisie CO2. Aby spoločnosť Renault dosiahla čisté nulové emisie uhlíka do roku 2040 v Európe a do roku 2050 na celom svete v súlade so svojimi cieľmi, hľadá nové spôsoby výroby automobilov.

Renault predstavuje koncept Emblème – vozidlo, ktoré znižuje emisie CO2 až o 90 %.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Renault Emblème, ktorý značka predstaví vo svojom stánku na parížskom autosalóne od 14. do 20. októbra, predstavuje jeden z možných prístupov k znižovaniu emisií. Táto vízia rodinného vozidla má podobu laboratória, ktoré zahŕňa inovácie vyvinuté spoločnosťami Renault, Ampere a partnermi s cieľom splniť požiadavky na znečisťovanie životného prostredia.

Vychádzajúc z konceptu Scenic Vision H2-Tech z roku 2022, Renault Emblème ide o krok ďalej a znižuje emisie skleníkových plynov (CO2) o 90 % v porovnaní s ekvivalentným vozidlom vyrobeným v súčasnosti, aby počas celého životného cyklu vyprodukovalo len 5 ton CO2.

Nové predvádzacie auto Renault Embleme. Batéria s vodíkovým palivovým článkom pre rozšírený dojazd.

Renault chce urobiť revolúciu v segmente C

Na dosiahnutie tohto cieľa sa v rámci konceptu experimentovalo s recyklovanými materiálmi s nízkou uhlíkovou stopou, prírodnými materiálmi, výrobnými procesmi založenými výlučne na obnoviteľných zdrojoch energie, všeobecným využívaním opätovne použitých dielov, obehovosťou atď. To isté platilo aj pre technické rozhodnutia vrátane pohonného ústrojenstva.

Renault sa snaží o inovácie v segmente C a ďalších segmentoch a Emblème má podobu kombi s agresívnym a zároveň elegantným dizajnom, ktorý je maximálne aerodynamický. Vozidlo je dlhé 4,80 m a Renault tvrdí, že ponúka dostatok priestoru pre cestujúcich a ich batožinu aj na dlhé cesty.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Ako funguje pohonné ústrojenstvo nového konceptu?

Renault Emblème má dvojzdrojové elektrické poháňanie, ktoré je napájané dvoma spôsobmi:

„konvenčnou“ nabíjateľnou batériou, ktorá postačuje na každodenné používanie, a vodíkovým palivovým článkom na dlhšie cesty. Architektúra s pohonom zadných kolies, založená na platforme AmpR Medium. Umožňuje umiestniť rôzne komponenty pohonného ústrojenstva (elektromotor, batériu, palivový článok a nádrž na vodík). Pričom ťažisko zostáva nízko a rozloženie hmotnosti je dobré, uvádza spoločnosť.

Elektromotor s výkonom 217 k nevyužíva žiadne vzácne prvky a pohonná jednotka je napájaná z batérie NMC 40 kWh. Tá ponúka dojazd niekoľko stoviek kilometrov. Vodíkový palivový článok pracuje v nádrži s hmotnosťou 2,8 kg a poskytuje energiu potrebnú na dlhé cesty s maximálnou účinnosťou približne 60 %.

Táto konfigurácia maximalizuje všestrannosť tohto typu vozidla, ktoré je schopné prejsť až 1 000 km bez doplnenia paliva. No s dvoma zastávkami na doplnenie vodíka. Renault uvádza, že počas typickej cesty medzi Parížom a Marseille 75 % elektrickej energie spotrebovanej vozidlom vyrobí palivový článok. Pričom okrem vody nevznikajú žiadne iné emisie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

Elektrická verzia Peugeotu 408 bude mať oficiálnu premiéru na parížskom autosalóne

Najobľúbenejšie auto v Európe.


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šokujúci výsledok z crash testov: Z tohto čínskeho auta by ste neodišli živí!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ancapcrashtests) Automobilový svet zažil zemetrasenie. Nový a nádejný čínsky model MG 3, ktorý mal ambíciu stať sa hitom, totálne pohorel…

Rodinná vojna o miliardy: Prezident Stellantisu dostal mastnú pokutu.

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Dedičstvo rodiny Agnelli sa skončilo pokutou takmer 200 miliónov eur a rokom verejnoprospešných prác pre prezidenta Stellantisu…

Let rýchlosťou 115 km/h: Táto rakúska zipline je šialenstvo, na ktoré nikdy nezabudnete!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Christopher Moswitzer) Hľadáte adrenalín, pri ktorom vám stuhne krv v žilách a zároveň sa vám naskytnú výhľady ako z iného…

Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Nová Toyota Corolla 2026 bude vyzerať úchvatne, no má to háčik

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything) Toyota Corolla je pojem. Je to najpredávanejšie auto v histórii, ktoré si získalo srdcia miliónov vodičov po celom svete.…

Revolúcia menom Clio! Nová generácia prichádza, bude to úplne iné auto!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV) Jedna z najväčších legiend európskych ciest sa chystá na svoju najväčšiu premenu v histórii. Renault intenzívne pracuje na úplne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov